Μία νέα αρχή στα ΕΠΑΛ της Δράμας

0
1377

Δέσμη παρεμβάσεων στην ψυχοκοινωνική και γνωστική υποστήριξη των μαθητών

Συνήλθε τις προηγούμενες ημέρες στο Δημαρχείο του Δήμου Δράμας, σε τακτική συνεδρίαση η Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπό την προεδρία του αν. Προέδρου της κ. Βασιλείου Ξανθόπουλου και αποφάσισε τη συμμετοχή των ΕΠΑ.Λ Δράμας στο σχέδιο δράσης “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ-Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑΛ”.

Όπως ειπώθηκε στην επιτροπή από τον κ. Ξανθόπουλο “Το πρόγραμμα το οποίο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, περιλαμβάνει μια δέσμη παρεμβάσεων που αφορούν στην ψυχοκοινωνική και γνωστική υποστήριξη των μαθητών, στη δημιουργία δικτύων υποστήριξης καθώς και σε συμπληρωματικές δράσεις. Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε πιλοτικά το σχολικό έτος 2017-18 σε εννέα (9) Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ) ενώ την χρονική περίοδο 2018-2021 προβλέπεται να επεκταθεί η υλοποίηση του σε όλα τα ΕΠΑ.Λ της χώρας.
Στόχος του προγράμματος είναι όλα τα ΕΠΑΛ να υποβάλουν συνολικό ή θεματικό σχέδιο δράσης σε ετήσια βάση, το οποίο θα χρηματοδοτείται εφόσον τηρούνται κάποιες ελάχιστες προδιαγραφές.
Τα “σχέδια δράσης” είναι προγράμματα διεπιστημονικής προσέγγισης των επιστημών, τεχνολογίας τεχνών και μαθηματικών αλλά αφορούν και κοινωνικά θέματα δράσεις ψυχαγωγίας και πολιτισμού στο πλαίσιο των οποίων θα δημιουργηθεί αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό. Τα “σχέδια Δράσης” έχουν ως σκοπό την ανάπτυξη της προσωπικότητας, της κοινωνικότητας, των δεξιοτήτων επικοινωνίας των μαθητών και τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα, ενισχύονται δράσεις εσωστρέφειας του σχολείου, οι οποίες παράλληλα προσφέρουν στους μαθητές ευκαιρίες για να βιώσουν επιτυχίες και να αναπτύξουν την αυτοεκτίμηση τους. Στο πλαίσιο υλοποίησης των Σχεδίων Δράσης όλα τα ΕΠΑ.Λ έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν πρόταση συνολικού ή θεματικού πεδίου δράσης σε ετήσια βάση, για τα τρία επόμενα έτη, ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα”.
Βασικές δράσεις του προγράμματος, είναι:
Η εφαρμογή Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα μαθήματα των Νέων Ελληνικών και των Μαθηματικών. Υλοποιείται με την ταυτόχρονη παρουσία δύο εκπαιδευτικών στην τάξη και στοχεύει στη βελτίωση του γλωσσικού και αριθμητικού γραμματισμού των μαθητών.
Η στελέχωση των ΕΠΑ.Λ. με Ψυχολόγους οι οποίοι θα στηρίξουν ψυχοκοινωνικά τους μαθητές και θα οργανώσουν τη δικτύωση των σχολείων με υποστηρικτικές δομές ψυχοκοινωνικής υγείας της περιοχής.
Ο εξοπλισμός των ΕΠΑ.Λ. με υποδομές τηλεδιασκέψεων – τηλε-εκπαίδευσης, ώστε να έχουν τη δυνατότητα της δικτύωσης μεταξύ τους, της καλύτερης επικοινωνίας και της ανταλλαγής καλών πρακτικών.
Η ενεργοποίηση και η προώθηση του θεσμού του Συμβούλου Καθηγητή και του Συμβούλιου Τάξης με στόχο τη δημιουργία γέφυρας επικοινωνίας μεταξύ μαθητών και συλλόγου διδασκόντων, την αντιμετώπιση συγκρούσεων, τη βελτίωση του κλίματος στη σχολική κοινότητα, τον εντοπισμό των προβλημάτων που αναστέλλουν τη μαθησιακή πρόοδο και την αυτό-βελτίωση του ίδιου του εκπαιδευτικού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here