Εγκρίθηκε από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης το πρακτικό ανάδειξης προσωρινού αναδόχου για το έργο της ανακατασκευής του κόμβου ΣΟΦΤΕΞ και της μετατροπής του σε κυκλικό, προϋπολογισμού 900.000 ευρώ κατά την επαναδημοπράτηση του έργου. Ο προσωρινός ανάδοχος προσέφερε μέσο ποσοστό έκπτωσης 3,00%, δηλαδή πρότεινε την κατασκευή του έργου με το ο ποσό των 704.032 ευρώ.
Η Περιφέρεια ΑΜΘ προχώρησε στην επαναδημοπράτηση του νέου κυκλικού κόμβου που θα κατασκευαστεί στο ύψος της Σόφτεξ, καθώς στην αρχική δημοπράτηση υπήρξε ένας υποψήφιος ανάδοχος του έργου που όμως έκανε λάθος στην εγγυητική επιστολή και αυτό έπρεπε να διορθωθεί. Οπότε ακολουθήθηκε η διαδικασία της εκ νέου κατάθεσης της εγγυητικής και της επαναδημοπράτησης του έργου, όπως είχε δηλώσει ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Γρηγόρης Παπαεμμανουήλ. Το έργο αναμενόταν αρχικά να δημοπρατηθεί την άνοιξη. Το μελετητικό μέρος του ολοκληρώθηκε αφού εξασφαλίστηκε και η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης, την περίοδο των Χριστουγέννων.
Ο νέος κυκλικός κόμβος θα βοηθήσει στην ομαλότερη αλλά και γρηγορότερη κίνηση των αυτοκινήτων που διέρχονται στον άξονα Δράμα – Θεσσαλονίκη και αποτελεί κομμάτι ενός συνολικότερου σχεδιασμού τής Περιφερειακής Ενότητας Δράμας που έχει στόχο τη βελτίωση της κυκλοφορίας των οχημάτων στα όρια του Νομού. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα σχεδιασμό κυκλικών κόμβων που περιλαμβάνουν ανάλογη παρέμβαση και στην Βιομηχανική Περιοχή της Δράμας, που θεωρείται άμεσης προτεραιότητας. Επίσης ανάλογοι κόμβοι θα γίνουν και στην περιοχή του Μυλοποτάμου που βρίσκεται στον Περιφερειακό αλλά και στο Μικροχώρι.
Ειδικότερα για τον σχεδιασμό που αφορά δημιουργία κυκλικού κόμβου στην διασταύρωση της Βιομηχανικής Περιοχής Δράμας, ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Γρηγόρης Παπαεμμανουήλ είχε αναφέρει πριν από λίγο καιρό σε δηλώσεις του στα “Χ”: “Προχωράμε σε κυκλικό κόμβο και στην περιοχή των φαναριών στη Βιομηχανική Περιοχή, που θεωρούμε ένα σημείο ιδιαίτερα σημαντικό από την κίνηση που υπάρχει εκεί, με τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων. Ειδικά στο συγκεκριμένο σημείο, τις πρωινές ώρες επικρατεί μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, με ουρά που φθάνει μέχρι και τον κυκλικό κόμβο του Ξηροποτάμου. Το ίδιο γίνεται και τις μεσημβρινές ώρες”.
Θυμίζουμε ότι το 2021 προηγήθηκε το έργο του κυκλικού κόμβου Ξηροποτάμου, του οποίου τη μελέτη κατάρτισε η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας και παραδόθηκε τον Φεβρουάριο του ίδιου έτους. Η λειτουργία του κόμβου, που ήταν προϋπολογισμού μελέτης 850.000 ευρώ, βελτίωσε όπως αποδείχθηκε, τις κυκλοφοριακές συνθήκες στη βορειοδυτική έξοδο της πόλης και επιτρέπει πλέον την ασφαλέστερη διέλευση των οχημάτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έργα των κυκλικών κόμβων, συμβαδίζουν με την λογική που επικρατεί και στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπου οι φωτεινοί σηματοδότες εξαλείφονται, καθώς από τη μια πλευρά αποτελούν αιτίες τροχαίων ατυχημάτων όταν δεν λειτουργούν και από την άλλη πλευρά προσθέτουν μεγάλη οικονομική επιβάρυνση κάθε φορά που προκύπτει βλάβη στους ηλεκτρονικούς μηχανισμούς.
[…] […]