– Το σχολείο σήμερα αντιμετωπίζει πολλά κτιριακά προβλήματα που πρέπει οπωσδήποτε να λυθούν
– Ο διευθυντής του κ. Χρήστος Κόλτσης μιλάει στα «Χ» για το βιβλίο που συνέγραψε σχετικά με την ιστορία του σχολείου και την πολυετή προσφορά του
Η παρουσίαση βιβλίου του διευθυντή του 2ου Λυκείου Δράμας Χρήστου Σ. Κόλτση με τίτλο: “2ο Λύκειο Δράμας 1945-2022”, των εκδόσεων «ΟΣΕΛΟΤΟΣ» πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του 2ου ΓΕΛ ΔΡΑΜΑΣ, την προηγούμενη εβδομάδα στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Δραμοινογνωσίας.
Το βιβλίο άρχισε να γράφεται το 2020 και μετά από εκτενή συγκέντρωση στοιχείων που αφορούσαν το σχολείο, εκδόθηκε το 2022. Τα στοιχεία συγκεντρώθηκαν από ογκώδη αρχεία του 2ου Λυκείου και αρχειοθετήθηκαν από τον ίδιο σε μια προσπάθεια να αποτυπωθεί η εικόνα του σχολείου στα 78 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας του μέχρι σήμερα.
Στην εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου, εκτός από τον ίδιο τον συγγραφέα παρέστη ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας Γρηγόρης Παπαεμμανουήλ, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας Σπύρος Κιουλάνης, ο Σταύρος Κόλτσης διευθυντής του ΕΠΑΛ Κ. Νευροκοπίου, και αδερφός του συγγραφέα που παρουσίασε το βιβλίο καθώς και πολλοί ακόμη συμπολίτες μας.
«Αποφάσισα να το παρουσιάσω μέσα στις εκδηλώσεις της Δραμοινογνωσίας, για να αναδειχθεί το έργο του σχολείου” δήλωσε στα ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας, ο διευθυντής του σχολείου και συγγραφέας του βιβλίου κ. Χρήστος Κόλτσης, που υπήρξε και απόφοιτος του 2ου Λυκείου. Το βιβλίο χωρίζεται σε δυο κεφάλαια, όπως είπε. Το πρώτο αναφέρεται στην αποτύπωση της κοινωνικής, οικονομικής, πολιτικής κατάστασης της πόλης από την αρχή του αιώνα και πως αυτή επηρέασε και τα εκπαιδευτικά δρώμενα της πόλης, μέχρι το πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Δηλαδή μέχρι τότε που ιδρύθηκε το σχολείο που τότε λεγόταν Γυμνάσιο Θηλεών. Το σχολείο βέβαια στην πορεία του χρόνου άλλαξε διάφορες ονομασίες. Όπως διευκρινίζει ο Χρήστος Κόλτσης: «Από Γυμνάσιο Θηλέων ονομάστηκε Γυμνάσιο και Λύκειο Θηλέων, μετά 2ο Ενιαίο Λύκειο και σήμερα λέγεται 2ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Δράμας».
Ο συγγραφέας τονίζει ότι μέσα από τη συγγραφή του βιβλίου ήθελε να αναδείξει το πολυσχιδές έργο του σχολείου, το οποίο επί δεκαετίες αναδεικνύεται μέσα από τα εκπαιδευτικά δρώμενα του τόπου, αλλά δεν έχει γίνει περαιτέρω γνωστό, σε σχέση με άλλα ιστορικά σχολεία όπως για παράδειγμα για το Γυμνάσιο Αρρένων, για το οποίο έχουν γίνει εκτενείς αναφορές μέχρι σήμερα. «Για το 2ο Λύκειο Δράμας δεν έχει ακουστεί τίποτα» λέει χαρακτηριστικά ο συγγραφέας και συμπληρώνει: «To 2o Λύκειο Δράμας, έχει πολυποίκιλη δράση, μέρα από το διδακτικό του έργο, σε όλα τα χρόνια της παρουσίας του. Για παράδειγμα έχει κάνει ερανικές δράσεις, είχε «υιοθετήσει» κάποια Δημοτικά Σχολεία τα οποία βοηθούσε, είχε συμμετοχές σε καλλιτεχνικές διοργανώσεις ή τις διοργάνωνε αυτό. Από το 2ο Λύκειο Δράμας πέρασαν προσωπικότητες εγνωσμένου κύρους που κόσμησαν με την παρουσία τους αμφιθέατρα και αίθουσες διδασκαλίας περιώνυμων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Ενδεικτικό των εκπαιδευτικών επιτυχιών που έχει το σχολείο είναι και ο διαγωνισμός που γίνεται εδώ και αρκετά χρόνια από γνωστό τραπεζικό ίδρυμα και βραβεύει τους αριστούχους των λυκείων που επιτυγχάνουν την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στα 19-20 χρόνια του διαγωνισμού το σχολείο έχει πάρει πρώτο βραβείο περισσότερες από 10 φορές».
Πάντως παρά την πολύχρονη ιστορία του και την προσφορά του το σχολείο σήμερα δεν είναι στη καλύτερη δυνατή κατάσταση. Αυτό το συμπέρασμα βγαίνει και από την απάντηση του διευθυντή του και συγγραφέα του βιβλίου κ. Κόλτση σε σχετικό ερώτημα των «Χ». Ο ίδιος σημειώνει ότι: «Το σχολείο σήμερα παρουσιάζει πολλά κτιριακά προβλήματα. Θα μπορούσαν να γίνουν παρεμβάσεις για να επιλυθούν τα προβλήματα που υπάρχουν όπως έγινε και με το σχολικό συγκρότημα Αρρένων, στο οποίο έγινε πάρα πολύ ωραία δουλειά. Νομίζω ότι για το 2ο Λύκειο Δράμας δεν ενδιαφέρεται κανείς. Δεν ξέρω τι να πω. Το κτήριο του 2ου Λυκείου σε σχέση με την τοιχοποιία του παρουσιάζει σε πολλά σημεία του ρωγμές. Έχουμε οροφές που στάζουν. Έχουμε κάνει αλλεπάλληλες ενέργειες ενημέρωσης προς τον δήμο με κοινοποίηση βεβαίως και προς την ΔΔΕ Δράμας. Από όσα γνωρίζω, το σχολείο έχει ενταχθεί σε ένα πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης, όμως πρωτίστως τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο είναι άλλα. Οι ρωγμές που έχουν σχέση με τα θεμέλια ή η υποχώρηση του πατώματος φαντάζομαι ότι είναι προβλήματα που πρέπει να λυθούν αρχικά και έπειτα τα ζητήματα της ενεργειακής αναβάθμισης. Θα έλεγα δηλαδή ότι χρειάζεται να προηγηθεί ουσιαστικότερη παρέμβαση».