2500 έφθασαν οι συμμετοχές μαθητριών και μαθητών τα τελευταία δύο χρόνια
Η τελετή βράβευσης των νικητών του 11ου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού Εφηβικού Διηγήματος και Ποίησης «Γρηγόρης Πεντζίκης» διεξήχθη στο Μουσικό Σχολείο Δράμας το απόγευμα του Σαββάτου 13 Μαΐου.
Εκεί παρέστησαν και μαθητές που κατάφεραν να έρθουν στη Δράμα από αρκετά μακρινές αποστάσεις, όπως από Θεσσαλονίκη, Ορεστιάδα και άλλα μέρη. Η βράβευση έγινε για πρώτη φορά διά ζώσης, μετά από το 2019 λόγω της περιόδου της πανδημίας και του περιορισμού των δραστηριοτήτων που μεσολάβησε.
«Είναι ένας διαγωνισμός που δημιουργήθηκε από αγάπη και πολύ αγνά συναισθήματα, γι’ αυτό και αντέχει μέσα στο χρόνο» δήλωσε στα «Χ» ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, εξηγώντας ότι το 2019 υπήρχαν στο διαγωνισμό 650 συμμετοχές αλλά τα τελευταία δύο χρόνια υπήρχαν 2500 συμμετοχές μαθητριών και μαθητών, από όλα τα σχολεία της Ελλάδας και από αρκετά ελληνόφωνα σχολεία του εξωτερικού.
Το πρόγραμμα στην διάρκεια της απονομής των βραβείων του διαγωνισμού ξεκίνησε με τους χαιρετισμούς επισήμων για να ακολουθήσει το κυρίως τελετουργικό της εκδήλωσης απονομής των βραβείων, με αναγνώσεις βραβευμένων κειμένων είτε από τα ίδια τα παιδιά που βραβεύτηκαν είτε από εκπαιδευτικούς είτε από παιδιά των σχολείων της Δράμας που συμμετέχουν στο διαγωνισμό ως λέσχες ανάγνωσης. Η τελετή απονομής συνοδεύτηκε και με ήχους και μελοποιημένη ποίηση από τα τμήματα του Μουσικού Σχολείου Δράμας.
Στη διάρκεια της φετινής εκδήλωσης υπήρξαν και δύο τιμώμενα πρόσωπα, η Δραμινή ψυχολόγος – συγγραφέας κα Μαρία Καμπάνταη και ο καθηγητής της Φιλοσοφικής σχολής του ΑΠΘ κ. Βασίλης Βασιλειάδης.
Η κα Καμπάνταη δήλωσε συγκινημένη καθώς και η ίδια ξεκίνησε το συγγραφικό της έργο από ένα λογοτεχνικό διαγωνισμό αλλά και γιατί είχε καθηγητή στο σχολείο τον Γρηγόρη Πεντζίκη στη μνήμη του οποίου διεξάγεται ο διαγωνισμός. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Η γραφή είναι από τις μορφές τέχνης που απελευθερώνει. Γενικά η τέχνη είναι όαση, ιδιαίτερα στη νέα γενιά. Καλλιεργεί την ψυχική ανθεκτικότητα. Είναι μέσο έκφρασης και απελευθέρωσης. Στη γραφή γυρνάμε είτε για να χτίσουμε όνειρα, είτε για να τα ξαναχτίσουμε αφού μας τα γκρέμισαν. Τα παιδιά πρέπει να συνεχίσουν να αφήνουν την καρδιά τους να ορίζει πολλές φορές το μυαλό. Το μυαλό είναι ο ρυθμιστής και μπορούμε να το κάνουμε είτε αφέντη είτε υπηρέτη. Η καρδιά βγαίνει στη γραφή και είναι καλό να την αφήνουμε να μιλάει και ας ξεσηκώνει και τους μεγαλύτερους σε ηλικία οι οποίοι μπορεί να κρύβουν μέσα τους το καταπιεσμένο παιδί…».
Από την πλευρά του ο κ. Βασιλειάδης αναφέρθηκε στο διαγωνισμό παρατηρώντας ότι αυτός έχει να κάνει και με το πολύ κρίσιμο στοίχημα του σχολείου να συνδεθεί με την κοινωνία. «Αυτό είναι ένα ποθητό και αναμενόμενο αποτέλεσμα που επιδιώκει πάντα ένα εκπαιδευτικό σύστημα. Ένας τρόπος να το πετύχει είναι οι εκδηλώσεις όπως ο διαγωνισμός στη μνήμη του Γρηγόρη Πεντζίκη. Πρέπει πάντα να κρατάμε στο μυαλό μας ότι από την μια πλευρά καταφέρνουμε και ξεφεύγουμε από τα τυπικά όρια της μάθησης και από την άλλη πλευρά βρίσκουμε ένα τρόπο να συνδέσουμε το σχολείο με την κοινωνία, που σημαίνει εντέλει και με την ίδια τη ζωή. Είναι και ένα εφαλτήριο για τα παιδιά να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να αναζητήσουν στοιχεία του εαυτού τους που μέχρι τότε μπορεί να μην τα είχαν προβληματίσει και να κατευθύνουν τις ανησυχίες τους με ένα τρόπο πιο δημιουργικό».
[…] Απονεμήθηκαν τα βραβεία του διαγωνισμού Γρηγόρης Πεντ… […]
[…] Απονεμήθηκαν τα βραβεία του διαγωνισμού Γρηγόρης Πεντ… […]