– Μιλούν στα «Χ» για τις φετινές πανελλαδικές και τα αποτελέσματα των υποψηφίων οι εκπαιδευτικοί Γιάννης Γαζάνης, Γεωργία Βαγγέλη και η Διευθύντρια της ΔΔΕ Δράμας Χριστίνα Βαμβούρη
– Μιλούν στα «Χ» οι επιτυχόντες Κυριακή Ηλιάδου, Γεωργία Μιχαηλίδου- Τάζογλου, Πλουμιάνα-Κομνηνή Αβανίδου, Κατερίνα Κάνη, Σταύρος-Ζώης Δήμου, Παναγιώτα-Δήμητρα Μεταξά
Ανακούφιση υπάρχει από την Παρασκευή για μεγάλο αριθμό υποψηφίων από τη Δράμα που πέτυχαν την εισαγωγή τους σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έδωσε τέλος στην αγωνία όχι μόνο των υποψηφίων που συμμετείχαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις αλλά και των γονέων τους, που στάθηκαν δίπλα τους ενθαρρύνοντας την ομολογουμένως δύσκολη προσπάθειά τους. Οι παράγοντες που επηρέασαν την προσπάθεια των παιδιών δεν ήταν μόνο οι συντελεστές δυσκολίας των εξετάσεων αλλά και η πίεση της υγειονομικής κρίσης και οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής με την καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής που περιόρισε τις δυνατότητες εισαγωγής τους στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Πάντως, όσα παιδιά κατάφεραν να εισαχθούν στη σχολή της επιλογής τους έχουν την αίσθηση, και όχι άδικα, ότι επιβραβεύτηκαν οι προσπάθειές τους. Για πολλούς επιτυχόντες στη Δράμα τα αποτελέσματα δεν απείχαν πολύ από τις αρχικές τους εκτιμήσεις και, με την έννοια αυτή, οι περισσότεροι δεν φάνηκαν να αιφνιδιάζονται από την ανακοίνωση των βάσεων.
Μιλώντας στα «Χ» η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Χριστίνα Βαμβούρη είπε ότι η ανακοίνωση των βάσεων έδωσε τέλος στην αγωνία των παιδιών και των γονέων τους. Εξέφρασε τα συγχαρητήρια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας στα παιδιά που πέτυχαν την εισαγωγή στις σχολές της πρώτης επιλογής τους, στα παιδιά που πέτυχαν την εισαγωγή τους σε σχολές που δεν ήταν η πρώτη επιλογή τους αλλά και στα παιδιά που δεν πέτυχαν και προσωρινά θα στεναχωρηθούν, τα οποία έχουν πάντα την ευκαιρία να ξαναπροσπαθήσουν ή να συνεχίσουν βρίσκοντας άλλες διεξόδους.
Τι είπαν στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» για τις επιδόσεις των παιδιών δύο έμπειροι εκπαιδευτικοί οι κ.κ. Γιάννης Γαζάνης και Γεωργία Βαγγέλη
Δύο έμπειροι εκπαιδευτικοί από τον χώρο των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης στη Δράμα, ο κ. Γιάννης Γαζάνης από τα φροντιστήρια «Πρόσβαση» και η κ. Γεωργία Βαγγέλη από τα φροντιστήρια «Ηράκλειτος» μίλησαν στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» για την προσπάθεια των υποψηφίων και την ιδιαιτερότητα των εξετάσεων.
