Παιδιά από την Δράμα που πέτυχαν την εισαγωγή τους μιλάνε στα ΧΡΟΝΙΚΑ
O συνολικός αριθμός των υποψηφίων για επιλογή φέτος ανήλθε σε 104.780, εκ των οποίων 93.506 με τις διαδικασίες των ΓΕΛ και 11.274 με τις διαδικασίες των ΕΠΑΛ, ενώ πέρυσι ο αντίστοιχος συνολικός αριθμός υποψηφίων ήταν 106.464.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στα ΤΕΙ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού 77.510 υποψήφιοι, ενώ το 2017 εισήχθησαν 74.511.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας τα στατιστικά που αφορούν την φετινή εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχουν ως εξής:
H εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι σίγουρα ένας σημαντικός στόχος στην ζωή των μαθητών. Τι λένε όμως μιλώντας και σήμερα στα ΧΡΟΝΙΚΑ οι επιτυχόντες από την πόλη μας;
Η Παναγιώτα Γιαννακοπούλου απόφοιτη του 4ου ΓΕΛ Δράμας πέτυχε την εισαγωγή της στο Χρηματοοικονομικό του Πανεπιστημίου Μακεδονίας της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνοντας περίπου 16.500 μόρια. Δήλωσε πολύ ενθουσιασμένη με την εισαγωγή της στην σχολή που ήταν και η πρώτη της επιλογή. Είπε πάντως ότι δεν ξαφνιάστηκε διότι η βαθμολογία που συγκέντρωσε ήταν μεγαλύτερη από την περσινή βάση της σχολής. Η Παναγιώτα είπε ότι οδηγήθηκε στην συγκεκριμένη σχολή όχι μόνο με βάση αυτά που θέλει να κάνει αλλά και με βάση τις συμβουλές των καθηγητών της και του οικογενειακού της περιβάλλοντος. Η ίδια σημείωσε ότι δεν σκέφτηκε ούτε στιγμή την συνέχεια της εκπαιδευτικής της πορείας σε σχολές του εξωτερικού καθώς είχε το πλεονέκτημα να επιλέξει την σχολή που την ενδιέφερε λόγω των άριστων βαθμών. “Ηξερα ότι θα πετύχω, λέει η Παναγιώτα, ήξερα ότι με την κατάλληλη επιμονή αλλά και την στήριξη από την οικογένειά μου και τα φροντιστήρια μου θα φθάσω στον στόχο”.
Η Εβελίνα Καραβά από το 3ο ΓΕΛ Δράμας με 17.515 μόρια πέτυχε την εισαγωγή της στην 32η σειρά στην σχολή Βιολογικών Εφαρμογών & Τεχνολογιών Ιωαννίνων. Όπως λέει η Εβελίνα, η σχολή δεν ήταν η πρώτη της επιλογή αλλά πολύ κοντά σε αυτήν διότι όπως λέει στα ΧΡΟΝΙΚΑ ήθελε να ασχοληθεί ανέκαθεν με την έρευνα και την Βιολογία. Όπως λέει η βιολογία ήταν ένα πεδίο που την ενδιέφερε και την εντυπωσίασε από την αρχή. Η ίδια δηλώνει ότι ίσως επηρεάστηκε και από το οικογενειακό της περιβάλλον που έχει σχέση με την Ιατρική αλλά σε κάθε περίπτωση δήλωσε πολύ ικανοποιημένη με την εισαγωγή της στην σχολή. Η Εβελίνα είπε ότι η επιτυχία της στην σχολή, ήταν αποτέλεσμα σοβαρής προετοιμασίας αλλά και πολύωρου διαβάσματος που συνοδευόταν από την στήριξη και την βοήθεια των καθηγητών και των γονιών της.
Η Βασιλεία Ανδρονιάδου, απόφοιτη πλέον, του 2ου ΓΕΛ Δράμας, πέτυχε την εισαγωγή της στην Νομική Σχολή της Κομοτηνής με περίπου 17.800 μόρια όπως είπε. Η Βασιλεία κατάφερε να πετύχει την εισαγωγή της στο επιστημονικό πεδίο που ήθελε από την αρχή. Η ίδια θεωρεί πολύ ενδιαφέροντα τα θέματα που σχετίζονται με το Δίκαιο και το επάγγελμα του Νομικού γενικότερα, όπως εξηγεί. Η Βασιλεία κατέληξε στην συγκεκριμένη επιλογή μετά από έρευνα και ενημέρωση για πολλές ακόμη σχολές. Θεωρεί πάντως ότι το ψυχολογικό βάρος των πανελληνίων εξετάσεων είναι σημαντικό, πρόκειται όπως σημειώνει για μια ψυχοφθόρα διαδικασία με αρκετό άγχος. Η Βασιλεία δίνει και ένα μήνυμα για τα παιδιά που δεν πέτυχαν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όπως λέει “Η ζωή δεν τελειώνει εδώ. Οι επιλογές είναι πολλές. Μπορούν τα παιδιά να ξαναδώσουν εξετάσεις ή να επιλέξουν σχολές του εξωτερικού ή ακόμη και ιδιωτικά ή δημόσια ΙΕΚ που δίνουν πλέον πολλές επιλογές, καταλήγει…
Η Ελένη Παπαδοπούλου απόφοιτη του 1ου ΓΕΛ Δράμας πέτυχε την εισαγωγή της στην Νομική Σχολή της Θεσσαλονίκης με 18.250 μόρια. Η Ελένη λέει ότι μπορεί να γνώριζε ότι συγκέντρωσε αρκετά μόρια αλλά υπήρχε ένα μικρό άγχος μέχρι και την ανακοίνωση των βάσεων. Κατάφερε να περάσει στην σχολή που δήλωσε ως πρώτη επιλογή και στο συγκεκριμένο πεδίο με το οποίο είχε άμεσα σχέση λόγω του οικογενειακού περιβάλλοντος. Η Ελένη δηλώνει πολύ ικανοποιημένη με την είσοδό της στην σχολή και σημειώνει ότι είναι μάλλον σίγουρος ο δρόμος του μεταπτυχιακού που πλέον είναι όπως λέει απαραίτητο προσόν για την επαγγελματική αποκατάσταση καθώς ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος. Πάντως όπως εξηγεί η προσπάθεια εισόδου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι δύσκολη για κάθε μαθητή, διότι το σύστημα που υπάρχει μπορεί να εκτοπίσει τον μαθητή από την σχολή της επιλογής του ακόμη και για λίγα μόρια. Το σημαντικό για τους υποψηφίους όπως λέει η Ελένη δεν είναι το υπερβολικό διάβασμα αλλά το συστηματικό διάβασμα και η προσήλωση στον στόχο, όπως βέβαια και η στήριξη από το οικογενειακό περιβάλλον.