– Μ. Χατζηκωνσταντίνου στα «Χ»: «Τα σίδερα της κατασκευής έχουν σαπίσει. Έχουν φθαρεί σε τέτοιο σημείο που σπάζουν ακόμα και με το χέρι»
– Απαιτούνται εκτεταμένες εργασίες στον πλακοσκεπή αγωγό που βρίσκεται ακριβώς κάτω από την οδό
Με εκτεταμένες εργασίες αλλαγής του αγωγού των ομβρίων υδάτων στην οδό Ηπείρου θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της καθίζησης του οδοστρώματος, που παρουσιάστηκε πριν από δέκα ημέρες περίπου στη διασταύρωση με την οδό Περικλέους Κάβδα και συνδέεται με ένα πολύ μεγαλύτερο κατασκευαστικό ζήτημα.
Στην πραγματικότητα, η οδός Ηπείρου διέρχεται πάνω από έναν εκτεταμένο πλακοσκεπή αγωγό της αποχέτευσης, που ξεκινά από το ύψος του ξενοδοχείου Μαριάννα και καταλήγει στο ύψος του χώρου στάθμευσης του διοικητηρίου. Το πρόβλημα είναι ότι η άσφαλτος πάνω από τον πλακοσκεπή αγωγό χρησιμοποιήθηκε για την κυκλοφορία αυτοκινήτων από τη δεκαετία του ‘60, με τα δεδομένα εκείνης της εποχής.
Η πρόσφατη καθίζηση έδειξε ότι οι υποδομές κάτω από την άσφαλτο δεν μπορούν να υποστηρίξουν πλέον τη σημερινή κυκλοφορία των οχημάτων. Μάλιστα, ο υπεύθυνος των Τεχνικών Υπηρεσιών της Δ.Ε.Υ.Α.Δ. κ. Μαρίνος Χατζηκωνσταντίνου είπε στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ότι, όταν επενέβη η Δ.Ε.Υ.Α.Δ. στο σημείο της καθίζησης, διαπίστωσε ότι το τσιμέντο του πλακοσκεπούς βρίσκεται σε άθλια κατάσταση. Τα σίδερα της κατασκευής του έχουν σαπίσει. Έχουν φθαρεί σε τέτοιο σημείο που σπάζουν ακόμα με το χέρι, χωρίς ιδιαίτερη πίεση. Η φθορά των υλικών και η καθίζηση του οδοστρώματος έχουν άμεση σχέση με τις αντοχές του δρόμου και οφείλονται στο γεγονός ότι, κατά την εποχή που κατασκευάστηκε ο αγωγός, χρησιμοποιούσαν χαλικόδεμα αντί για σκυρόδεμα.
Πρόκειται για ένα ζήτημα που ξεκινά από την περίοδο 1965-1966, δηλαδή πριν να κατασκευαστούν οι οικοδομές που υπάρχουν στην περιοχή. Τότε δημιουργήθηκε ένας πλακοσκεπής οχετός στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα η οδός Ηπείρου, προκειμένου να αντλεί τα όμβρια νερά της περιοχής που βρίσκεται στα ανατολικά της πόλης (Λεωφόρος Στρατού, Γαληνού, Αγία Τριάδα κλπ.) και να τα μεταφέρει στο ρέμα της Καλλιφύτου. Όταν αργότερα χαράχτηκαν οι δρόμοι, θεωρήθηκε ότι ο πλακοσκεπής αγωγός έχει αντοχές για να στηρίξει τον κυκλοφοριακό φόρτο της οδού Ηπείρου, αλλά με τα κυκλοφοριακά δεδομένα εκείνης της εποχής. Όμως, η κατασκευή του πλακοσκεπούς αγωγού δεν προέβλεπε τη διέλευση δρόμου επάνω από αυτόν.
Σήμερα, ο πλακοσκεπής αγωγός που βρίσκεται κάτω από την οδό Ηπείρου είναι μόνο για κατεδάφιση, εξηγεί ο κ. Χατζηκωνσταντίνου, ο οποίος αναφέρει ότι η Δ.Ε.Υ.Α.Δ. συνέταξε επειγόντως μια μελέτη προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ περίπου, την οποία έστειλε ήδη στο Υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να τύχει άμεσης χρηματοδότησης. Η μελέτη της Δ.Ε.Υ.Α.Δ. προτείνει να κατεδαφιστεί η πλάκα του πλακοσκεπούς αγωγού, μήκους 350 μέτρων περίπου, και να τοποθετηθούν εντός του πλακοσκεπούς μεγάλοι σωλήνες από συνθετικό υλικό που θα λειτουργήσουν ως αγωγοί των ομβρίων και θα σκεπαστούν με οπλισμένο σκυρόδεμα. Η Δ.Ε.Υ.Α.Δ. εκτιμά ότι, εφόσον εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, θα πρέπει να προχωρήσει σε κλιμακωτές εργασίες ανά οικοδομικό τετράγωνο της οδού.
Αυτό σημαίνει ότι για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα και λόγω των εργασιών θα υπάρξει όχληση, κυρίως στην οδική κυκλοφορία της οδού Ηπείρου, αφού θα απομονώνονται τμηματικά τα σημεία των εργασιών. Αυτή τη στιγμή, η Δ.Ε.Υ.Α.Δ. αναμένει την έγκριση του Υπουργείου Εσωτερικών, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία υλοποίησης του έργου το οποίο είναι αναγκαίο να γίνει το ταχύτερο δυνατόν. Το διάστημα που απαιτείται για την ολοκλήρωση των εργασιών από τη στιγμή που θα αρχίσει το έργο είναι περίπου 6 μήνες.