Κερδίζει έδαφος η σιδηροδρομική σύνδεση μέσω Ν. Ζίχνης

0
982

Σε θετικό κλίμα η χθεσινή επίσκεψη εκπροσώπων της Δράμας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Γόνιμη ήταν, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η πρωτοβουλία του Δραμινού Βουλευτή Κ. Μπλούχου, που έγινε χθες στην Αθήνα και αφορούσε συνάντηση στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τη συμμετοχή των πέντε δημάρχων του Νομού και του Αντιπεριφερειάρχη για θέματα της Π.Ε. Δράμας, θέματα υποδομών αλλά και για τον ευρύτερο σχεδιασμό της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Δράμας.
Συγκεκριμένα, η συζήτηση πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου κ. Γιώργου Καραγιάννη, του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστου Βίνη, του Αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Δράμας κ. Γ. Παπαδόπουλου και των πέντε δημάρχων, δηλαδή του Χρ. Μαμσάκου, του Γ. Κυριακίδη, του Θ. Ζεκερίδη, του Θ. Αθανασιάδη και του Τ. Καγιάογλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το ρεπορτάζ των «Χ», υπήρξε δέσμευση από πλευράς στελεχών του Υπουργείου και του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ ότι η Δράμα θα συνδεθεί με τη νέα σιδηροδρομική χάραξη μέσω της γραμμής Νέας Ζίχνη – Αμφίπολη, κάτι που εκτιμήθηκε ότι θα εξυπηρετήσει τόσο τον Νομό Δράμας όσο και τον Νομό Σερρών.
Ειδικότερα, στη συνάντηση υπήρξε κοινή γραμμή πλεύσης των εκπροσώπων της Δράμας, για την οποία συμφωνήθηκε ότι θα εκδοθεί και κοινή ανακοίνωση. Τόσο ο Βουλευτής κ. Κώστας Μπλούχος όσο ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας, όπως και οι πέντε δήμαρχοι του νομού πίεσαν να συμπεριληφθεί ο Νομός Δράμας στην πορεία της υπό σχεδιασμό Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ο εκπρόσωπος της ΕΡΓΟΣΕ αντιμετώπισαν με θετικό πνεύμα το συγκεκριμένο αίτημα και διαβεβαίωσαν τελικά ότι η σημερινή σιδηροδρομική γραμμή που περνά από τη Δράμα θα αναβαθμιστεί, θα ανακατασκευαστεί και θα λειτουργήσει παράλληλα με τη Σιδηροδρομική Εγνατία. Παράλληλα, όμως, θα λειτουργήσει και η σύνδεση της σημερινής σιδηροδρομικής γραμμής μέσω Νέας Ζίχνης και Αμφίπολης, που θα συνδέει τους Νομούς Δράμας και Σερρών με τη Σιδηροδρομική Εγνατία.
Πρόκειται για την αξιοποίηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Νέα Ζίχνη – Αμφίπολη, που είχε δημιουργηθεί το 1940 και χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά υλικών για την κατασκευή των οχυρών Ρούπελ. Η ίδια γραμμή λειτούργησε μέχρι το 1969, οπότε και καταργήθηκε, αλλά ανήκει στην ΕΡΓΟΣΕ.
Υπενθυμίζεται ότι στην εν λόγω σύνδεση είχε αναφερθεί σε προηγούμενο ρεπορτάζ των «Χ» και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου της Δράμας κ. Στέφανος Γεωργιάδης, λέγοντας ότι πρόκειται για μία γρήγορη πεδινή γραμμή 16 χιλιομέτρων που μπορεί να δώσει λύσεις τόσο για τον Νομό Δράμας όσο και για τους νομούς Σερρών και Καβάλας. Επίσης, είχε επισημάνει ότι το συγκεκριμένο σημείο είναι κομβικό και ότι με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα τεράστιο δίκτυο συνδυαστικών μεταφορών. Ο κ. Γεωργιάδης σε επιστολή του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή είχε καταστήσει σαφή την ανάγκη άμεσης ένταξης της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Νέας Ζίχνης – Αμφίπολης στις μελέτες του έργου της νέας σιδηροδρομικής χάραξης, προκειμένου να επιτευχθεί, μέσω αυτής, η σύνδεση της υπάρχουσας γραμμής Σερρών – Δράμας με τη νέα Σιδηροδρομική Εγνατία.
Σε ό,τι αφορά τη σύσκεψη που έγινε χθες το μεσημέρι στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πρέπει να σημειωθεί ότι οι εκπρόσωποι της Δράμας, όπως αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες, εμφανίστηκαν θετικοί στην υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδιασμού, καθώς με τον τρόπο αυτό το σιδηροδρομικό δίκτυο θα συνεχίσει να λειτουργεί στον Νομό Δράμας, ο οποίος τελικά θα αποφύγει τη σιδηροδρομική απομόνωση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπρόσωποι της Δράμας ζήτησαν στη συγκεκριμένη συνάντηση να επισκεφθεί τη Δράμα ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης μαζί με τους προέδρους του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου να ενημερώσουν όλους τους τοπικούς φορείς του νομού. Από την πλευρά του Γενικού Γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών υπήρξε η διαβεβαίωση ότι αυτή η επίσκεψη στη Δράμα θα γίνει εντός του ερχόμενου φθινοπώρου και ενδεχομένως σε αυτή να μετέχει και ο Υπουργός Υποδομών κ. Κώστας Καραμανλής.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here