Μουσικά διαμαρτυρήθηκαν οι εκπαιδευτικοί στη Δράμα

0
1590

Ψηφίστηκε χθες το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

Μουσική διαμαρτυρία για το νέο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο διοργάνωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας το απόγευμα της Τετάρτης στην πλατεία Ελευθερίας. Υπό τους ήχους της μουσικής μπάντας “εν τεχνώ” οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετείχαν επίσης, διαμαρτυρήθηκαν για την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, την “τιμωρία”, όπως τη χαρακτηρίζουν, των αναπληρωτών, την αξιολόγηση και τη μη στήριξη του δημόσιου σχολείου με γενναία χρηματοδότηση.
Σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, που υπερψηφίστηκε το μεσημέρι της Πέμπτης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Λάζαρος Αρτεμιάδης είπε ότι θα έπρεπε να αποσυρθεί διότι ακόμα και αν δεν σχολιάζαμε το περιεχόμενό του, κατατέθηκε σε μια περίοδο με κλειστά σχολεία και συντάχθηκε “στο πόδι”. “Πρόκειται για μια συρραφή παλιών νομοθετημάτων τα οποία έχουν μόνο ένα στόχο, την υποβάθμιση του σχολείου. Η κ. Κεραμέως θέλει να περάσει δυο πράγματα, την αξιολόγηση και την αριστεία. Δεν λέει τίποτε ούτε για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ούτε για το μέλλον της ειδικής αγωγής, ούτε για την παράλληλη στήριξη, αλλά ούτε και για νέα προγράμματα”.
Σύμφωνα με όσα είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, σκοπός της Υπουργού Παιδείας είναι να εφαρμόσει την αξιολόγηση που θα κατηγοριοποιεί τις σχολικές μονάδες και θα προάγει τα “πρότυπα” και την “αριστεία”. Στόχος είναι να υπάρξει συρρίκνωση του αριθμού των σχολείων με αύξηση μαθητών ανα τμήμα και κατηγοριοποίηση σε καλά και κακά σχολεία, οι εμπνευστές των οποίων έχουν επηρεαστεί από τα σχολεία της Μ. Βρετανίας και των ΗΠΑ.
Όπως εξηγεί ο κ. Αρτεμιάδης, το πρόβλημα δεν σχετίζεται μόνο με τον αριθμό των σχολείων αλλά και με την ποιότητα της μάθησης “άλλο είναι οι τάξεις των 25 μαθητών και άλλο οι τάξεις με μικρότερο αριθμό μαθητών” σημειώνει χαρακτηριστικά. Επίσης, όπως επισημαίνει ο κ. Αρτεμιάδης, το Υπουργείο Παιδείας με το νέο νομοσχέδιο βάζει νέα μαθησιακά αντικείμενα στο νηπιαγωγείο, αλλάζοντας τη φυσιογνωμία της προσχολικής αγωγής. “Το ζήτημα είναι ότι δεν μπορεί το Υπουργείο να κάνει αλλαγές στην προσχολική αγωγή χωρίς προηγούμενη συζήτηση και με όλα τα παιδαγωγικά τμήματα ισχυριζόμενα ότι αυτό είναι δύσκολο να γίνει”.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατα την ομιλία της στη Βουλή, η Υπουργός Παιδείας, ανέφερε σχετικά με το πολυσυζητημένο θέμα της αξιολόγησης: “Γιατί πολεμάτε τόσο πολύ την αξιολόγηση; Ποιο σύστημα μπορεί να προοδεύσει χωρίς εποικοδομητική αξιολόγηση; Αξιολόγηση υπάρχει σε κάθε έκφανση της ζωής, και δη της επαγγελματικής ζωής. Γιατί; Γιατί βοηθάει στον εντοπισμό αναγκών και αδυναμιών, γιατί βοηθάει στην ουσιαστική βελτίωση του παραγόμενου αποτελέσματος, γιατί δίνει την ευκαιρία για ανάδειξη δυνατοτήτων και επιτευγμάτων.
Οι εκπαιδευτικοί στην πλειονότητά τους επιδιώκουν την αξιολόγηση, ως μέσο βελτίωσης της απόδοσής τους και επιβράβευσης των προσπαθειών τους, αλλά και γνωρίζοντας καλά ότι χωρίς αξιολόγηση δεν γίνεται να εντοπιστούν, άρα και να διορθωθούν, οι όποιες παθογένειες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το αίτημα για αξιολόγηση είναι πλέον καθολικό και δεν έχει καμία σχέση με την «τιμωρία» που επικαλείστε. Είναι αυτονόητη συνθήκη βελτίωσης σε οποιοδήποτε χώρο. Κατεξοχήν, δε, στο χώρο της παιδείας, στο χώρο που κρίνει το μέλλον της κοινωνίας μας. Κυρίως εδώ είναι απαραίτητη η αξιολόγηση για τη βελτίωση κάθε εκπαιδευτικού συστήματος. Συνδεόμενη, δε, με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η αξιολόγηση συνιστά μία μοναδική ευκαιρία για το χτίσιμο της εμπιστοσύνης στο δημόσιο σχολείο. Αξιολόγηση και επιμόρφωση είναι, άλλωστε, έννοιες αλληλένδετες”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here