Τι δήλωσε χθες από τη Δράμα ο Κώστας Κατσιμίγας για τη νέα σιδηροδρομική χάραξη.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση διοργάνωσε η παράταξη «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» το απόγευμα της Τετάρτης 22 Ιουλίου στις 8 το βράδυ στο θεατράκι της Αγίας Βαρβάρας. Την εκδήλωση, η οποία είχε θέμα την υπό διαβούλευση μελέτη χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Καβάλας, τους στόχους και τις συνέπειες της πρότασης, παρακολούθησε σημαντικός αριθμός αιρετών και αυτοδιοικητικών προσώπων της Δράμας.
Ομιλητής στην εκδήλωση ήταν ο επικεφαλής της παράταξης και Αρχιτέκτονας – Χωροτάκτης κ. Κώστας Κατσιμίγας.
Το θέμα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Π.Ε. Δράμας, αφού δεν περιλαμβάνεται στη νέα χάραξη που προτείνει ο ΟΣΕ, όπως άλλωστε και η Π.Ε. Σερρών.
Στην ομιλία του κ. Κατσιμίγα έγινε αναφορά σε ποικίλα θέματα, όπως η κατασκευή προαστιακού σιδηροδρόμου στον Νομό Θεσσαλονίκης, η ενίσχυση του ρόλου της Θεσσαλονίκης, ο αποκλεισμός του εμπορικού λιμένα της Καβάλας από την άμεση πρόσβαση στη βαλκανική ενδοχώρα, ο αποκλεισμός Δράμας και Σερρών από ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, η αποτροπή δημιουργίας ισχυρού οικονομικού πόλου με τη διασύνδεση έξι αστικών κέντρων με ένα γρήγορο μέσο σταθερής τροχιάς.
Στο θέμα αναφέρθηκε ο κ. Κατσιμίγας και χθες Πέμπτη στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που διοργανώθηκε, προκειμένου να απαντηθούν ερωτήματα των εκπροσώπων των τοπικών μέσων ενημέρωσης.
Στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, ο κ. Κατσιμίγας αναφέρθηκε και στον σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισε ιστορικά η περιοχή της Δράμας, ισχυριζόμενος ότι στο παρελθόν αποτέλεσε αναπτυξιακό πόλο της Βαλκανικής χερσονήσου και όχι μόνο της Βόρειας Ελλάδας και που ακόμη και σήμερα, παρά την περίοδο παρακμής, διαθέτει έναν εξαιρετικό πρωτογενή τομέα και μια πολύ καλά οργανωμένη, αλλά όχι ιδιαίτερα εκτεταμένη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων.
Για την πρόταση της παράταξής του για την υπό διαβούλευση μελέτη χάραξης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας του τμήματος Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης δήλωσε ότι αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι ότι η χάραξη του ΟΣΕ προβλέπει η γραμμή να περνά νότια των λιμνών της Π.Ε. Θεσσαλονίκης και ουσιαστικά να μετατρέπεται σε έναν προαστιακό σιδηρόδρομο της συμπρωτεύουσας που εξυπηρετεί τα οικονομικά της συμφέροντα και αποκόπτει τη δυνατότητα του λιμανιού της Καβάλας να συνδεθεί απευθείας με τη Βαλκανική ενδοχώρα.
Υπενθυμίζεται ότι η εναλλακτική πρόταση που προτείνει η παράταξη του κ. Κατσιμίγα, αφορά σε νέο σιδηροδρομικό δίκτυο μέσω της διαδρομής Θεσσαλονίκη – Νέα Φιλαδέλφεια – Σέρρες – Δράμα – Αμυγδαλεώνας- Νέα Καρβάλη. Αντίθετα ο ΟΣΕ προτείνει τη χάραξη Θεσσαλονίκη – Νέα Φιλαδέλφεια (όρια Κιλκίς) – Νότια παραλίμνια όδευση (Λαγκαδίκια – Βρασνά – Ασπροβάλτα – Αμφίπολη – Αμυγδαλεώνας- Νέα Καρβάλη).
Όπως ανέφερε ο κ. Κατσιμίγας, η εναλλακτική πρόταση της παράταξής του δίνει τη δυνατότητα να περάσει το τρένο από τις Σέρρες και τη Δράμα και να εντάξει μέσα στον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης και τα έξι αστικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας, τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν έναν ανταγωνιστικό αναπτυξιακό πόλο. Η εναλλακτική πρόταση, όπως τόνισε, θα δώσει διέξοδο στο λιμάνι της Καβάλας, το οποίο έχει μεγάλες προδιαγραφές.
«Με τον σχεδιασμό που προτείνει ο ΟΣΕ η διακίνηση γίνεται μέσω Θεσσαλονίκης ή μέσω Αλεξανδρούπολης, κάτι που είναι καταστροφικό για την Καβάλα» επεσήμανε χαρακτηριστικά. Τη «νύφη» πληρώνει και η Δράμα, ενώ στις Σέρρες δεν έχουν καταλάβει ακόμη ότι θίγονται επίσης. Εάν δεν υπάρξει συνεννόηση και συστράτευση των περιοχών που θίγονται από τη χάραξη που προτείνει ο ΟΣΕ, δεν πρόκειται να υπάρξει ενιαία αναπτυξιακή πορεία της περιφέρειας, σύμφωνα με όσα είπε ο επικεφαλής της «Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας». Επίσης, ανέφερε ότι κάποιοι πολιτικοί παράγοντες της Καβάλας δείχνουν μια εσωστρέφεια και δεν πολυενδιαφέρονται για το τι συμβαίνει στη Δράμα. «Η Καβάλα πρέπει να καταλάβει ότι είναι το μεγάλο θύμα. Η Δράμα θα βγει κερδισμένη μόνο εάν ενεργοποιηθεί η Καβάλα, ενώ ταυτόχρονα πρέπει οπωσδήποτε να συστρατευτούν και οι Σέρρες, γιατί με την εναλλακτική πρόταση θα είναι κερδισμένες, όπως και όλες οι πόλεις της Θράκης, οι οποίες πρέπει να στηρίξουν την προτεινόμενη χάραξη. Η Δράμα δικαιούται να μπει στο παιχνίδι των μεταφορών, αλλά σαφέστατα όσο και αν διαμαρτυρηθεί μόνη της, δεν θα πετύχει τίποτα απολύτως. Θα πρέπει να υπάρξει συστράτευση όλων των οικονομικών και πολιτικών παραγόντων της Περιφέρειας ΑΜΘ και των Σερρών».