Καθηλωτικό το ενδιαφέρον στη διάλεξη για την κινεζική τέχνη που έγινε στο Σαντιρβάν

- Κώστας Αποστολίδης στα «Χ»: «Είμαστε ενθουσιασμένοι με την προσέλευση του κόσμου» - Γιώργος Mαγγίνης: «Ένας από τους κρυμμένους θησαυρούς του μουσείου Μπενάκη θα παρουσιαστεί στη Δράμα» - Στις 9 Δεκεμβρίου ανοίγει στη Δράμα η έκθεση «Αυτοκρατορική Κίνα»

0
706

Σε ένα πραγματικά ζωντανό χώρο πολιτισμού και κυρίως διαδραστικότητας με τους επισκέπτες έχει αναδειχθεί ο αναμορφωμένος χώρος του Σαντιρβάν χάρη στις πρωτοβουλίες της Raycap στην οποία και ανήκει όπως είναι γνωστό. Αυτό αποδείχθηκε για μια ακόμη φορά το βράδυ τού Σαββάτου με την διάλεξη που πραγματοποιήθηκε από τον επιστημονικό διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη, Γεώργιο Μαγγίνη για την κινεζική τέχνη τού Μουσείου Μπενάκη, η οποία και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού, κάτι που φάνηκε και στο διάλογο που ακολούθησε με τους επισκέπτες μετά το τέλος της διάλεξης.
Η ομιλία του κ. Μαγγίνη έγινε με τη συνοδεία οπτικού υλικού και αφορούσε την κινεζική συλλογή που διαθέτει το Μουσείο Μπενάκη κυρίως από τις πολύτιμες δωρεές του Γεωργίου Ευμορφόπουλου, Έλληνα ομογενή της Μεγάλης Βρετανίας. Η διάλεξη ήταν ουσιαστικά μια πρόγευση για την επόμενη έκθεση που θα παρουσιαστεί στον πολιτιστικό χώρο του Σαντιρβάν στις 9 Δεκεμβρίου με εκθέματα κινεζικής τέχνης από το Μουσείο Μπενάκη και με τίτλο «Αυτοκρατορική Κίνα».
Στην διάρκεια της διάλεξης, ο κ. Μαγγίνης αναφέρθηκε εκτενώς στην απόκτηση των έργων κινεζικής τέχνης από το Μουσείο Μπενάκη, στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους ακόμη και στα στοιχεία σύνδεσης με τον ελληνικό πολιτισμό.

Ο κ. Γιώργος Μαγγίνης, ο κ. Κώστας Αποστολίδης και ο κ. Δημήτρης Κωνσταντινίδης

Μιλώντας στα ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας ο επιστημονικός διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη είπε ότι η έκθεση που θα παρουσιαστεί στον πολιτιστικό χώρο του Σαντιρβάν στις 9 Δεκεμβρίου με τίτλο «Αυτοκρατορική Κίνα» αποτελεί μια επιλογή 55 αντικειμένων από τη συλλογή κινεζικής τέχνης του Μουσείου Μπενάκη η οποία μάλιστα δεν εκτίθεται μόνιμα. «Είναι ένας από τους κρυμμένους θησαυρούς του μουσείου, τον οποίο εκθέτουμε σε περιοδικές εκθέσεις. Μία από αυτές θα γίνει στις 9 Δεκεμβρίου στη Δράμα. Η προηγούμενη έκθεση των αντικειμένων είχε γίνει το 2016 στην Αθήνα. Άρα δεν γίνεται και πολύ συχνά. Είναι η πρώτη φορά που στη Βόρεια Ελλάδα θα εκτεθούν κινεζικά αντικείμενα. Η έκθεση θα επιχειρήσει να εξετάσει τους θεσμούς και τις βασικές ιδεολογίες και θρησκείες της Κίνας, όχι δίνοντας ένα ιστορικό περίγραμμα ούτε και μιας εξέτασης της τέχνης και των υλικών. Σκοπός είναι να δούμε πως σκέφτονταν οι άνθρωποι στην Αυτοκρατορική Κίνα και τι ήταν αυτό που δημιουργούσε τις συνεκτικές δυνάμεις αυτής της απέραντης αυτοκρατορίας, από τον 3ο αιώνα π.Χ. μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα μ.Χ. Είναι μια έκθεση που αξίζει να δει κανείς. Τα αντικείμενα είναι πολύ υψηλής ποιότητας. Δεν θα έχουμε την ευκαιρία να τα ξαναδούμε, αφού δεν εκτίθενται κανονικά στο Μουσείο Μπενάκη. Οπότε είναι κάτι που το μουσείο μοιράζεται με το κοινό της Δράμας ειδικά».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση των «Χ» για τα στοιχεία σύνδεσης μεταξύ του κινεζικού και του ελληνικού πολιτισμού στα οποία αναφέρθηκε στη διάρκεια της διάλεξης του, ο κ. Μαγγίνης είπε ότι στο λεγόμενο «χάλκινο στρατό» που αποτελεί μέρος του λεγόμενου «πήλινου στρατού» της Κίνας που γνωρίζουν όλοι, όντως υπάρχει μια καλά τεκμηριωμένη επιστημονική θεωρία που λέει ότι η κοροπλαστική (η τέχνη δημιουργίας ανθρωπόμορφων έργων τέχνης, ειδώλων ή αγαλμάτων) αλλάζει ριζικά στην Κίνα τον 3ο αιώνα π.Χ. λόγω της επαφής με την ελληνιστική παράδοση, δηλαδή την παράδοση των επιγόνων του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Υπάρχει μια μεταφορά τεχνολογίας και ίσως μια μεταφορά αισθητικής. Στην Κίνα είχαμε μεν ανθρώονες μορφές σε έργα τέχνης, αλλά αυτές οι ανθρώπινες μορφές δεν ήταν ποτέ φιλόδοξες σε μέγεθος, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Επίσης δεν φτιάχνονταν με την συγκεκριμένη τεχνική της χαλκοχυτικής, μια τεχνική του ελληνιστικού κόσμου που μεταφέρθηκε στην Κίνα. Υπήρξε δηλαδή μια επανάσταση αισθητική και τεχνολογική, η οποία με βάση την επιστημονική θεωρία που προαναφέραμε έχει να κάνει με την επαφή των Κινέζων με τα ελληνιστικά βασίλεια, τα οποία έφθαναν στη Βόρεια Ινδία και εκείνη την εποχή η Κίνα κινούνταν προς τη Δύση για εμπορικούς ή πολιτικούς λόγους. Μιλάμε για την περίοδο πριν από το άνοιγμα των «Δρόμων του Μεταξιού», δηλαδή πριν αρχίσει η συστηματική επαφή με τη Δύση μέσω του εμπορίου».

