Το ελληνικό καλοκαίρι ως ευκαιρία…

του Αχιλλέα Παπαδόπουλου, Ειδικού Καρδιολόγου

0
644

Έχουμε την τύχη να ζούμε σε μια χώρα που μας χαρίζει απλόχερα τις φυσικές της ομορφιές. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι, με την ένωση του γαλάζιου της θάλασσας και του ουρανού κάτω από την εκτυφλωτική παρουσία του ελληνικού φωτός. Κάποιοι από τους αλλοδαπούς που επισκέπτονται τη χώρα μας έχουν γοητευθεί περισσότερο απ’ όλα με τη διαύγεια του τοπίου, προσπαθώντας να την αποτυπώσουν σε καμβά ή σε φωτογραφικό φίλμ.
Περιμένουμε, ιδιαίτερα φέτος να έχουμε τη καλοκαιρινή ενίσχυση που απολαμβάνουμε χάρις στον τουρισμό. Ας ελπίσουμε ότι θα αρχίσουμε παράλληλα να σεβόμαστε περισσότερο την ομορφιά του τόπου μας αλλά και τους ανθρώπους που τον αγαπούν και τον επισκέπτονται. Είθε το καλοκαίρι να μας δώσει την ευκαιρία να αποχωριστούμε εύκολες πρακτικές, που σώρευαν δυσλειτουργίες και κάθε λογής ελλείμματα τα προηγούμενα χρόνια να μας βοηθήσει να βρούμε της τεράστια ενέργεια που απαιτείται στα χρόνια που έρχονται.
Το καλοκαίρι αποτελεί επίσης μια χρυσή ευκαιρία για να αλλάξουμε τις συνήθειες μας. Η άσκηση, που αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες για να διατηρήσουμε καλή υγεία, προκύπτει ευκολότερα και σε περισσότερους ανθρώπους στη διάρκεια του καλοκαιριού. Μια εξήγηση είναι η μεγαλύτερη σχέση με το σώμα μας, που δεν το κρύβουμε πλέον κάτω από τα στρώματα ρούχων. Μια άλλη είναι η ύπαρξη περισσότερου ελεύθερου χρόνου με πολλαπλασιασμό των δυνατοτήτων για άσκηση. Το καλοκαίρι άλλωστε δραπετεύουμε από τα συνηθισμένα, την καθημερινότητα εργασίας και σπιτιού. Αυτή η «απόδραση» βέβαια είναι και το πρόβλημα, αφού όταν ξαναγυρίζουμε στην προηγούμενη καθημερινότητά μας, συνήθως απουσιάζει οποιαδήποτε μορφή φυσικής δραστηριότητας. Αυτός είναι ένας βασικός λόγος που μας «φορτώνει» πέντε με δέκα κιλά παραπάνω, αυξάνοντας την περίμετρο της μέσης μας. Τα παραπανίσια κιλά συνοδεύονται συχνά από υψηλότερες τιμές σακχάρου και λιπιδίων στο αίμα, με δυσάρεστο επακόλουθο την αύξηση της πιθανότητας για έμφραγμα και εγκεφαλικό επεισόδιο. Η πιθανότητα αυτή γίνεται ακόμα μεγαλύτερη εάν έχουμε υψηλή πίεση ή όταν καπνίζουμε.
Η φυσική δραστηριότητα ανατρέπει αυτήν την αρνητική εικόνα και δεν είναι καθόλου δύσκολο να συνεχιστεί και μετά την καλοκαιρινή μας «απόδραση». Το κολύμπι της καλοκαιρινής περιόδου μπορεί να αντικατασταθεί το φθινόπωρο από το ζωηρό καθημερινό βάδισμα, χωρίς να χρειάζεται να λαχανιάζουμε. Έχει αποδειχθεί σε κλινικές μελέτες πως 18 χιλιόμετρα βαδίσματος στη διάρκεια της εβδομάδας είναι εξίσου ευεργετικά με την έντονη αεροβική άσκηση, όπως το τρέξιμο, το ποδήλατο ή το κολύμπι. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως 30 περίπου λεπτά καθημερινού βαδίσματος, έξι ημέρες την εβδομάδα, είναι αρκετά ώστε να ρίξουμε την «κοιλίτσα». Μπορούμε πολύ εύκολα να φτάσουμε τα τριάντα λεπτά, αν αθροίσουμε το βάδισμα από και προς τη στάση του μετρό ή άλλου μέσου μαζικής μεταφοράς, το περπάτημα για τα καθημερινά μικροψώνια γύρω από το σπίτι και το ανέβασμα στα σκαλοπάτια κάθε φορά που αποφεύγουμε τη χρήση ανελκυστήρα. Εκτός από τη μείωση της πιθανότητας για έμφραγμα ή εγκεφαλικό, κερδίζουμε σε ποιότητα ζωής, χωρίς περιττά κιλά και με μία καλύτερη σχέση με το σώμα μας.
Ας θυμηθούμε λοιπόν πως έχουμε πόδια …και ας αρχίσουμε να τα χρησιμοποιούμε καθημερινά. Ζούμε περισσότερο, ζούμε καλύτερα και, δεν ξεκινάμε κάθε φορά από το μηδέν το επόμενο καλοκαίρι

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here