Γιάννης Γαζάνης: «Φέτος έχουμε πάρα πολύ καλές επιδόσεις των μαθητών από τη Δράμα»
Ο κ. Γιάννης Γαζάνης είπε: «τα αποτελέσματα ήταν αναμενόμενα, δεδομένων των αλλαγών που υπήρξαν και γνωρίζαμε ότι θα τα επηρεάσουν. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής ήταν καθοριστικός παράγοντας. Τα αποτελέσματα αυτών των αλλαγών, πανελλαδικά, ήταν να μην υπάρχουν σχολές με βάση εισαγωγής κάτω από 7141 μόρια στα Γενικά Λύκεια. Παλαιότερα υπήρχαν σχολές με βάση εισαγωγής έως και με 625 μόρια. Αυτό βέβαια μπορεί να ερμηνευτεί και θετικά και αρνητικά. Θετικά, γιατί δεν βρίσκονται παιδιά που μπαίνουν στα πανεπιστήμια με πολύ πολύ χαμηλά μόρια, άρα κρατάμε ένα επίπεδο. Και αρνητικά, γιατί δημιουργήθηκε δυσαρέσκεια σε πολλούς μαθητές και γονείς πανελλαδικά, διότι είδαν οι προσπάθειές τους να μην οδηγούν στην εισαγωγή σε κάποια σχολή.
Θεωρώ ότι οι μαθητές που συμμετείχαν στις πανελλαδικές του 2021, νοιώθουν κατά κάποιο τρόπο μια αδικία σε σχέση με τους υποψηφίους των προηγούμενων ετών. Αυτό γιατί μαθητής με 3000 μόρια, πριν από δυο χρόνια περνούσε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τώρα μαθητής με 7000 μόρια δεν περνάει. Όμως, είναι λογικό, κάθε φορά που γίνεται κάποια αλλαγή και ανακατατάξεις να υπάρχουν κάποιες δυσαρέσκειες. Φέτος έχουμε πάρα πολύ καλές επιδόσεις των μαθητών από τη Δράμα, αλλά όπως έχω πει και παλαιότερα αυτό συμβαίνει όχι γιατί έχουμε πιο έξυπνα παιδιά από άλλες πόλεις, αλλά γιατί υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη ενός μαθητή από τη Δράμα να περάσει στο πανεπιστήμιο. Αυτό φάνηκε και φέτος. Όταν ξέρουμε με ποια δεδομένα ξεκινάμε μια προσπάθεια, δηλαδή την ελάχιστη βάση εισαγωγής, είναι σημαντικό να κινούμαστε με βάση αυτή τη συνθήκη. Ευτυχώς τα παιδιά της Δράμας είχαν λάβει υπόψη τους αυτά τα νέα δεδομένα. Έγινε πάρα πολύ καλή δουλειά από όλους τους συναδέλφους και δεν έχουμε δυσαρέσκειες, παρά το γεγονός της θέσπισης της ελάχιστης βάσης εισαγωγής. Νομίζω ότι και τα ίδια τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι όσο και να τους πληγώνει αυτή η καινούργια συνθήκη, παρ’ όλα αυτά είναι μια απόφαση δικαιοσύνης. Τα ίδια τα παιδιά δεν θέλουν να σπουδάσουν σε σχολές με πολύ χαμηλά μόρια. Άλλωστε δεν πήγαιναν και πριν…».
Γεωργία Βαγγέλη: «Ελπίζω όλοι οι υποψήφιοι να βγήκαν δυνατοί μέσα από αυτή τη διαδικασία»
Η κ. Γεωργία Βαγγέλη από τα φροντιστήρια «Ηράκλειτος» είπε ότι τα περισσότερα παιδιά με τα οποία μίλησε ήταν πολύ ευχαριστημένα με τις επιδόσεις τους και με τη σχολή στην οποία εισήχθησαν και προσέθεσε: «Φυσικά υπήρξαν και ορισμένα παιδιά που δεν πέτυχαν τον στόχο τους. Αλλά με δεδομένα τα προβλήματα και τις ιδιαιτερότητες της χρονιάς, θεωρώ ότι έγινε από τα παιδιά πολύ μεγάλη προσπάθεια. Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά, γιατί ήταν μια απίστευτα δύσκολη χρονιά. Υπήρχε το πρόβλημα της πανδημίας, άρα δεν ήταν εφικτό τα παιδιά να αποδώσουν το 100% των δυνατοτήτων που είχαν, στα γραπτά τους. Δυστυχώς, και η ελάχιστη βάση εισαγωγής άφησε κάποια παιδιά εκτός των ΑΕΙ με άδικο τρόπο, ειδικά στις αρχιτεκτονικές, κατά την άποψή μου. Υπήρξαν παιδιά που έπιασαν τη βάση που ανακοινώθηκε αλλά δεν πέρασαν στην Αρχιτεκτονική λόγω της ελάχιστης βάσης στο σχέδιο, κάτι το οποίο θεωρώ πολύ άδικο. Πάντως, στο δικό μας φροντιστήριο τα παιδιά πήγαν πολύ καλά. Ελπίζω όλοι οι υποψήφιοι, και όχι μόνο οι δικοί μας μαθητές, να βγήκαν δυνατοί μέσα από αυτή τη διαδικασία. Θέλω να δώσω συγχαρητήρια στα παιδιά που πέτυχαν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά ανεξαρτήτως αποτελέσματος θεωρώ ότι όλοι θα έπρεπε να αισθάνονται υπερήφανοι διότι σε μια τέτοια χρονιά, κατάφεραν κάτι που για πολλούς θα ήταν ακατόρθωτο».
