ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΤΑΓΚΟΥΡΑΚΗΣ
Υποψήφιος Ευρωβουλευτής Κίνημα Αλλαγής
Γεννήθηκα στα τέλη του προηγούμενου αιώνα (1975), αλλά η ενασχόληση μου με το κρασί δεν ήταν καθόλου τυχαία. Μάλλον το κρασί με διάλεξε. Η απόφαση να σπουδάσω οινολογία ήταν καρμική καθώς μετά την ναυπηγική σχολή με γοήτευσε η αλχημική μετάβαση του σταφυλιού σε κρασί, γεμάτη αρώματα, γεύσεις, και πολύχρωμη {λευκή, ροζέ, ερυθρή} φαντασία! Φυσικά είχα την τύχη να επισκεφθώ σε μικρή ηλικία την Βουργουνδία, την Μέκκα του οίνου, και να δώ τον κόσμο κάπως αλλιώς. Σ αυτό τον κόσμο για να πετύχεις πρέπει να είσαι συνεπής, ανταγωνιστικός, καινοτόμος και να έχεις ιδιαίτερο αναγνωρίσιμο στυλ. Να επιμένεις με σκληρή δουλειά και φιλότιμο στο προϊόν σου, στο Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης. Ένα από τα αναπάντεχα θετικά της ελληνικής κρίσης είναι ότι οι έλληνες οινοποιοί αναγκάστηκαν να στραφούν στην εξωτερική αγορά. Το ελληνικό κρασί πάει καλά στις εξαγωγές λόγω της ανόδου της ελληνικής γαστρονομίας (Γερμανία- Βέλγιο-Αμερική ανοίγουν συνέχεια εστιατόρια) αλλά και λόγω της ανόδου του τουρισμού. Ο τουρισμός αυξάνει την ζήτηση και την αναγνωρισιμότητα του ελληνικού οίνου. Παρόλα αυτά οι έλληνες οινοπαραγωγοί ακόμα προσπαθούν να ανακαλύψουν την ταυτότητά τους. Η Ευρώπη πρέπει να βοηθήσει τα τοπικά ιδιαίτερα προϊόντα να διακριθούν, μπορεί να δώσει κίνητρα φύτευσης και καθετοποίησης της παραγωγής για τις γηγενείς ελληνικές ποικιλίες. Η σταχτοπούτα ΜΑΛΑΓΟΥΖΙΑ και το κοσμοπολίτικο ΑΣΥΡΤΙΚΟ αλλά και άλλες ιδιαίτερες ξεχασμένες ελληνικές ποικιλίες με ιντριγκαδόρικα ονόματα όπως κυδωνίτσα, μαυροδάφνη, βιδιανό να αποτελέσουν τους ιδανικούς πρεσβευτές με γεωγραφική ένδειξη. Φυσικά πρώτα από όλα χρειάζεται δουλειά στο αμπέλι και να επιμείνουμε στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. Η Ελλάδα της κρίσης έχει ανάγκη από ένα αναπτυξιακό Σόκ. Το κίνημα αλλαγής προτείνει το σχέδιο Ελλάδα, ένα σχέδιο πραγματικής ελπίδας βασισμένο στην απασχόληση, ανάπτυξη και κοινωνική δικαιοσύνη. Τα προϊόντα πρέπει να αποκτήσουν αξία. (ΒRAND-LOCATION –PRODUCT).Με αυτά τα πολύτιμα συστατικά συνδέουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά με την αγροδιατροφή, τον τουρισμό ,την έρευνα και το ευζήν. Η ψήφος στις ευρωεκλογές πρέπει να είναι καθαρά πολιτική δεν υπάρχει η πολυτέλεια της αδιαφορίας ή της αποχής. Γιατί η κοινωνικοοικονομική κρίση και ο νεοφασισμός όχι μόνο χτυπούν την πόρτα μας’ μπαίνουν στα σπίτια μας.
