– Μ. Χατζηκωνσταντίνου: «Ανεκτή είναι τελικά, από πλευράς στατικότητας, η κατάσταση του παλιού υπόγειου αγωγού»
– Η καθίζηση που παρουσιάστηκε ήταν φαινόμενο τοπικού χαρακτήρα και αποκαταστάθηκε, αναφέρει η Δ.Ε.Υ.Α.Δ.
Ανακουφιστικές είναι τελικά οι εξελίξεις που αφορούν την αποκατάσταση των καθιζήσεων που παρουσιάστηκαν το καλοκαίρι στη διασταύρωση των οδών Ηπείρου και Περικλέως Κάβδα, εμπρός από το κατάστημα της Eurobank. Η καθίζηση του εδάφους έθεσε σοβαρούς προβληματισμούς στη Δ.Ε.Υ.Α.Δ. για τη φθορά των υποδομών κάτω από την οδό Ηπείρου, από την οποία και σε ένα μεγάλο μέρος της διέρχεται παλιός αγωγός αποχέτευσης.
H οδός Ηπείρου διέρχεται πάνω από έναν εκτεταμένο πλακοσκεπή αγωγό της αποχέτευσης, που ξεκινά από το ύψος του ξενοδοχείου «Μαριάννα» και καταλήγει στο ύψος του χώρου στάθμευσης του διοικητηρίου. Ο προβληματισμός που είχε δημιουργηθεί βασίστηκε στο γεγονός ότι η άσφαλτος πάνω από τον πλακοσκεπή αγωγό χρησιμοποιήθηκε για την κυκλοφορία αυτοκινήτων από τη δεκαετία του ‘60, με τα δεδομένα εκείνης της εποχής. Οι σκέψεις που δημιουργήθηκαν ήταν ότι οι υποδομές κάτω από την άσφαλτο δεν μπορούν να υποστηρίξουν πλέον τη σημερινή κυκλοφορία των οχημάτων. Αυτό ενισχύθηκε από τη διαπίστωση ότι στο σημείο της καθίζησης διαπιστώθηκε πως το τσιμέντο του πλακοσκεπούς βρίσκεται σε άθλια κατάσταση.
Η Δ.Ε.Υ.Α.Δ., μάλιστα, προχώρησε και στην κατάρτιση μελέτης με την οποία πρότεινε να κατεδαφιστεί η πλάκα του πλακοσκεπούς αγωγού, μήκους 350 μέτρων περίπου, και να τοποθετηθούν εντός του πλακοσκεπούς μεγάλοι σωλήνες από συνθετικό υλικό που θα λειτουργήσουν ως αγωγοί των ομβρίων και θα σκεπαστούν με οπλισμένο σκυρόδεμα. Αυτό, βέβαια, θα σήμαινε ότι για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα και λόγω των εργασιών θα υπήρχε όχληση, με τις όποιες επιπτώσεις για την οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή.
Ωστόσο, τα αποτελέσματα των εξετάσεων των δειγμάτων κατασκευαστικών υλικών του υπόγειου αγωγού που εστάλησαν από τη Δ.Ε.Υ.Α.Δ. σε ειδικό εργαστήριο της Θεσσαλονίκης ήταν τελικά ανακουφιστικά. Όπως τόνισε χθες στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο υπεύθυνος της Τεχνικής Υπηρεσίας της Δ.Ε.Υ.Α.Δ., κ. Μαρίνος Χατζηκωνσταντίνου, τα δέκα περίπου δείγματα από το μπετόν και από τα μεταλλικά μέρη του αγωγού που βρίσκεται κάτω από την οδό Ηπείρου (από τη διασταύρωση της Περικλέως Κάβδα μέχρι την οδό Βοραζάνη), εξετάστηκαν από ειδικό εργαστήριο της Θεσσαλονίκης και αποδείχθηκαν ανεκτά από πλευράς στατικότητας. Η καθίζηση που παρουσιάστηκε στη διασταύρωση των οδών Περικλέους Κάβδα και Ηπείρου ήταν, όπως είπε, ένα τοπικό φαινόμενο το οποίο αντιμετωπίστηκε τελικά από τα συνεργεία της ίδιας της Δ.Ε.Υ.Α.Δ. Το σημείο της καθίζησης αποκαταστάθηκε, στρώθηκε με μπετόν και δόθηκε πάλι στην κυκλοφορία των οχημάτων το προηγούμενο διάστημα. Έτσι, η προοπτική εκτέλεσης εκτεταμένων εργασιών στην οδό Ηπείρου απομακρύνθηκε, όπως και το ενδεχόμενο όχλησης της οικονομικής δραστηριότητας στην περιοχή.
Πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι η Δ.Ε.Υ.Α.Δ. σκοπεύει να υλοποιήσει παράλληλα έργα, προκειμένου να αποφορτιστεί ο συγκεκριμένος αγωγός κάτω από την οδό Ηπείρου από τις μεγάλες ποσότητες νερού που μεταφέρει και τα οποία προέρχονται κυρίως από τις οδούς Γαληνού και Λεωφόρου Στρατού κατά την περίοδο των βροχοπτώσεων.