Σε κινητοποιήσεις και οι εκπαιδευτικοί της Δράμας

0
1210

Κινητοποίησεις πραγματοποιήθηκαν από τους εκπαιδευτικούς της Δράμας στο πλαίσιο της 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης της Δ.Ο.Ε. την Πέμπτη και της 3ωρης στάσης εργασίας για την Ο.Λ.Μ.Ε. (11:00 – 14:00 για τον πρωϊνό, 14.00 – 17.00 για τον απογευματινό κύκλο).

Στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων πραγματοποιήθηκε πορεία στο κέντρο της πόλης και συγκέντρωση στην πλατεία της Δράμας. Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ν. Δράμας Κωνσταντίνος Κάππος μιλώντας στα ΧΡΟΝΙΚΑ για τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών είπε ότι ήδη από την Παρασκευή 11 Ιανουαρίου οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας στην διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μαζί με τους αναπληρωτές συναδέρφους τους, καταθέτωντας στον διευθυντή τους προβληματισμούς και την αντίθεση τους στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα διορισμών και πρόσληψης αναπληρωτών. Μάλιστα όπως είπε χαρακτηριστικά στα ΧΡΟΝΙΚΑ ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Δράμας ειδικά οι αναπληρωτές συνάδελφοί μας είναι δυστυχώς τα αποπαίδια της εκπαίδευσης.
Τα πέντε σημεία στα οποία κυρίως εστιάζει τα προβλήματα η ΕΛΜΕ Δράμας και τα οποία κατέθεσε στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι τα ακόλουθα όπως αναφέρει:
1. Με την κατάργηση των μαθημάτων γενικής παιδείας στη Γ΄ Τάξη του Νέου Λυκείου στα μεγάλα σχολεία μειώνονται οι ώρες τους κλάδους ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04. Από πρόχειρους υπολογισμούς εξαιτίας της μείωσης στα ΓΕΛ της Δράμας συνεπάγεται ότι θα χρειαστούν 8 τουλάχιστον λιγότεροι αναπληρωτές από άλλες χρονιές. Αναλογικά, λοιπόν, θα είναι περιορισμένος ο αριθμός των αναπληρωτών των συγκεκριμένων ειδικοτήτων και Πανελλαδικά. Επιπλέον, όσο έχουμε τμήματα με 25- 30 μαθητές, θα προσλαμβάνονται λιγότεροι αναπληρωτές και οι μόνιμοι συνάδελφοι των περισσοτέρων ειδικοτήτων θα πρέπει να δουλεύουνε σε 3 και 4 και 5 σχολεία για να καλύψουν το ωράριο τους και αν και εφόσον γίνουν διορισμοί, θα είναι φυσικά λιγότεροι.
2. Το νέο σχέδιο υπερμοριοδοτεί και φέρνει μπροστά στους πίνακες όσους έχουν μεταπτυχιακά (20μόρια) και διδακτορικά (40 μόρια), τη χρησιμότητα των οποίων στην εκπαιδευτική διαδικασία οι εκπαιδευτικοί της τάξης ψάχνουν εδώ και καιρό. Συνέπεια αυτού είναι ότι εκτός του ότι πολλοί συνάδελφοι αναπληρωτές μ
3. Ας πάμε τώρα στους παρελθόντες διαγωνισμούς ΑΣΕΠ. Ο λόγος που δεν προσλήφθηκαν όλοι οι επιτυχόντες, όσοι δηλαδή έγραψαν – κάποιοι μάλιστα πολύ – πάνω απ’ τη βάση, είναι λόγω της περίφημης ποσόστωσης 60/40 ανάμεσα σε ΑΣΕΠ και 32+μηνα. Πολλοί βέβαια μετανιώνουν γιατί ακολουθώντας το μονόδρομο του Διαγωνισμού που έδειξε το Υπουργείο, έδωσαν τα χρήματά τους σε ιδιωτικά πανεπιστημιακά φροντιστήρια, για να μάθουν ψυχοπαιδαγωγικά, θεωρίες μάθησης και ειδικές διδακτικές και δεν πήγαν με τα ίδια να αγοράσουν ένα μεταπτυχιακό από κάποιο Πανεπιστήμιο της ΕΕ (χωρίς καμιά διάθεση να τσουβαλιάσουμε όλα τα μεταπτυχιακά). Και σ’ αυτό το σημείο έχουμε, ουσιαστικά, την ποινικοποίηση της νομιμοφροσύνης και την ad absurdum ασυνέπεια του κράτους. Γιατί η μία κυβέρνηση έλεγε στον υποψήφιο για διορισμό πτυχιούχο «Δώσε ΑΣΕΠ» και σήμερα η άλλη κυβέρνηση λέει «δε λαμβάνω υπόψη μου την επιτυχία στον ΑΣΕΠ». Δε θα σχολιάσουμε την όποια σχέση μπορεί να έχει μια υπερεξειδικευμένη Διδακτορική Διατριβή) σε οποιοδήποτε αντικείμενο πέραν των παιδαγωγικών, με την εκπαιδευτική διαδικασία.
4. Εξίσου δύσκολο είναι για έναν αναπληρωτή, ο οποίος δουλεύει μακριά από σπίτι και οικογένεια, να βρει χρόνο και χρήμα για να κάνει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό. Όταν βρίσκεσαι κάθε μέρα 2 με 3 ώρες στο δρόμο με αντίξοες καιρικές συνθήκες, όταν δίνεις το μισθό σου σε βενζίνη ή διπλά ενοίκια, όταν τα Σαββατοκύριακα μόνο βλέπεις την οικογένειά σου, τότε, αν δεν έχεις φροντίσει να έχεις κάνει διδακτορικό ή μεταπτυχιακά στα νιάτα σου, αποκλείεσαι εκ των πραγμάτων από το νέο σύστημα διορισμών.
5. Επιπλέον, δεν είναι καθόλου εύκολο για κάποιον που λόγω θέσης στο δημόσιο σχολείο (αναπληρωτής) αλλά και λόγω του ότι προσφέρει στην εκπαίδευση σε σχολεία μακριά απ’ το σπίτι του για πολλά χρόνια να επιστρέψει και να ανακτήσει μια θέση στην παραπαιδεία ώστε να εξοικονομεί τα προς το ζην; Συμπερασματικά, από το νέο σύστημα διορισμών αποκλείονται όλοι όσοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα και την πολυτέλεια του χρόνου να αποκτήσουν τα υπερμοριοδοτούμενα μεταπτυχιακά και διδακτορικά.