Το Κίνημα Αλλαγής ανήκει στην μεγάλη σοσιαλιστική οικογένεια, ανήκει στους Έλληνες και μπορεί να είναι ο χρήσιμος καταλύτης.
ΜΑΙΡΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ
Υποψήφια Ευρωβουλεύτης Ν.Δ.
Γεννήθηκα στον Πειραιά και κατοικώ με την οικογένεια μου στην Κω. Είμαι μητέρα τεσσάρων παιδιών.
Σπούδασα Τεχνολόγος Μηχανικός και ασχολούμαι με τον τουρισμό πάνω από τριάντα χρόνια. Παράλληλα, από το 1996 δραστηριοποιήθηκα στον πρωτογενή τομέα και τη μεταποίηση, μέσα από τη δραστηριότητά μου στο αμπέλι και την οινοποίηση. Με αφορμή αυτό, πέτυχα την επαναφορά της Κω στον οινικό χάρτη της χώρας, καθώς καταφέραμε να πιστοποιήσουμε το κρασί μας ως ΠΓΕ. Σήμερα, καλλιεργούμε 120 ιδιόκτητα στρέμματα αμπέλι και παράγουμε εννιά διαφορετικές ετικέτες, βραβευμένες σε ελληνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς. Επιπλέον, το οινοποιείο μας είναι το πρώτο επισκέψιμο οινοποιείο του Νοτίου Αιγαίου κι ένα από τα πλέον επισκέψιμα στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας έτσι τη δυναμική αυτού του είδους θεματικού τουρισμού.
Είμαι Γ.Γ. του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου με αρμοδιότητα την ανάπτυξη του οινοτουρισμού. Πρόεδρος Οινοποιών Αιγαίου και Αντιπρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Κω, κι από το 2011 κατέχω τον τίτλο της Πρέσβειρας Γυναικείας Επιχειρηματικότητας στην ΕΕ. Το 2013 ανέλαβα σύμβουλος στη Γραμματεία Αγροτικού της ΝΔ και σήμερα συνεχίζω ως Αναπληρώτρια Γραμματέας Αγροτικών Φορέων της ΝΔ, μέλος του Τομέα Τουρισμού και επικεφαλής της ομάδας εργασίας «Τουρισμός & Αγροδιατροφή» στην οποία επικεντρωνόμαστε στη σημασία της διασύνδεσης του πρωτογενή με τον τριτογενή τομέα.
Ως υποψήφια Ευρωβουλευτής θεωρώ ότι στην Ευρώπη πρέπει να αναδειχθούν οι τρόποι μέσα από τους οποίους η χώρα μας θα μπορούσε να ενισχύσει τον ελληνικό οίνο και αμπελώνα. Όπως ό,τι αφορά στις άδειες φύτευσης, όπου είναι απαραίτητο να ερμηνευθεί ο κανόνας του 1% με τρόπο που να επιτρέπει στις περιπτώσεις συρρίκνωσης του αμπελώνα να δίδονται παραπάνω φυτεύσεις. Καθώς επίσης και στην έρευνα για την επίδραση της κλιματικής αλλαγής στην καλλιέργεια της αμπέλου και την προσαρμογή των ποικιλιών στις νέες συνθήκες.
Επιπλέον, σημαντικά είναι τα προγράμματα προβολής και προώθησης οίνων, εντός και εκτός Ευρώπης. Ακόμη, θα πρέπει να στοχεύσουμε στη διατήρηση της ιδιαιτερότητας του οίνου έναντι των άλλων αγροδιατροφικών προϊόντων, αλλά και της διαφάνειας ως προς τους βιολογικούς οίνους.
Τέλος, ως ιδιαιτέρως σημαντική αξιολογώ τη μάχη που πρέπει να δοθεί για την προστασία ενδείξεων ΠΟΠ και ΠΓΕ από την κατάχρησή τους από γειτονικά κράτη.