Αντίστροφη μέτρηση για τις βάσεις εισαγωγής

0
686
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Δράμας, κ. Γ. Γαζάνης

†Μιλάει στα “Χ” ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Δράμας, κ. Γ. Γαζάνης†
Πώς θα διαμορφωθούν φέτος ανά επιστημονικό πεδίο

Μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι η τελευταία φάση μιας επίπονης δοκιμασίας που προηγήθηκε για τους υποψηφίους, με δεδομένη και την ύπαρξη της πανδημίας.
Οι βάσεις αναμένεται να παρουσιάσουν πτώση στα πρώτα τρία πεδία αλλά και να συγκρατηθούν περισσότερο στο τέταρτο πεδίο, σύμφωνα με όσα είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Δράμας, κ. Γιάννης Γαζάνης. Ο ίδιος σημειώνει ότι οι μαθητές της Δράμας και φέτος όπως κάθε χρόνο, τουλάχιστον κατά την τελευταία τριετία, έχουν σημαντικά υψηλές επιδόσεις σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων.
Ειδικότερα, σε σχέση με τα επιστημονικά πεδία, εξηγεί στα “Χ” ότι στο πρώτο πεδίο της θεωρητικής κατεύθυνσης που είναι κατά βάση η νομική, η φιλολογία και η ψυχολογία, όπως και στο δεύτερο πεδίο που είναι οι πολυτεχνικές σχολές και στο τρίτο πεδίο που είναι οι ιατρικές σχολές, στις σχολές υψηλής ζήτησης θα έχουμε σημαντική πτώση των βάσεων. «Είναι ίσως από τις λίγες φορές που η ιατρική μπορεί να πέσει κάτω από 18.000 μόρια. Ωστόσο, στο 4ο πεδίο που είναι οι οικονομικές σχολές, εκεί θα υπάρχουν αυξομειώσεις, περισσότερο με μια τάση είτε σταθερή είτε ανοδική στις βάσεις εισαγωγής» σημειώνει ο κ. Γιάννης Γαζάνης προσθέτοντας ότι στο τέταρτο πεδίο η τάση δεν θα είναι πτωτική όπως στα υπόλοιπα.
Η εικόνα αυτή σχετίζεται και με την ιδιαιτερότητα της φετινής χρονιάς λόγω covid-19 αλλά και εξαιτίας της δυσκολίας των θεμάτων. Οι βαθμοί στην έκθεση δεν ήταν τόσο καλοί και το μάθημα αυτό αναμένεται να είναι καθοριστικός παράγοντας. Αυτό συνέβη κυρίως γιατί φέτος έβαλαν ακόμη ένα μάθημα, την λογοτεχνία, που πιάνει το 15% των μορίων του βαθμού στο συγκεκριμένο μάθημα.
Όπως εξηγεί ο κ. Γαζάνης, στα επιστημονικά πεδία όπου εξετάζεται το μάθημα της χημείας, όπως το δεύτερο πεδίο που είναι οι πολυτεχνικές σχολές και το τρίτο πεδίο που είναι οι ιατρικές, τα φετινά θέματα ήταν πολύ δύσκολα, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά γεγονός αποτελεί έναν ακόμη παράγοντα που θα συγκρατήσει τις βάσεις και δείχνει από τώρα την τάση προς τα κάτω. Σε ότι αφορά το τέταρτο πεδίο τα πράγματα ήταν εύκολα. Εκεί μόνο τα μαθηματικά είναι αυτά που καθορίζουν το πως θα κινηθούν οι βάσεις. Καθώς τα θέματα στην πληροφορική και την οικονομία ήταν σχετικά εύκολα ενώ τα θέματα στα μαθηματικά ήταν φυσιολογικά.
Σε σχέση με τις σχολές της περιφέρειας και ειδικότερα αυτές που δεν ανήκουν στις σχολές αυξημένης ζήτησης, εκεί αναμένεται να υπάρξει πολύ μεγάλη πτώση. Οι σχολές που έχουν συνήθως βάσεις εισαγωγής γύρω στα 10.000 μόρια και πιο κάτω εμφανίζουν πολλές φορές αυξομειώσεις της τάξης των 2000 και 3000 μορίων. Επίσης, πολλές φορές αλλάζει και η σειρά των σχολών αυτών. Οι μαθητές έχουν την εντύπωση ότι υπάρχει μια συγκεκριμένη διάταξη των σχολών. Για παράδειγμα, θεωρείται ότι μια σχολή που έχει βάσεις εισαγωγής 10500 μόρια και μια άλλη σχολή που έχει 10.000 μόρια, αν πέσουν θα έχουν τον ίδιο βαθμό πτώσης. Ωστόσο αυτά αλλάζουν, ακόμη και με επιλογές στο μηχανογραφικό που μπορεί να κάνουν έστω και λίγοι μαθητές.
