Για την υλοποίησή του επιλέχθηκαν μουσεία πέντε περιφερειών, μεταξύ αυτών και το Αρχαιολογικό Μουσείο της Δράμας
Μια ενδιαφέρουσα δράση με τίτλο «Ιστορίες Γραφής: άνθρωποι, πολιτεύματα, θεσμοί, λατρείες, οικονομία» ενέταξε το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020».
Η δράση περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο: “Ιστορίες Γραφής: άνθρωποι, πολιτεύματα, θεσμοί, λατρείες, οικονομία” και θα έχει ως επίκεντρο την Ελληνική Γραφή και επιλεγμένο επιγραφικό υλικό που εκτίθεται στο Επιγραφικό Μουσείο της Περιφέρειας Αττικής και σε αρχαιολογικά μουσεία πέντε Περιφερειών της ελληνικής επικράτειας μεταξύ αυτών και το Αρχαιολογικό Μουσείο της Δράμας.
Για την υλοποίησή της δράσης επιλέχθηκαν τα Αρχαιολογικά Μουσεία: Δράμας, Θάσου και Σαμοθράκης από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, αλλά και τα μουσεία Αιανής Κοζάνης (Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας), Λήμνου, Λέσβου και Αρχαιολογική Συλλογή Ερεσού (Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου), Αρχαιολογικό Μουσείο Νικόπολης (Περιφέρεια Ηπείρου), Αρχαιολογικά Μουσεία Πάρου, Κέας, Μήλου, Καλύμνου και Κω (Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου).
Στόχος του προγράμματος είναι ο σχεδιασμός πρότυπων και βιώσιμων εκπαιδευτικών εργαλείων ως μέσων ενίσχυσης της διδασκαλίας των μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα εργαλεία αυτά αφορούν στην παραγωγή εκπαιδευτικής κασετίνας δηλαδή ενός εκπαιδευτικού φακέλου και διαδραστικών εφαρμογών με βασικό σκοπό την ανάδειξη της μακρόχρονης ιστορίας του ελληνικού αλφαβήτου και τη γνωριμία των μαθητών με την ιστορία του τόπου τους, μέσα από τις πληροφορίες που μας παρέχουν οι αρχαίες επιγραφές.
Έχοντας ως βάση τις κατά τόπους επιλεγμένες επιγραφές από τα συνεργαζόμενα αρχαιολογικά μουσεία και με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού υλικού, οι δάσκαλοι και καθηγητές θα μπορούν να εμβαθύνουν στην ιστορία του τόπου τους.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις εξής δράσεις: Επιστημονική έρευνα και συγγραφή κειμένων σχετικών με την ιστορία του ελληνικού αλφαβήτου και των επιλεγμένων, αρχαίων επιγραφών, ανά μουσείο, με σκοπό την παραγωγή 14 εκπαιδευτικών εντύπων και τη δημιουργία εκπαιδευτικού φακέλου, σε έντυπη και ψηφιακή μορφή, η οποία θα είναι διαθέσιμη διαδικτυακά για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επίσης περιλαμβάνει σχεδιασμό και παραγωγή επιδαπέδιων παιχνιδιών και ανάπτυξη διαδραστικών εφαρμογών – ψηφιακών παιχνιδιών καθώς και ψηφιοποίηση του υλικού με σκοπό τη χρήση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε διαδραστικούς πίνακες. Το υλικό θα είναι επίσης διαθέσιμο στις ιστοσελίδες των μουσείων και θα μπορεί να συνδεθεί με την ιστοσελίδα του ΥΠ.ΠΟ.Α και την ενότητα «Ακολουθώντας τον Οδυσσέα».
Περιλαμβάνει επίσης επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών σχετικό με την Ιστορία της Ελληνικής Γραφής και την Επιγραφική Επιστήμη καθώς και με την εκπαίδευσή τους για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος. Τα σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν στα συνεργαζόμενα αρχαιολογικά μουσεία.
Ακόμα περιλαμβάνει μια εφαρμογή πιλοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος σε μαθητές της Α’ Γυμνασίου, σε κάθε συνεργαζόμενο αρχαιολογικό μουσείο.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, έχει ως βασικό στόχο την εξοικείωση των μαθητών με ένα ιδιαίτερο πολιτιστικό αγαθό, τις αρχαίες ελληνικές επιγραφές. Παράλληλα, θα εμπλουτίσει τα εκπαιδευτικά προγράμματα των αρχαιολογικών μουσείων της Περιφέρειας. Αν και θα υλοποιηθεί πιλοτικά σε μαθητές της Α’ Γυμνασίου περίπου 80 σχολικών μονάδων, προβλέπεται να σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να το παρακολουθήσουν μαθητές όλων των ηλικιών, από την Δ’ Δημοτικού και άνω, αλλά και μαθητές από Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.