Ο Δήμος Δράμας υπήρξε πρωτοπόρος στο «myKEPlive»

0
1299

Συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδα Χριστόπουλου στα «Χ»

Θετικά είναι τα μηνύματα που λαμβάνουμε για το μέλλον της live εξυπηρέτησης μέσω των ΚΕΠ, σημειώνει στα “Χ” ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος, θεωρώντας ότι αυτό γεμίζει αισιοδοξία για τη συνέχεια.
Ήδη, όπως αναφέρει, αυτή τη στιγμή συμμετέχουν στην πλατφόρμα myKEPlive 38 δήμοι με 45 ΚΕΠ, ενώ 10 από αυτά είναι ΚΕΠ για επιχειρήσεις. Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του 2020 να έχει ενταχθεί το σύνολο των δήμων της χώρας, όπως εξηγεί στη συνέντευξη που ακολουθεί.

Κύριε Χριστόπουλε, τι είναι το “myKEPlive” και πώς οι πολίτες θα μπορούν να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους από εκεί χωρίς να μεταβαίνουν στα ΚΕΠ; Πότε τέθηκε σε εφαρμογή;
Όπως γνωρίζετε, τα ΚΕΠ αποτελούν έναν από τους πιο αξιόπιστους και αναγνωρίσιμους θεσμούς του κράτους στα μάτια των πολιτών. Για το λόγο αυτό, με τον Υπουργό κ. Πιερρακάκη και τον Υφυπουργό κ. Γεωργαντά αποφασίσαμε από την πρώτη στιγμή να επενδύσουμε στην ενδυνάμωση και μετεξέλιξη τους, προκειμένου να συμβαδίζουν με τη νέα ψηφιακή εποχή. Η νέα υπηρεσία “myKEPlive” που παρέχεται μέσω του gov.gr, δίνει τη δυνατότητα σε πολίτες και επιχειρήσεις να εξυπηρετηθούν από υπαλλήλους των ΚΕΠ εξ αποστάσεως. Δίνεται, δηλαδή, η δυνατότητα μέσω του Gov.gr να αιτηθούν ραντεβού σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα, με βάση την παρεχόμενη διαθεσιμότητα και να διεκπεραιώσουν το αίτημά τους μέσω βιντεοκλήσης. Επιπλέον, έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν και τον τρόπο παραλαβής του εγγράφου τους, είτε στο e-mail που έχουν καταχωρήσει, είτε στην ταχυδρομική διεύθυνση κατοικίας που έχουν δηλώσει. Και βέβαια, θα πρέπει να τονίσω ότι από οι τηλεδιασκέψεις δεν καταγράφονται, ούτε αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα. Απλώς, για λόγους ασφαλείας οι υπάλληλοι ζητούν στην αρχή κάθε κλήσης να δουν τα έγγραφα που πιστοποιούν την ταυτότητα του χρήστη. Η υπηρεσία έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τις 27 Ιουλίου, οπότε και κάναμε την παρουσίαση της νέας υπηρεσίας στον Πρωθυπουργό.

Ποιες περιπτώσεις μπορούν να εξυπηρετηθούν με αυτή τη διαδικασία;
Καταρχάς, όπως σας είπα το “myKEPlive”, δεν εξυπηρετεί μόνο φυσικά πρόσωπα, αλλά και επιχειρήσεις. Αυτή τη στιγμή καλύπτει τη διεκπεραίωση 52 διοικητικών διαδικασιών και επιτρέπει την εξ αποστάσεως ενημέρωση για 235 διαδικασίες αδειοδότησης που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών. Μέσω της πλατφόρμας παρέχονται και πέντε δημοτικές διαδικασίες, οι οποίες διεκπεραιώνονται σε συνεργασία με τους Δήμους. Παραδείγματα υπηρεσιών που παρέχονται αυτή τη στιγμή είναι η έκδοση ηλεκτρονικού παράβολου, η ανανέωση δελτίου ανεργίας, η χορήγηση πιστοποιητικών εγγυτέρων συγγενών και οικογενειακής κατάστασης, η έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου και η βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

