Στο 61% η επιτυχία στα ΓΕΛ της Δράμας

0
2026

Τι λένε στα «Χ» για τις φετινές επιδόσεις των παιδιών στις πανελλαδικές οι κ.κ. Σ. Κιουλάνης, Γ. Γαζάνης, Γ. Βαγγέλη και Ηλ. Σαραφίδης


 

Εννιακόσιοι πενήντα πέντε ήταν φέτος οι υποψήφιοι που συμμετείχαν από τη Δράμα στις πανελλαδικές εξετάσεις, διεκδικώντας μια θέση στα ΑΕΙ μέσα από τη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις. Το 71% από αυτούς προήλθε από τα Γενικά Λύκεια της ΠΕ Δράμας και το 29% ήταν υποψήφιοι που προήλθαν από τα ΕΠΑΛ.
Παράλληλα ένα ποσοστό 13% του συνόλου των συμμετεχόντων, ήταν υποψήφιοι παρελθόντων ετών, σύμφωνα με στοιχεία που διέθεσε στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» χθες ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σπύρος Κιουλάνης, ο οποίος σημείωσε ότι ο αριθμός των επιτυχόντων είναι ικανοποιητικός και οι μαθητές από τη Δράμα τα πήγαν καλά και φέτος.
Πρόσθεσε ότι το ποσοστό επιτυχίας από τα Γενικά Λύκεια της Δράμας ήταν 61% ενώ από τα ΕΠΑΛ υπολογίζεται ότι ήταν 20% επί των μαθητών που δήλωσαν ότι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές. Ωστόσο στα ΕΠΑΛ υπάρχει πάντα σημαντική αποχή μαθητών που δηλώνουν ότι θα συμμετάσχουν από τις πανελλαδικές εξετάσεις, όπως έσπευσε να διευκρινίσει. Παράλληλα 40 από τους επιτυχόντες πέρασαν από την κατηγορία του 13%.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η πειθαρχία
Μιλώντας για τις επιδόσεις των υποψηφίων της Δράμας, στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις ο κ. Γιάννης Γαζάνης από τα φροντιστήρια «Πρόσβαση» εξέφρασε την ικανοποίησή του από τις επιδόσεις των Δραμινών μαθητών φέτος, σε σχέση με τα στατιστικά που ισχύουν για όλη τη χώρα. Ο ίδιος είπε ότι λόγω των δυνατοτήτων απασχόλησης στην πόλη της Δράμας, η επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις και η είσοδος στο πανεπιστήμιο είναι μονόδρομος για τα παιδιά. Μιλώντας για τη θέσπιση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής που ισχύει τα δυο τελευταία χρόνια, σημειώνει αυτή επηρεάζει πάρα πολύ τον αριθμό των επιτυχόντων, προσθέτοντας όμως ότι για άλλο λόγο θεσπίστηκε, αλλά αλλιώς εφαρμόζεται. Από την μια με την ελάχιστη βάση εισαγωγής δεν μπαίνουν παιδιά να φοιτήσουν στα πανεπιστήμια με 3000 μόρια. Από την άλλη πλευρά όμως θα μπουν στη διαδικασία να σπουδάσουν σε κάποιο δημόσιο ΙΕΚ, ίσως και μακρυά από τη Δράμα, με τους γονείς να ξοδεύουν τα ίδια χρήματα, με αυτά που θα ξόδευαν αν το παιδί σπούδαζε Νομική ή Ιατρική. Σε ότι αφορά την μέθοδο επιτυχίας στις πανελλαδικές ο κ. Γαζάνης, επισημαίνει ότι αυτή συμπυκνώνεται μόνο σε μια λέξη, την πειθαρχία. Προσθέτοντας ότι «Όποιο παιδί ακολουθεί τις συμβουλές των καθηγητών του στις πανελλαδικές, δεν έχει να φοβάται τίποτα. Αλλά για το παιδί που θα μπει στην διαδικασία να αυτοσχεδιάσει, υπάρχουν πάρα πολλοί κίνδυνοι».

Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η ψυχολογία των παιδιών
Η κα Γεωργία Βαγγέλη από τα φροντιστήρια «Ηράκλειτος» σημειώνει στα «Χ» ότι το μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας για τα παιδιά σχετίζεται με το διάβασμα αλλά προσθέτει ότι: «Ένα πολύ σημαντικό ποσοστό επίσης σχετίζεται και με την ψυχολογία των παιδιών. Πολλά παιδιά βλέπουν τις πανελλαδικές εξετάσεις ζωής. Το μεγαλοποιούν ενδεχομένως και λίγο επειδή εμείς οι μεγαλύτεροι τους έχουμε δώσει μια τέτοια εικόνα. Έτσι πολλά παιδιά, που έχουν κάνει μια μεγάλη προσπάθεια τελικά αγχώνονται πάρα πολύ και στο τέλος αυτή η προσπάθεια μπορεί να μην τους βγει όπως θα ήθελαν. Εμείς, κάτι που προσπαθούμε να κάνουμε στο φροντιστήριο, είναι να πούμε στα παιδιά ότι οι πανελλαδικές είναι ένα σημαντικό βήμα, αλλά δεν χάνεται τίποτε αν κάτι δεν πάει καλά. Υπάρχει και η δεύτερη και η τρίτη προσπάθεια, όπως υπάρχουν και άλλες προοπτικές. Τα παιδιά θα πρέπει να απολαύσουν το διάβασμα γιατί είναι κάτι που θα τους οδηγήσει στην επίτευξη κάποιων στόχων τους. Όχι να βλέπουν το διάβασμα σαν καταναγκαστικό έργο». Η κα Βαγγέλη συμπλήρωσε σχετικά με την ελάχιστη βάση εισαγωγής ότι δημιουργεί πρόσθετο άγχος στα παιδιά, ενώ προσέθεσε ότι φέτος, δεδομένων και των συνθηκών, τα παιδιά τα πήγαν πολύ καλά στις πανελλαδικές.

Τα παιδιά αυτά διαγωνίστηκαν υπό συνθήκες πρωτόγνωρες
Ο κ. Ηλίας Σαραφίδης από τα φροντιστήρια «Σαραφίδη» επεσήμανε στα «Χ» ότι παρατηρώντας κανείς την φετινή διαδικασία θα πρέπει να ξεκινήσει από την διαπίστωση ότι υπάρχει πτώση των βάσεων. Πρόσθεσε ότι: «Οι επιτυχίες και για τα δεδομένα της Δράμας, ήταν πάρα πολλές. Τα παιδιά αυτά διαγωνίστηκαν υπό συνθήκες πρωτόγνωρες. Δεν είχαν δώσει εξετάσεις στο σχολείο επί δυο χρόνια λόγω κορωνοϊού. Αυτό σαφώς και επηρέασε την τελική τους επίδοση. Γι’ αυτό και δεν έχουν γράψει όπως τις προηγούμενες χρονιές». Σχετικά με την θέσπιση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής από πέρσι, ο κ. Σαραφίδης τόνισε ότι οι ελάχιστες βάσεις εισαγωγής θεσπίστηκαν για να κρατήσουν ένα επίπεδο στις σχολές. Αλλά μπορεί να τις κρίνει κανείς ανάλογα από ποια πλευρά τις βλέπει. Δηλαδή εξαρτάται αν θέλει κανείς να δει τα πράγματα από την άποψη της αξίας που πρέπει να έχουν οι σχολές ή από την άποψη της καθολικής πρόσβασης στο πανεπιστήμιο. Ο ίδιος επισημαίνει ότι, μυστικό επιτυχίας, υπάρχει για τις πανελλαδικές και δεν είναι άλλο από το οργανωμένο διάβασμα και μάλιστα χωρίς την παρουσία ηλεκτρονικών συσκευών (υπολογιστές τηλέφωνα, τάμπλετ κλπ.) που αποσπούν την προσοχή των μαθητών.

Σημειώνεται ότι από τα Γενικά Λύκεια της Δράμας φέτος μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων υπήρξαν 416 επιτυχόντες, από τα ΕΠΑΛ της Δράμας υπήρξαν 53 επιτυχόντες, και από την κατηγορία του 10% υπήρξαν 40 επιτυχόντες σύμφωνα με στοιχεία που διέθεσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας στα «Χ».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