Τι ζητούν οι εκπαιδευτικοί
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν, να ακουστεί η πρόταση της ΟΛΜΕ. Σύμφωνα μ’ αυτή την πρόταση τόσο για το σύστημα διορισμών, όσο και για την πρόσληψη αναπληρωτών θεωρούν ότι τον σημαντικότερο ρόλο πρέπει να παίζουν τα παρακάτω κριτήρια: α) η προϋπηρεσία (προστασία της προϋπηρεσίας κατά 100%) β) τα μόρια πάνω απ’ τη βάση, των επιτυχόντων στον ΑΣΕΠ (χωρίς η επιτυχία να αποτελεί προαπαιτούμενο για διορισμό) γ) η παλαιότητα πτυχίου και δ) τα κοινωνικά κριτήρια.
Όσον αφορά το μεταπτυχιακό, το διδακτορικό και το δεύτερο πτυχίο, αν υπάρχει κίνδυνος, με τη μη προσμέτρησή τους, ακύρωσης του νόμου λόγω αντισυνταγματικότητας, τότε ζητάνε αυτά να μοριοδοτηθούν πολύ λιγότερο απ’ όσο προτείνεται, ώστε κυρίαρχα στη μοριοδότηση να είναι τα προαναφερθέντα κριτήρια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here