Ποια θα είναι τα οφέλη για τους πολίτες και την πολιτεία με αυτό τον νέο τρόπο εξυπηρέτησης;
Τα οφέλη είναι πολλαπλά και για πολλές ομάδες πολιτών και σχετίζονται τόσο με την αντιμετώπιση της πανδημίας όσο και ευρύτερα με τη μείωση της γραφειοκρατίας και της ταλαιπωρίας. Διότι, ουσιαστικά, κάνουμε πράξη τη σταδιακή εξαφάνιση του φαινομένου της αναμονής στην ουρά μιας δημόσιας υπηρεσίας, η οποία είναι πηγή ταλαιπωρίας αλλά πλέον και πηγή ανησυχίας για τη δημόσια υγεία εν μέσω covid ειδικά για τις ευπαθείς ομάδες. Αξίζει να υπογραμμίσω εδώ, ότι πρόκειται για μια υπηρεσία που είναι προσανατολισμένη στην πλήρη εξυπηρέτηση των αναγκών των ΑΜΕΑ, καθώς προσφέρει αφ’ ενός μεν αυξημένο χρόνο βιντεοκλήσης στα άτομα με αναπηρία και αφ’ ετέρου διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα για πολίτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής. Επιπλέον, σκεφτείτε πως οι Έλληνες του εξωτερικού, που μέχρι σήμερα έπρεπε είτε να έρθουν στη χώρα είτε να επισκεφτούν ένα προξενείο συχνά μακριά από τον τόπο κατοικίας τους για να κάνουν τις συναλλαγές τους με το ελληνικό κράτος, πλέον θα μπορούν να το κάνουν από το σπίτι τους.Θα πρέπει όμως να σας πω πως η νέα υπηρεσία έχει οφέλη και για το ίδιο το κράτος και τους δημοσίους υπαλλήλους. Το κράτος αποκτά εκ νέου ένα φιλικό πρόσωπο και ανακτά την εμπιστοσύνη των πολιτών σε αυτό αλλά και οι δημόσιοι υπάλληλοι μπορούν πλέον να κάνουν πιο αποτελεσματικά και με ασφάλεια την δουλειά τους όταν υπάρχει μειωμένη φυσική επισκεψιμότητα στην υπηρεσία τους.

H εξυπηρέτηση μέσω τηλεδιάσκεψης ήρθε για να μείνει; Θα εφαρμοστεί και σε άλλους τομείς;
Προφανώς και ήρθε για να μείνει και θα επεκταθεί σταδιακά και σε άλλες υπηρεσίες. Ήδη, εδώ και κάποιες εβδομάδες, οι εφορίες της ΑΑΔΕ δίνουν κλειδάριθμο μέσω της εφαρμογής myAADElive. Συνεπώς, αυτή η υπηρεσία θα επεκταθεί και σε άλλες διαδικασίες και σε άλλους φορείς του δημοσίου. Για μας αποτελεί σημαντικό στοίχημα όχι μόνο η εξυπηρέτηση μέσω τηλεδιάσκεψης, αλλά ευρύτερα η ψηφιοποίηση και η είσοδος της ελληνικής δημόσιας διοίκησης στην ψηφιακή εποχή, μετασχηματίζοντας την εμπειρία των συναλλαγών των πολιτών και των επιχειρήσεων με το κράτος. Και προσπαθούμε να κινηθούμε γρήγορα προς αυτήν την κατεύθυνση, πάντα με σεβασμό στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών.

Ποια είναι τα μηνύματα που λάβατε μέχρι σήμερα για αυτό τον νέο ψηφιακό τρόπο εξυπηρέτησης;
Πρέπει να σας πω ότι τα πρώτα μηνύματα που έχουμε είναι πολύ θετικά και αυτό μας γεμίζει αισιοδοξία για την πορεία. Καθημερινά με τον Υφυπουργό κ. Γεωργαντά λαμβάνουμε μηνύματα από Δήμους που θέλουν να ενταχθούν στο myKEPlive, εθελοντικά. Αυτή τη στιγμή συμμετέχουν ήδη στην πλατφόρμα myKEPlive 38 Δήμοι με 45 ΚΕΠ, ενώ 10 από αυτά είναι ΚΕΠ για επιχειρήσεις. Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του 2020 να έχει ενταχθεί το σύνολο των Δήμων της χώρας. Θεωρώ κομβικό πως την αλλαγή αυτή την αγκαλιάζουν και οι υπάλληλοι των ΚΕΠ, διότι κάθε μετασχηματισμός πρέπει να έχει την υποστήριξη των ανθρώπων που θα κληθούν να τον εφαρμόσουν.

Πώς επελέγη το ΚΕΠ του Δήμου Δράμας να είναι μέσα στα 38 πρώτα που θα χρησιμοποιήσουν την live εξυπηρέτηση;
Πρέπει να σας πω ότι ο Δήμος Δράμας είναι ένας πρωτοπόρος Δήμος, καθώς υπήρξε ο πρώτος που ζήτησε την εθελοντική συμμετοχή του στην πλατφόρμα “myKEPlive”, παρέχοντας, μάλιστα, ο ίδιος τον εξοπλισμό στους υπαλλήλους. Επιπλέον, το γεγονός ότι το ΚΕΠ Δράμας βρίσκεται στην πρωτεύουσα ενός μεγάλου νομού, ήταν καταλυτικής σημασίας, καθώς συγκαταλέγεται μεταξύ των πλέον παραγωγικών ΚΕΠ, ως προς τον όγκο των αιτημάτων που εξυπηρετεί. Στα θετικά δε, προσμετρήστε και το γεγονός ότι είναι ένα ΚΕΠ- ΕΚΕ, εξυπηρετεί δηλαδή και επιχειρήσεις. Συνεπώς, για εμάς στο Υπουργείο η Δράμα ήταν μια αυτονόητη επιλογή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!