Χαμόγελα και ικανοποίηση από τα παιδιά της Δράμας που πέτυχαν την εισαγωγή τους στις σχολές της επιλογής τους
Η Κυριακή Ηλιάδου από το 1ο ΓΕΛ Δράμας, πέτυχε την εισαγωγή της στην Νομική της Θεσσαλονίκης, συγκεντρώνοντας 18.256 μόρια. Όπως δηλώνει, δεν πίστευε και πολύ στον εαυτό της αλλά ήταν κάτι που περίμεναν οι καθηγητές της. Διευκρινίζει ότι για να πετύχει τον στόχο της διάβαζε πολύ μέσα στη χρονιά που πέρασε, θυσιάζοντας τις εξόδους και τις παρέες με φίλους. «Διάβαζα όλη μέρα» αναφέρει η Κυριακή και προσθέτει: «Ήθελα πάντα να σπουδάσω Νομική, από τα χρόνια του Δημοτικού Σχολείου. Όσο περνούσαν τα χρόνια, ήθελα όλο και περισσότερο να ακολουθήσω αυτή την σχολή. Στην Β’ Λυκείου αποφάσισα να αρχίσω το διάβασμα για αυτό. Στην Γ’ Λυκείου απογειώθηκα περισσότερο».
Η Κυριακή δηλώνει ότι η πανδημία δεν την ευνόησε, όπως δεν ευνόησε και τους υπόλοιπους υποψηφίους. Της στέρησε ώρες από το σχολείο και τους φίλους της κάτι που έπαιξε πολύ αρνητικό ρόλο και στην ψυχολογία της, παρόλα αυτά τα κατάφερε και είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένη με την επιτυχία της.
Η Γεωργία Μιχαηλίδου-Τάζογλου, από το 1ο ΓΕΛ Δράμας, πέτυχε την εισαγωγή της στη Νομική της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνοντας 18.026 μόρια. Η ίδια είναι πολύ ικανοποιημένη από την επιτυχία της, που μάλιστα ήρθε μετά από μια πολύ δύσκολη χρονιά με φόντο την πανδημία. Η αβεβαιότητα που υπήρχε σχετικά με τη δια ζώσης παρακολούθηση των μαθημάτων και οι συνεχείς αλλαγές στη λειτουργία του σχολείου, δεν βοηθούσε να καταρτιστεί ένα πρόγραμμα, όπως αναφέρει η ίδια: «Έπρεπε να προσαρμόζεσαι με φοβερές ταχύτητες, κάτι που δεν ήταν εύκολο με τέτοιο όγκο διαβάσματος. Όμως βοήθησε η ψυχραιμία και η απόλυτη αφοσίωση στον στόχο. Αν υπάρχει μόνο ο στόχος, όλα τα υπόλοιπα ξεπερνιούνται. Ήξερα ότι παλεύω για κάτι συγκεκριμένο και ότι θέλω να το πετύχω. Με τις αλλαγές που ίσχυσαν βέβαια αυτό μπορούσε και να μην είχε συμβεί ακόμη και αν είχες διαβάσει. Είμαι πάρα πολύ χαρούμενη και ανακουφισμένη που τελείωσε όλο αυτό. Ανυπομονώ για τη συνέχεια».
