Παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια μέρους του δικτύου αποφάσισε χθες ο Δήμος Ξάνθης
Υπογράφηκε χθες, με στόχο την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, η σύμβαση για το έργο αποκατάστασης οδοστρωμάτων οδικού δικτύου Δήμου Ξάνθης, που αφορά εργασίες για τη βελτίωση της οριζόντιας σήμανσης στο τμήμα του οδικού δικτύου από τη διασταύρωση της εθνικής οδού Δράμας – Ξάνθης μέχρι το δασικό χωριό «Ερύμανθος».
«Η διαγράμμιση από τη διασταύρωση μέχρι το Καρυόφυτο, τον Λειβαδίτη έως και το Δασικό Χωριό, σε μια ιδιαίτερη διαδρομή που προσελκύει πολλούς επισκέπτες, αλλά εξυπηρετεί και τους κατοίκους της περιοχής, ήταν επιβεβλημένη, απαραίτητη και δίκαιο αίτημα πολλών δημοτών», σημειώνει ο Δήμαρχος Ξάνθης Χαράλαμπος Δημαρχόπουλος.
Στο θέμα πάντως της ανάγκης βελτιωτικών παρεμβάσεων γενικότερα, στο ίδιο οδικό δίκτυο είχε αναφερθεί προ ημερών και η Δήμαρχος Παρανεστίου Αλίκη Σωτηριάδου όταν προέκυψε εντονότερα το πρόβλημα με την επικινδυνότητα της γέφυρας του Νέστου λίγο πριν τον οικισμό του Παρανεστίου. Η κ. Σωτηριάδου μιλώντας τότε στα ΧΡΟΝΙΚΑ είπε ότι στο σύνολό της η Εθνική Οδός Δράμας Ξάνθης δεν έχει υποστεί καμία βελτίωση εδώ και δεκαετίες.
Η αλήθεια είναι ότι ο οδικός άξονας που συνδέει τους Νομούς Δράμας και Ξάνθης αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα όχι μόνο εξ αιτίας της μη υλοποίησης βελτιωτικών έργων αλλά και λόγω της μορφής του καθώς παρουσιάζει πολλές στροφές και ιδιαιτερότητες. Οι στροφές που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί που επιλέγουν να κινηθούν απο τον συγκεκριμένο άξονα, γίνονται ακόμη πιο επικίνδυνες κατά την περίοδο του χειμώνα λόγω της παγωνιάς που δημιουργείται από τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Μεγάλο μέρος αυτής της διαδρομής εξάλλου περνά μέσα από το ορεινό δίκτυο με αποτέλεσμα πολλά σημεία που είναι ανήλια να διατηρούν τον παγετό δημιουργώντας συνθήκες ολισθηρότητας και άρα αυξημένης επικινδυνότητας για τους οδηγούς.
Εξαιτίας αυτών των προβλημάτων άλλωστε δεν είναι λίγοι όσοι (επαγγελματίες και μη) επιλέγουν την κατά πολύ μεγαλύτερη διαδρομή μέσω Καβάλας για να κινηθούν προς την Ξάνθη καθώς ο δρόμος δεν παρουσιάζει τις προαναφερόμενες δυσκολίες αλλά αντίθετα προσφέρει πολύ καλύτερες συνθήκες οδήγησης. Οι λόγοι επιλογής της μεγαλύτερης διαδρομής (μέσω Καβάλας) άλλωστε έχουν αυξηθεί λόγω και των τελευταίων εξελίξεων που αφορούν την επικινδυνότητα της γέφυρας του Νέστου για την διέλευση της οποίας υπάρχουν περιορισμοί (ήδη από το καλοκαίρι) τόσο στο βάρος των οχημάτων όσο και στη ταχύτητα με την οποία πρέπει να κινούνται.
Εν έτη 2018 πάντως μοιάζει σχεδόν εξωπραγματικό να μην υφίσταται ένα ασφαλές και βατό οδικό δίκτυο μεταξύ των Νομών Δράμας και Ξάνθης το οποίο πέρα από την διευκόλυνση των οδηγών και την ασφάλειά τους, θα προσέφερε και πολλά ακόμη πλεονεκτήματα στην οικονομία των δυο γειτονικών Νομών.
Πάντως και η επισκευή της υπάρχουσας γέφυρας του Νέστου και η μελέτη για την κατασκευή νέας γέφυρας (που αποτελεί μέρος της διαδρομής) έπρεπε να έχουν ξεκινήσει πριν από πολλά χρόνια όπως έχει δηλώσει άλλωστε και η Δήμαρχος Παρανεστίου κα Σωτηριάδου.