Ερωτηματικά προκαλούν οι συνεχείς γραφειοκρατικές καθυστερήσεις σε σημαντικά έργα υποδομής του Νομού Δράμας, πολλά εκ των οποίων έχουν άμεση σχέση και με την ασφάλεια των μετακινήσεων, στην περίπτωση των οδικών έργων. Μια τέτοια περίπτωση είναι το έργο της κατασκευής νέας γέφυρας στον Αγγίτη, μεταξύ των διοικητικών ορίων των νομών Δράμας και Σερρών για την οποία εξασφαλίστηκε ένα χρόνο πριν, από την ΠΑΜΘ, κονδύλιο για την επικαιροποίηση των μελετών του έργου. Βέβαια για να υπάρχει πληρέστερη εικόνα θα πρέπει να σημειωθεί ότι για την δρομολόγηση του ίδιου του έργου γίνεται λόγος από το 2022 ίσως και πιο πριν.
Στο σημείο της γέφυρας έχουν γίνει πάρα πολλά τροχαία ατυχήματα μέχρι σήμερα και εκτροπές οχημάτων από το δρόμο. Τα περιστατικά ήταν τόσα που πλέον θα μπορούσε να πει κανείς ότι δεν προκαλούν έκπληξη στους κατοίκους της περιοχής. Ο Δήμος Προσοτσάνης, οι δημότες του δήμου και οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο οδικό σημείο περιμένουν ακόμη τη στιγμή που θα αρχίσει να υλοποιείται το έργο της νέας γέφυρας. Πλέον η αγανάκτηση πολλών είναι δικαιολογημένη, αφού και σε αυτό το θέμα η γραφειοκρατεία καλά κρατεί.
Ο Δήμαρχος Προσοτσάνης, Θεόδωρος Αθανασιάδης, μιλώντας στα ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας, προχθές τόνισε ότι «Εδώ και ένα χρόνο οι περιβαλλοντικές μελέτες του έργου έχουν σταλεί στην στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, όπου δυστυχώς λόγω της γνωστής γραφειοκρατίας και της αντιμετώπισης του θέματος από κάποιους υπαλλήλους, ροκανίζεται ο χρόνος. ¨Όμως εδώ και μια εβδομάδα περίπου, κάναμε συγκεκριμένες επαφές με παράγοντες που κατάγονται από την περιοχή μας και οι οποίοι ανέλαβαν να λύσουν το πρόβλημα αυτών των καθυστερήσεων. Εφόσον εγκριθούν οι περιβαλλοντικές μελέτες, μπορούμε να προχωρήσουμε στα τεύχη δημοπράτησης για να δημοπρατηθεί το έργο. Αν τελειώσουμε με τα περιβαλλοντικά, μέσα στον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο του 2025, επειδή τρέχουν καινούργια προγράμματα, θα μπορέσουμε να εντάξουμε το έργο. Το έργο το έχει θέσει σε προτεραιότητα και η ίδια η Περιφέρεια».
Ο Δήμαρχος Προσοτσάνης, τόνισε ότι «Μιλώντας για το έργο της νέας γέφυρας, μιλούμε για την Εθνική Οδό Ε12. Είναι ο μόνος δρόμος που ενώνει τους νομούς Δράμας και Σερρών. Στην πραγματικότητα είναι και ο επίσημος δρόμος Δράμας – Θεσσαλονίκης, στον οποίο έχουν γίνει απαλλοτριώσεις και μπορεί να χρηματοδοτηθεί το έργο. Μιλώντας για το έργο της νέα γέφυρας στον Αγγίτη, θα πρέπει να πούμε ότι αυτή βρίσκεται μετά τον κόμβο του Μεγαλοκάμπου, στο δρόμο για την Αλιστράτη. Η γέφυρα έχει κατασκευαστεί το 1926. Εδώ και 100 χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα για να βελτιωθεί η κατάσταση στο συγκεκριμένο σημείο. Κάποια στιγμή, το 1990, η 3η ΔΕΚΕ από το Νομό Σερρών είχε αναλάβει να κατασκευάσει τη νέα γέφυρα. Στο μεταξύ όμως αλλάξαν πράγματα. Καταργήθηκαν οι ΔΕΚΕ. Οι αρμοδιότητές τους πέρασαν στις νομαρχίες και μετά στις περιφέρειες. Όλες αυτές οι αλλαγές δημιούργησαν σύγχυση για το έργο και καθυστερήσεις».
Η σημερινή κατάσταση της γέφυρας που βρίσκεται μεταξύ Αλιστράτης και Προσοτσάνης, εγκυμονεί πολλούς κινδύνους και άτι που αποδεικνύεται και από τα συνεχή τροχαία. «Έχουμε συνεχείς προσκρούσεις οχημάτων στη γέφυρα. Δυστυχώς δεν χωράνε να περάσουν δυο αυτοκίνητα από τα αντίθετα ρεύματα. Η κατάσταση είναι δραματική. Εγώ προσωπικά έχω βρεθεί σε καταστάσεις να πρέπει να βγάλω ανθρώπους που βγήκαν με το αυτοκίνητο τους εκτός δρόμου. Συνέχεια συμβαίνει και ένα νέο τροχαίο περιστατικό. Είναι τρομακτικό. Σχεδόν έχουμε συνηθίσει να ακούμε κάθε φορά και κάτι καινούργιο περιμένοντας ότι θα γίνει η γέφυρα. Είναι απαράδεκτο. Μιλάμε σήμερα για μια τριτοκοσμική κατάσταση σε Εθνική Οδό. Πιστεύω όμως ότι έχουν καταλάβει όλοι ότι αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Για τον λόγο αυτό και γίνεται προσπάθεια από όλες τις πλευρές για να φθάσουμε επιτέλους στην κατασκευή της νέα γέφυρας. Για τη ιστορία μόνο, πρέπει να πω ότι το 2010, το έργο είχε δημοπρατηθεί και είχε οριστεί και εργολάβος. Το θέμα είναι ότι δεν έβαλαν τότε στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, 60.000 ευρώ για απαλλοτριώσεις. Στο μεταξύ άλλαξαν οι διοικήσεις και λόγω των καθυστερήσεων το έργο απεντάχθηκε».
Όπως είπε ο κ. Αθανασιάδης, “Αυτός που τελικά πληρώνει όλη αυτή την καθυστέρηση είναι ο κόσμος και κυρίως η δυτική πλευρά της Δράμας και η οικονομία της περιοχής”…
«Γεφύρι της Άρτας» έγινε η νέα γέφυρα του Αγγίτη
-Θ. Αθανασιάδης: «Είναι απαράδεκτο. Μιλάμε σήμερα για μια τριτοκοσμική κατάσταση σε Εθνική Οδό» -«Έχει κατασκευαστεί το 1926. Εδώ και 100 χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα για να βελτιωθεί»



