Κώστας Αποστολίδης: Είμαστε ενθουσιασμένοι με την προσέλευση του κόσμου
Η διάλεξη που έγινε το βράδυ του Σαββάτου στον χώρο τού Σαντιρβάν ανέδειξε και ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο πέρα από το περιεχόμενο της ομιλίας τού κ. Μαγγίνη. Δηλαδή το στοιχείο τής ζωντάνιας που έχει διαρκώς ο νέος πολιτιστικός αυτός χώρος της Δράμας, από την στιγμή που αποδόθηκε προς χρήση, μετά τις εργασίες ανάδειξής του που έγιναν για λογαριασμό της Raycap.
Μιλώντας στα ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας ο πρόεδρος της Raycap κ. Κώστας Αποστολίδης, λίγο μετά την διάλεξη του κ. Μαγγίνη το βράδυ του Σαββάτου επεσήμανε ότι: «Είναι μεγάλη ευλογία για τη Δράμα η συνεργασία μας με το Μουσείο Μπενάκη. Έχουμε αφήσει στο μουσείο την πρωτοβουλία να κάνει 3 ή 4 εκθέσεις το χρόνο στη Δράμα. Οι άνθρωποι του Μουσείου Μπενάκη το κάνουν με πολύ μεγάλη χαρά βάζοντας πολύ μεγάλη προσπάθεια. Το κυριότερο για εμένα είναι ότι αγαπάνε πάρα πολύ αυτό που κάνουν. Είναι ενθουσιασμένοι. Αυτό είναι σημαντικό για τη Δράμα γιατί αντί οι Δραμινοί να πηγαίνουν στην Αθήνα για να βλέπουν τα μουσειακά εκθέματα, φθάσαμε στο σημείο να έρχονται επισκέπτες από άλλες πόλεις στη Δράμα. Τόσο οι επισκέπτες της πόλης όσο και οι Δραμινοί έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν τα εκθέματα του Μουσείου Μπενάκη εδώ στη Δράμα. Αυτό είναι κάτι μοναδικό και εμάς μας ενδιαφέρει να κάνουμε ιδιαίτερα πράγματα, διαφορετικά από τις υπόλοιπες πόλεις. Είμαστε ενθουσιασμένοι με την προσέλευση του κόσμου. Εμείς αυτό θέλουμε, να κυκλοφορεί ο κόσμος. Μεθαύριο αν μεγαλώσει και η αυλή (του Σαντιρβάν) θέλουμε ο κόσμος να περνά και τις καθημερινές οποιαδήποτε ώρα. Να βρίσκεται στο μουσείο, να χαίρεται και τα εκθέματα αλλά και τον κήπο. Για την χρήση του χώρου έχουμε συνεργαστεί με τους καλύτερους στην Ελλάδα, που δεν είναι άλλοι από τους ανθρώπους του Μουσείου Μπενάκη. Είμαστε τυχεροί που δέχθηκαν αυτή τη συνεργασία».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