Σχετικά με τα κίνητρα που την οδήγησαν να επιλέξει τη συγκεκριμένη σχολή εξηγεί: «Όταν μεγαλώνεις με κάποιον άνθρωπο που έχει σχέση με το συγκεκριμένο επάγγελμα προφανώς έχεις τα ερεθίσματα. Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό. Διαπίστωσα ότι ο χαρακτήρας μου ταιριάζει πολύ με τη συγκεκριμένη σχολή. Επίσης, έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι η σχολή ανοίγει πάρα πολλούς δρόμους. Θέλω να πω όμως για όλους τους τελειόφοιτους που συμμετείχαν στις πανελλαδικές, για όποιον πάλεψε και τελείωσε τη χρονιά, έχει κάνει ήδη επιτυχία, ανεξάρτητα από το αν κατάφερε να εισαχθεί ή όχι στη σχολή της επιλογής του. Το αρνητικό με τις πανελλήνιες είναι ότι δεν αρχίζει τίποτε αλλά και το θετικό είναι ότι δεν τελειώνει τίποτε. Όλα είναι στο χέρι μας. Προσωπικά θα ήθελα να πω ότι εκτός από την οικογένεια μου, οι καθηγητές μου υπήρξαν οι φάροι μου».
Η Πλουμιάνα-Κομνηνή Αβανίδου, από το 1ο ΓΕΛ Δράμας πέτυχε την εισαγωγή της στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, στο Ρέθυμνο συγκεντρώνοντας 17.382 μόρια. Όπως εξηγεί, δεν αιφνιδιάστηκε από την ανακοίνωση των βάσεων καθώς ήξερε ότι περνά σε σχολή Ψυχολογίας, με βάση τις περσινές βάσεις, αλλά δεν γνώριζε την πόλη. Η ίδια δηλώνει ικανοποιημένη για την επίτευξη του στόχου της που ήταν να ακολουθήσει το συγκεκριμένο αντικείμενο, παρότι το Ρέθυμνο βρίσκεται σε αρκετά μεγάλη χιλιομετρική απόσταση από τη Δράμα. Σχετικά με την προσπάθεια που έκανε για να πετύχει την εισαγωγή της δηλώνει: «Ήταν μια αρκετά δύσκολη χρονιά από κάθε άποψη. Είμαστε μέσα. Χάσαμε τις επαφές με τους φίλους μας που θα ήταν ένα ευχάριστο διάλειμμα. Αλλά προσπάθησα να μην αποσπάσω την προσοχή μου από τον στόχο μου. Υπήρξε πίεση και άγχος στο διάβασμα, στα ωράρια. Όλα αυτά μαζί σίγουρα έκαναν την χρονιά δύσκολη, αλλά το αποτέλεσμα με δικαίωσε. Πέρα από τους γονείς μου που δεν με πίεσαν ποτέ, με βοήθησαν οι φίλοι μου που ενώ έδιναν και εκείνοι τον δικό τους αγώνα, μου στάθηκαν. Με βοήθησαν επίσης και οι καθηγητές μου στο σχολείο και το φροντιστήριο».
