Ανακάμπτει η αγορά καλλυντικών στην Ελλάδα

Σύμφωνα με στοιχεία της Cosmetics Europe, η κατά κεφαλήν δαπάνη για καλλυντικά στη χώρα μας διαμορφώθηκε πέρυσι στα 80 ευρώ, έναντι 79 ευρώ το 2017 και το 2016

0
106

Το χαμένο έδαφος φαίνεται να ανακτά η εγχώρια αγορά καλλυντικών, μετά τη συρρίκνωση κατά 38% που παρουσίασε ο κλάδος τα έτη 2009-2017, λόγω της κρίσης στην οποία είχε περιέλθει η χώρα. Αυτό αποτυπώθηκε τόσο στις πωλήσεις των εταιρειών όσο και στο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι αναγκάστηκαν να περικόψουν τις δαπάνες για την περιποίηση του εαυτού τους.
Σύμφωνα με στοιχεία της Cosmetics Europe σχετικά με τη διαμόρφωση της αγοράς καλλυντικών στην Ευρώπη, το 2018 τόσο οι λιανικές πωλήσεις όσο και οι πωλήσεις σε τιμές παραγωγού σημείωσαν αύξηση 1,4% και 1,3% αντίστοιχα. Ετσι, ενώ το 2017 οι λιανικές πωλήσεις υποχώρησαν ελαφρώς σε σύγκριση με το 2016 στα 849 εκατ., το 2018 αυτές διαμορφώθηκαν στα 861 εκατ. ευρώ. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι πωλήσεις σε τιμές παραγωγού (MSP Basis) οι οποίες διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 646 εκατ. ευρώ έναντι 637 εκατ. ευρώ το 2017 και 639 εκατ. το 2016. Στο σημείο αυτό, παράγων της αγοράς εκτιμά ότι η υπόθεση της Folli Follie δεν θα επηρεάσει θεαματικά την πορεία της αγοράς, τονίζοντας ότι αυτή έχει μάθει να απορροφά κλυδωνισμούς και αναταράξεις. Ας σημειωθεί ότι o όμιλος Folli Follie έχει την αποκλειστική διανομή αρωμάτων και καλλυντικών της Coty αλλά και της Shiseido, περιλαμβάνοντας στο χαρτοφυλάκιό της μάρκες ευρείας και επιλεκτικής διανομής.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosmetics Europe, αρκετά υψηλότερα στην κατάταξη βρίσκονται χώρες όπως η Γερμανία ή η Γαλλία, με τις πωλήσεις τους σε τιμές λιανικής να αγγίζουν τα 13,8 δισ. ευρώ και 11,3 δισ. ευρώ αντίστοιχα. Επονται το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία αλλά και η Ισπανία με τις πωλήσεις της να ανέρχονται στα 6,9 δισ. ευρώ. Συνολικά, η Ευρώπη –μαζί με την Ελβετία και τη Νορβηγία– κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στα καλλυντικά, με το συνολικό μέγεθος της λιανικής αγοράς να ανέρχεται στα 78,6 δισ. ευρώ έναντι 67,2 δισ. των ΗΠΑ και 47,6 δισ. ευρώ της Κίνα.
Για βελτιωμένη εικόνα της εγχώριας αγοράς καλλυντικών είχε μιλήσει ήδη προς τα τέλη του έτους ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), του οποίου οι προβλέψεις την τελευταία διετία ήταν ευοίωνες.
Αυτή η ανάκαμψη της εγχώριας αγοράς καλλυντικών αποτυπώνεται και στην «τσέπη» των ίδιων των καταναλωτών. Ενδεικτικά, σύμφωνα με στοιχεία της Cosmetics Europe, η κατά κεφαλήν καταναλωτική δαπάνη στη χώρα μας διαμορφώθηκε πέρυσι στα 80 ευρώ, έναντι 79 ευρώ το 2017 και το 2016. Ωστόσο, αυτή παραμένει σημαντικά χαμηλή όταν σε άλλες χώρες όπως η Σλοβενία, η Λιθουανία ή η Κροατία αυτή ανήλθε πέρυσι στα 85 ευρώ, στα 89 ευρώ και στα 90 ευρώ αντίστοιχα. Αντίθετα, αν και η κατά κεφαλήν καταναλωτική δαπάνη σημείωσε πτώση στη Σουηδία, η χώρα παραμένει στην κορυφή της κατάταξης, και διαμορφώνεται στα 194 ευρώ το 2018 έναντι 205 ευρώ το 2017. Τέλος, όσον αφορά τα κανάλια διανομής, καλπάζουσα τάση τόσο για την παγκόσμια όσο και για την εγχώρια αγορά καλλυντικών έχει το e-commerce, το οποίο στη χώρα μας, βάσει εκτιμήσεων, αντιστοιχεί στο 5,8% του συνόλου των πωλήσεων το 2018 έναντι 3,9% το 2016.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here