Ο πολιτισμός περιλαμβάνει ένα σημαντικό αριθμό πόρων που άπτεται των δραστηριοτήτων της καθημερινής ζωής των ανθρώπων καθώς και των στοιχείων της ιστορικής παράδοσης, υλικών και πνευματικών στοιχείων που παραδόθηκαν από τις προηγούμενες γενιές στις επόμενες. Η διατήρηση του πολιτιστικού κεφαλαίου μιας περιοχής και η ανάδειξη του μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης για την περιοχή, υπό τις κατάλληλες συνθήκες και προϋποθέσεις. Το πολιτισμικό κεφάλαιο μιας περιοχής είναι μοναδικό και αποτυπώνεται στην συλλογική συνείδηση του πληθυσμού που το βιώνει στην καθημερινότητα και τον διαφοροποιεί από τους κατοίκους μιας άλλης περιοχής. Δεδομένης της σημασίας του τουρισμού για την ελληνική οικονομία, η αποτύπωση των οικονομικών μεγεθών του αποτελεί προϋπόθεση για την διαμόρφωση και διατύπωση απόψεων και επιλογών ως προς την στρατηγική που πρέπει να ακολουθηθεί στον ελληνικό τουρισμό για την ανάπτυξή του και την επίλυση των προβλημάτων του. Η ανάπτυξη της Δράμας και γενικότερα πόλεων παρόμοιου οικονομικού υποβάθρου εστιάζοντας στα πολιτιστικά στοιχεία τουριστικού ενδιαφέροντος στην κύρια περιοχή, δηλαδή στο ιστορικό κέντρο της πόλης και άλλα παρεμφερή ιστορικά σημεία, όπως μουσεία και κτίρια ανάδειξης της πολιτισμικής κληρονομιάς με εικαστικό ενδιαφέρον, τα οποία θα πρέπει να αξιοποιηθούν. O ρόλος της Διαφήμισης στον τομέα του τουρισμού είναι σημαντικός σε μέρη πολιτισμικού ενδιαφέροντος.
Τα στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς περιλαμβάνουν την υλική και άυλη κληρονομιά μιας ομάδας ή μιας κοινότητας και άυλες οντότητες όπως η γλώσσα, τα ήθη και έθιμα και οι τοπικές γνώσεις. Αυτά τα στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομίας προσελκύουν άτομα μέσης ηλικίας και οικονομικής στάθμης, τα οποία έχουν και κάποιο σημαντικό μορφωτικό επίπεδο. Η ανάλυση του παγκόσμιου μετασχηματισμού έχει αρχίσει να τονίζει την πολιτιστική διάσταση. H τεχνολογία με τα ψηφιακά δίκτυα, τεχνητή νοημοσύνη, γενετική χειραγώγηση, π.χ. το Διαδίκτυο των πραγμάτων, την αλλαγή του κλίματος, την αύξηση του πληθυσμού ή την οικονομική βιωσιμότητα. Αυτό δείχνει μια τάση να αποδίδει την εξέλιξη κυρίως στους οικονομικούς, τεχνολογικούς, επιχειρηματικούς και δημογραφικούς παράγοντες. Σύγχρονα μέσα για την επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων των αστικών περιοχών αποτελούν ο στρατηγικός σχεδιασμός, η διεπιστημονικότητα επί του σχεδιασμού και η εφαρμογή σχεδίων marketing και branding των πόλεων, με τα οποία μέσα διασφαλίζεται αρχικά η βιωσιμότητα του αναπτυξιακού μοντέλου (λόγω στρατηγικού σχεδιασμού και διεπιστημονικότητας), καθώς και η ισχυροποίηση της εικόνας της πόλης στον εγχώριο και διεθνή ανταγωνισμό (λόγω υλοποίησης σχεδίων marketing και branding) που «εξάγουν» ένα ηχηρό μήνυμα της πόλης προς το καταναλωτικό κοινό.
Στρατηγική και ανάπτυξη στην πόλη της Δράμας
Της Χαρίσκου Χρυσάνθης, υποψήφια βουλευτής με το ΚΙΝΑΛ Δράμας