Σε σχέση με την εικόνα της προτίμησης των σχολών, όπως τονίζει ο κ. Γαζάνης, εμφανίζει σταθερότητα η επιλογή σχολών που οδηγούν σε επαγγελματική εξασφάλιση, όπως οι στρατιωτικές σχολές, η αστυνομία και η ιατρική. Το ίδιο συμβαίνει εδώ και τρία χρόνια τουλάχιστον, και αυτό είναι κάτι που έχει την εξήγησή του. Για παράδειγμα σχολές όπως αυτές της αστυνομίας, της πυροσβεστικής ή οι στρατιωτικές σχολές, εξασφαλίζουν το μέλλον του παιδιού, χωρίς να χρειάζεται να το σπουδάσει ο γονιός εξηγεί ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Δράμας. Στην περίπτωση δε της ιατρικής, όπως διευκρινίζει, θα πρέπει να αναρωτηθούμε ποιος γονιός δεν θα ήθελε να δει το παιδί του γιατρό, όσο σκληρό και αν ακούγεται κάτι τέτοιο.
«Τα ίδια τα παιδιά θα πρέπει να καταλάβουν ότι όποια σχολή και να επιλέξουν σήμερα, σε περίπου 25 έως 30 χρόνια, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, θα έχει αλλάξει το 50-60% των επαγγελμάτων. Άρα είναι σημαντικό να επιλέγουν και σχολές που οδηγούν σε επαγγέλματα που δεν υπάρχουν στο προσκήνιο τώρα, αλλά θα βγουν στο μέλλον. Δεν είναι πολλά τα παιδιά που αντιλαμβάνονται έτσι την προοπτική των σπουδών τους. Πολλά είναι τα παιδιά που δεν θα επιλέξουν να πάνε σε κάτι που είναι αχαρτογράφητο, αλλά θα διαλέξουν σε κάτι πολύ συγκεκριμένο, το οποίο για παράδειγμα έχουν δει να το κάνει κάποιος γνωστός ή φίλος».
Σε ό,τι αφορά τα παιδιά που προέρχονται από τη Δράμα, αλλά και πόλεις της επαρχίας, συχνά ο κύριος λόγος θέλουν να περάσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι για να εξασφαλίσουν την επαγγελματική τους πορεία, αλλά για να φύγουν από την πόλη τους και να ζήσουν την φοιτητική ζωή. Είναι πολλές οι φορές που αυτό αποτελεί κίνητρο για έναν έφηβο. Το κίνητρο της αποκατάστασης, της σωστής επιλογής μιας επαγγελματικής σχολής είναι περισσότερο μια ανάγκη του γονέα και όχι τόσο του παιδιού, εξηγεί ο κ. Γαζάνης.
Πάντως, οι μαθητές της Δράμας, εμφανίζουν γενικά καλά αποτελέσματα κάθε χρόνο εξηγεί ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Δράμας «Ένας λόγος που έχουμε υψηλές επιδόσεις, είναι ότι έχουμε πολλά και πολύ καλά φροντιστήρια. Οι καθηγητές που διδάσκουν σε αυτά είναι εξαιρετικοί όπως και η βοήθεια που προσφέρουν στα παιδιά. Επίσης, ένας ακόμη λόγος είναι ότι στη Δράμα δεν υπάρχουν άλλες επιλογές. Δεν ήμαστε για παράδειγμα ένα νησί που τα παιδιά μπορούν να ασχοληθούν και με τον τουρισμό ενώ δεν υπάρχουν και πολλοί ελεύθεροι επαγγελματίες που θα απορροφήσουν τους νέους στη δουλειά.
Ίσως ακούγεται σκληρό αλλά σε πόλεις σαν τη Δράμα, δεν υπάρχει η επιλογή πανεπιστήμιο ή κάτι άλλο, αλλά το δίλημμά πανεπιστήμιο ή τίποτα. Οι μαθητές που έχουν πολύ συγκεκριμένους στόχους και θέλουν ιατρικές, νομικές ή στρατιωτικές σχολές δεν μπορούν να συμβιβαστούν με κάτι άλλο, άρα αν δεν περάσουν την πρώτη φορά ξαναδίνουν εξετάσεις. Τα υπόλοιπα παιδιά βολεύονται με μια άλλη επιλογή. Γενικά, δεν είναι πολλά τα παιδιά που ξαναδίνουν εξετάσεις, διότι δεν θέλουν να περάσουν και πάλι τον Γολγοθά των εξετάσεων».
Απευθύνοντας μήνυμα προς τους μαθητές, λίγο πριν την ανακοίνωση των βάσεων ο κ. Γαζάνης, επισημαίνει πως «ότι και να γίνει με τις βάσεις, οι μαθητές θα πρέπει να έχουν υπ’ όψη ότι δεν τελειώνει τίποτε εδώ. Θα πρέπει να προσαρμοστούν στο αποτέλεσμα που θα υπάρξει και να γνωρίζουν ότι αυτή ήταν μόνο μια πρώτη μάχη. Στο πανεπιστήμιο θα πρέπει να ξεκινήσουν από την αρχή για να διακριθούν. Εκεί ξεκινά μια άλλη δοκιμασία. Οι δοκιμασίες δεν τελειώνουν ποτέ στη ζωή».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here