Η Κατερίνα Κάνη, από το 1ο ΓΕΛ Δράμας, συγκεντρώνοντας 17.000 μόρια, πέτυχε την εισαγωγή της στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (Επιχειρησιακής Υποστήριξης), στην Αθήνα. Η Κατερίνα δηλώνει ικανοποιημένη καθώς αυτή ήταν η πρώτη της επιλογή. Μάλιστα, επέμεινε στον στόχο της δίνοντας για τρίτη φορά προκειμένου να τον πετύχει. Τελικά δικαιώθηκε. Η Κατερίνα δηλώνει ότι ναι μεν η πανδημία ήταν ένας αρνητικός παράγοντας όπως και η ελάχιστη βάση εισαγωγής, αλλά η ίδια δεν έδωσε ιδιαίτερη σημασία σε αυτά και επικεντρώθηκε στον στόχο της με τη σκέψη να δώσει ότι καλύτερο μπορεί στις εξετάσεις για να τα καταφέρει. Αυτό χρειάστηκε απόλυτη συγκέντρωση στον στόχο. Τελικά το αποτέλεσμα δικαίωσε την προσπάθειά της. Στέλνοντας ένα μήνυμα στους μαθητές που δεν πέτυχαν τον στόχο τους επισημαίνει: «Να έχουν επιμονή και υπομονή. Να είναι συγκεντρωμένοι στον στόχο τους και να μην ακούν κανέναν. Να μην το βάζουν ποτέ κάτω. Προσωπικά έδωσα εξετάσεις για τρίτη φορά για να πετύχω τον στόχο μου και τα κατάφερα».
Ο Σταύρος-Ζώης Δήμου από το 4ο ΓΕΛ Δράμας, πέτυχε την εισαγωγή του στο Μαθηματικό της Θεσσαλονίκης, συγκεντρώνοντας 18.053 μόρια και μάλιστα ανάμεσα στους πέντε πρώτους εισακτέους της σχολής. Ο ίδιος δηλώνει στα «Χ»: «To να μπω στο Μαθηματικό ήταν ο στόχος μου από την Γ’ Γυμνασίου. Ήθελα να γίνω καθηγητής μαθηματικών. Σε αυτό έπαιξαν ρόλο και οι καθηγητές μου στην Γ’ Λυκείου και όχι μόνο, λόγω του έργου τους. Αποτελούν έμπνευση και πρότυπα για εμένα. H προσπάθειά μου να μπω στη σχολή αυτή απαιτούσε πολύ διάβασμα αλλά παράλληλα, και οι συνθήκες της πανδημίας ήταν δύσκολες. Αυτό νομίζω ίσχυσε και για τους υπόλοιπους συμμαθητές μου. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής ήταν μια επιπλέον δυσκολία. Περιόρισε τις επιλογές εισαγωγής και αυτό δυσκόλευε την προσπάθεια. Νομίζω πάντως, ότι ένας σημαντικός παράγοντας για να πετύχει κανείς την εισαγωγή του στη σχολή της επιλογής του είναι πέρα από το διάβασμα, να έχει καθαρό μυαλό και ψυχική ηρεμία. Στη συνέχεια έρχεται η οργάνωση και η θέληση».
Η Παναγιώτα-Δήμητρα Μεταξά, από το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας, πέτυχε την εισαγωγή της στο Τμήμα Νηπιαγωγών του ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη, συγκεντρώνοντας 17.000 μόρια. Η Παναγιώτα σημειώνει ότι δεν περίμενε την εισαγωγή της στη συγκεκριμένη σχολή, αλλά εξηγεί ότι τα συναισθήματα ήταν εξαιρετικά όταν διαπίστωσε ότι θα ακολουθήσει το συγκεκριμένο επάγγελμα που ήταν το όνειρό της, καθώς όπως σημειώνει χαρακτηριστικά λατρεύει τα παιδιά. Σχετικά με τον βαθμό δυσκολίας της προσπάθειας που την οδήγησε στην εισαγωγή της στη συγκεκριμένη σχολή, εξηγεί: «Υπήρξαν δυσκολίες. Ήθελε αρκετό διάβασμα και να αφιερώσεις πολύ χρόνο σε αυτό. Η προσπάθεια επηρεάστηκε και από την πανδημία. Σε όλη αυτή τη διαδικασία με βοήθησαν οι γονείς μου, που ήταν δίπλα μου, και οι φίλοι μου. Θέλω να πω και για τα παιδιά που δεν κατάφεραν να περάσουν να μην το βάζουν κάτω. Μπορούν να ξαναδώσουν με το 10% και να περάσουν. Δεν τελειώνει κάτι εδώ».