Δρομολογήθηκε η υλοποίηση ενός σημαντικού κυκλοφοριακού έργου που αναμένεται να δημοπρατηθεί την άνοιξη
Εγκρίθηκαν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης οι περιβαλλοντικοί όροι για την ανακατασκευή του κόμβου Σόφτεξ και τη μετατροπή του σε κυκλικό κόμβο, που προτάθηκε από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, όπως έγινε γνωστό χθες.
Πρόκειται, ουσιαστικά, για συνέχεια όσων δημοσίευσαν τα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» στις 5 Ιανουαρίου για την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο των οποίων ο προϊστάμενος της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Δράμας, κ. Θεόδωρος Σιδηρόπουλος, είχε γνωστοποιήσει στα «Χ» ότι η μελέτη του έργου που έγινε από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Π.Ε. Δράμας είναι πλήρης και αναμενόταν η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης του έργου από το Περιφερειακό Συμβούλιο, ενώ πρόσθεσε: «Η περιβαλλοντική μελέτη εγκρίθηκε στις παραμονές των Χριστουγέννων. Μόλις παραλάβουμε την έγκριση, θα προχωρήσουμε στην υποβολή της μελέτης στη Διαχειριστική Αρχή, διότι το έργο θα γίνει με κονδύλια του ΕΣΠΑ και, μόλις ολοκληρωθούν οι έλεγχοι (εκτιμώ μέχρι το Πάσχα), θα προχωρήσουμε στη δημοπράτηση του έργου. Το έργο είναι προϋπολογισμού μελέτης περίπου 900.000 ευρώ». Πλέον η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων έχει ληφθεί και απομένουν οι υπόλοιπες προβλεπόμενες ενέργειες.
Σύμφωνα με την απόφαση, το έργο σχετίζεται με τον νότιο κόμβο εισόδου στην πόλη της Δράμας από Θεσσαλονίκη. Στον κόμβο συνδέονται δύο οδικοί άξονες: η οδός Δράμας-Αμφίπολης και η Περιφερειακή οδός που συνδέει την οδό Δράμας-Καβάλας με την οδό Δράμας-Σερρών, παρακάμπτοντας την πόλη της Δράμας. Ο φόρτος των κινήσεων σε αυτές τις οδούς είναι σημαντικός, καθώς εξυπηρετείται η διακρατική σύνδεση Ελλάδας-Βουλγαρίας (μέσω του εθνικού οδικού δικτύου των δύο χωρών) και η σύνδεση σημαντικών οικισμών της Π.Ε. Δράμας με κύρια δραστηριοποίηση στον πρωτογενή τομέα και μικρή (αλλά αναπτυσσόμενη) τουριστική αξιοποίηση. Σε μικρή απόσταση από το δυτικό άκρο της παράκαμψης Δράμας, βόρεια του οικισμού Μυλοποτάμου, βρίσκεται η ΒΙ.ΠΕ. Δράμας, ενώ σε απόσταση περίπου 7,5 χμ., το ΒΙ.ΠΑ. Προσοτσάνης, με αρκετές εγκαταστάσεις επεξεργασίας μαρμάρου.
Οι μετακινήσεις από τις βιομηχανικές περιοχές και τα σημαντικά λατομεία των εν λόγω περιοχών (Βώλακα, Οχυρού, Γρανίτη, Προσοτσάνης) με την Ε.Ο. Δράμας-Καβάλας και Δράμας-Αμφίπολης, εκτιμάται ότι τροφοδοτούν τον κόμβο με σημαντικό αριθμό βαρέων οχημάτων. Από τον κόμβο αυτόν θα εξυπηρετηθεί ο αυξημένος φόρτος μεταφοράς μαρμάρου από λατομεία της περιοχής, όπως και προϊόντων από τη Βιομηχανική Περιοχή Δράμας και το Βιοτεχνικό Πάρκο Προσοτσάνης.
Επίσης εξυπηρετούνται αγροτικές και τουριστικές μετακινήσεις προς Καβάλα και Θεσσαλονίκη, που είναι και μεταφορές προϊόντων και ατόμων. Στόχος του έργου είναι η βελτίωση της λειτουργικότητας του υπάρχοντος κόμβου με επανασχεδιασμό των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του, μειώνοντας την εξυπηρέτηση του κυκλοφοριακού φόρτου και αυξάνοντας την ασφάλεια της κυκλοφορίας.
Προβλέπεται η μετατροπή του υπάρχοντος κόμβου με φωτεινούς σηματοδότες σε κυκλικό κόμβο. Ο κυκλικός κόμβος θα είναι ισόπεδος και ο σχεδιασμός του εστιάζει στην εξασφάλιση της τακτικότητας στη ροή κυκλοφορίας, κυκλικής και εισερχόμενης. Επίσης, μειώνει τον αριθμό των σημείων εμπλοκής (μεταξύ οχημάτων ή οχημάτων και πεζών), αφού στην ουσία μετατρέπει τις κινήσεις σε δεξιόστροφες, απαιτεί χαμηλότερες ταχύτητες, εξασφαλίζοντας τη μεγαλύτερη ασφάλεια, τους λιγότερους περιορισμούς, τις μικρότερες καθυστερήσεις και τη μείωση των ατυχημάτων.
Όπως είχε επισημάνει στα «Χ» την προηγούμενη εβδομάδα, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Δράμας, κ. Θεόδωρος Σιδηρόπουλος, η δημοπράτηση του έργου αναμένεται να γίνει την ερχόμενη άνοιξη. Το έργο είναι προϋπολογισμού μελέτης περίπου 900.000 ευρώ.