Αναλυτική περιγραφή από τον ∆ιευθυντή κ. Αλκιβιάδη Σαλπιγκτή
Δυο μέρες μετά το άνοιγμα και των Δημοτικών σχολείων ο Διευθυντής του 1ου Δημοτικού σχολείου Δράμας, κ. Αλκιβιάδης Σαλπιγκτής, μας ενημερώνει για την ζωή στο σχολείο μετά την πανδημία. Ο κ. Σαλπιγκτής ενδεικτικά αναφέρει «Από τους 105 μαθητές του 1ου υποτμήματος παρουσιάστηκαν 98 μαθητές, ενώ στο τελικό σύνολο των 205 μαθητών του σχολείου, 5 γονείς ενημέρωσαν ότι δε θα στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο καθώς, όπως δήλωσαν, υπάρχει στο σπίτι τους άτομο, που ανήκει σε ομάδα υψηλού κινδύνου-ευπαθή ομάδα»
Αναλυτικά τα όσα μας περιγράφει ο Διευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας:
«Χωρίς προβλήματα και με ιδιαίτερη χαρά, από πλευράς μαθητών και εκπαιδευτικών,
επαναλειτούργησε σήμερα το σχολείο μας. Μετά από 77 ημέρες, οι μαθητές προσήλθαν
στο σχολείο, που αποτελεί ο κατεξοχήν φυσικός, μαθησιακός και χώρος κοινωνικοποίησης των παιδιών, δείχνοντας ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι, αλλά και αρκετά συνειδητοποιημένοι
και ενημερωμένοι, όσον αφορά την πανδημία covid 19 και τα μέτρα προφύλαξης από αυτόν. Για να περιοριστεί ο συνωστισμός, κατά την προσέλευση των μαθητών στο σχολείο,
δεν πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη συγκέντρωση στον προαύλιο χώρο πριν την
έναρξη του προγράμματος. Οι μαθητές πήγαν απ’ ευθείας στην αίθουσά τους, όπου τους
περίμεναν οι εκπαιδευτικοί στην πόρτα της τάξης. Τα τμήματα των τάξεων χωρίστηκαν σε δύο υποτμήματα. Την Δευτέρα ήρθαν στο σχολείο οι μαθητές του πρώτου υποτμήματος και την Τρίτη του δεύτερου. Από τους 105 μαθητές του 1ου υποτμήματος παρουσιάστηκαν 98 μαθητές, ενώ στο τελικό σύνολο των 205 μαθητών του σχολείου, 5 γονείς ενημέρωσαν ότι δε θα στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο καθώς, όπως δήλωσαν, υπάρχει στο σπίτι τους άτομο, που ανήκει σε ομάδα υψηλού κινδύνου-ευπαθή ομάδα. Οι εκπαιδευτικοί, αφού καλωσόρισαν τα παιδιά τους, συζήτησαν μαζί τους επιχειρώντας την ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη, τα ενθάρρυναν να ακολουθούν τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, που είναι αναρτημένες
στο σχολείο και να εφαρμόζουν τα μέτρα υγιεινής. Να βήχουν ή να φτερνίζονται στον αγκώνα τους ή σε χαρτομάντιλο, το οποίο θα πρέπει να πετιέται αμέσως σε κάδο απορριμμάτων. Να μην βάζουν τα χέρια τους στο στόμα, στη μύτη ή στα μάτια τους. Να πλένουν συχνά τα χέρια τους με σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, ειδικά πριν τη λήψη φαγητού και μετά τη χρήση της τουαλέτας. Να μην ανταλλάσσουν αντικείμενα (όπως στυλό, μολύβι, γόμα, χαρτονομίσματα, κέρματα κλπ) με τους συμμαθητές τους. Να κρατούν απόσταση 1,5 μ. με τους συμμαθητές τους μέσα στην τάξη και στους άλλους χώρους του σχολείου, καθώς και με τους φίλους και γνωστούς τους έξω από το σχολείο.
Όσον αφορά στη λειτουργία του σχολείου δε λειτούργησε το ολοήμερο τμήμα και η πρωινή ζώνη, σύμφωνα με τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας. Τα σχολικά γεύματα δόθηκαν κανονικά στους μαθητές. Τα θρανία στις τάξεις είχαν κοινό προσανατολισμό και οι μαθητές κάθονταν ένας ανά θρανίο και εναλλάξ, στη δεξιά και αριστερή πλευρά του θρανίου και όχι ο ένας πίσω από τον άλλον. Ο εξαερισμός του σχολείου ήταν συνεχής και με φυσικό τρόπο (ανοιχτά παράθυρα), ενώ σε κάθε διάλειμμα γινόταν ο καθαρισμός και η απολύμανση των τάξεων. Οι μαθητές είχαν ξεχωριστά διαλείμματα, ενώ κάθε τμήμα είχε και διαφορετικό χώρο παρουσίας στο προαύλιο. Να σημειώσουμε ότι στο σχολείο ορίστηκε και λειτούργησε ξεχωριστός χώρος α’ βοηθειών για περίπτωση ύποπτου κρούσματος κοροναϊού. Το σχολείο ήταν πλήρως εφοδιασμένο με αντισηπτικά, μάσκες και γάντια και τηρήθηκαν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των παιδιών και των εκπαιδευτικών.»