Στην λήψη απόφασης για την ανάθεση σύμβασης μελέτης για την Γ’ φάση μελετών της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής σύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με τον εμπορικό λιμένα Καβάλας (Λιμένας Φίλιππος)» προχώρησε στις 3 Αυγούστου το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ .
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν του την εισήγηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας, μετά από συζήτηση, με ομοφωνία των παρισταμένων και αντιπροσωπευομένων μελών του, αποφάσισε, την ανάθεση της σύμβασης μελέτης με τίτλο: «Γ’ Φάση Μελετών Νέας Μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής Σύνδεσης του Σιδηροδρομικού Δικτύου με τον εμπορικό λιμένα Καβάλας (Λιμένας Φίλιππος)» στα συνεργαζόμενα/ συμπράττοντα Γραφεία Μελετών:
OBERMEYER ΕΛΛΑΣ Ε.Π.Ε. – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ · OBERMEYER PLANEN+BERATEN GmbH · Τ. ΤΣΙΚΝΙΑΣ & ΣΥΝ/ΤΕΣ Α.Ε.Μ.Τ.Ε. · Φ. ΤΗΛΕΛΗΣ & ΣΙΑ Ε.Ε. δ.τ. “ΑΛΦΑ ΜΕΛΕΤ/ΚΗ Ε.Ε.” · I. ΚΟΝΙΔΑΣ – Ε. ΚΟΡΔΟΝΟΥΡΗΣ Ε.Ε. δ.τ. “ΓΕΩΔΙΑΣΤΑΣΗ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧ/ΚΟΙ Ε.Ε.” · ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΑΓΚΑΔΙΑΝΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ · ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΑΥΡΟΓΕΩΡΓΗΣ ΤΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ · ΚΩΝ/ΝΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ
Σημειώνεται ότι το έργο, στην απόφαση της μελέτης του οποίου προχώρησε η ΕΡΓΟΣΕ στις 3 Αυγούστου, αφορά στην κατασκευή της νέας μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής μήκους 31,8 χλμ, που θα συνδέει τον εμπορικό λιμένα της Καβάλας ( Λιμένας Φίλιππος στην περιοχή της Νέας Καρβάλης) με την υφιστάμενη σιδ. γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης.
Η νέα σιδηροδρομική γραμμή ξεκινάει από την περιοχή του οικισμού της Νέας Καρβάλης όπου προβλέπεται Σιδηροδρομική στάση που θα εξυπηρετεί τον οικισμό και συνεχίζει προς τους οικισμούς Πέρνη και Γραβούνα για την εξυπηρέτηση των οποίων έχει προβλεφθεί σιδηροδρομικός σταθμός. Στη συνέχεια , οδεύοντας στο μεγαλύτερο μήκος της παράλληλα με την Εγνατία Οδό συναντά τη υφιστάμενη σιδ. γραμμή Θεσσαλονίκης – Aλεξανδρούπολης στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης στο ύψος της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης.
Υπενθυμίζεται ότι η γραμμή αυτή αποτελεί τμήμα του νέου σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης- Αμφίπολης- Καβάλας- Ξάνθης, που στο πλαίσιο των νέων κατευθυντήριων γραμμών της ευρωπαϊκής πολιτικής για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) περιόδου 2014-2020 εντάχθηκε στο βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο (core network). Eδω πρέπει να σημειώσουμε ότι η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή, η επονομαζόμενη και Σιδηροδρομική Εγνατία, αφήνει εκτός δικτύου δυο Νομούς. Τους Νομούς Δράμας και Σερρών. Η προοπτική αξιοποίησης του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ Στρυμώνα Δράμας και Ξάνθης δεν διαφαίνεται καθώς το βάρος πλέον δίνεται στην νέα «Σιδηροδρομική Εγνατία». Η υπάρχουσα διαδρομή μεταξύ Σερρών Δράμας και Ξάνθης δεν φαίνεται να οδεύσει σε αξιοποίηση ούτε καν ως προαστιακού τοπικού σιδηροδρόμου αφού και στις τελευταίες του δηλώσεις για το θέμα ο Υπουργός μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζης (στην ομιλία του στο 11ο Περιφερειακό Συνέδριο «Κεντρική Μακεδονία: Πόλος Ανάπτυξης – Πύλη Συνεργασίας») είπε μεν ότι δεν σημαίνει πως σταματάει η παλιά σιδηροδρομική γραμμή. Ότι η υπάρχουσα μπορεί να παίξει άλλο ρόλο. Ωστόσο πρόσθεσε ότι μπορεί όπως είπε να αναβαθμιστεί το Σέρρες- Θεσσαλονίκη. Χωρίς να αναφέρει τίποτε για το δίκτυο που διέρχεται από το Νομό Δράμας.
Σε αυτό το σημείο όμως τίθεται εύλογα το ερώτημα τι πράττουν εν όψη αυτών των διεργασιών οι εκπρόσωποι του Νομού Δράμας, καθώς οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και ίσως σε λίγο καιρό μη αντιστρέψιμες.