Ταλαιπωρία που μοιάζει αδιανόητη, διότι είναι εξαιρετικά απλό να τερματιστεί, υφίστανται οι ασφαλισμένοι που πάσχουν από χρόνιες σοβαρές ασθένειες και είναι αναγκασμένοι να προμηθεύονται τα φάρμακά τους από το φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στην Δράμα, καθώς αυτά λόγω υψηλού κόστους καλύπτονται μεν πλήρως από τον οργανισμό, αλλά διατίθενται μόνο από το φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ.
Το ζήτημα αφορά ασθενείς με προβλήματα νεοπλασιών, αυτοάνοσων νοσημάτων και ασφαλισμένους πολλών ακόμη περιπτώσεων όπως ενημερωθήκαμε, που θα έπρεπε να εξυπηρετούνται χωρίς να υφίστανται περεταίρω δοκιμασία πέραν αυτής που ήδη αντιμετωπίζουν με την υγεία τους.
Σε αντίθεση με φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ σε άλλες πόλεις, το φαρμακείο στον χώρο του σημερινού Κέντρου Υγείας της Δράμας δεν εξυπηρετεί τους ασθενείς σε καθημερινή βάση, παρά μόνο δυο ημέρες την εβδομάδα.
Οι ασθενείς είναι αναγκασμένοι να σπεύδουν πολύ συγκεκριμένες ώρες και ημέρες με ότι αυτό σημαίνει για την διαχείριση του επαγγελματικού και προσωπικού τους χρόνου. Παρά την αξιέπαινη προσπάθεια των εργαζομένων του οργανισμού που εξυπηρετούν τους ασθενείς εκεί, απαιτείται η ύπαρξη φαρμακοποιού προκειμένου να λυθούν ουσιαστικά τα προβλήματα.
Οι ασφαλισμένοι αυτών των περιπτώσεων είναι αναγκασμένοι κάθε μήνα να ακολουθούν μια χρονοβόρα διαδικασία που σε πολλές περιπτώσεις ξεκινά από την έκδοση της συνταγογράφησης, περνά στην παραγγελία των φαρμάκων που γίνεται στα γραφεία του ΕΟΠΥΥ τα οποία βρίσκονται εκτός του Κέντρου Υγείας και μετά από την παρέλευση αρκετών ημερών, καταλήγει στην παραλαβή των φαρμάκων πάλι από το φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ (που βρίσκεται στο ΚΥ).
Αν σκεφτεί κανείς ότι αυτή είναι μια διαδικασία που γίνεται σε μόνιμη βάση για τους ασθενείς αυτών των κατηγοριών, διότι πάσχουν απο χρόνιες ασθένειες και χρειάζονται συνεχώς θεραπεία, μπορεί να καταλάβει πολύ εύκολα την ταλαιπωρία που βιώνει ένας μεγάλος αριθμός ασφαλισμένων και αντίστοιχα οικογενειών στην Δράμα.
Για να γίνει περισσότερο αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος αρκεί μόνο να αναφερθεί ότι σε γειτονικές πόλεις όπως η Καβάλα, το φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ λειτουργεί καθημερινά και μάλιστα με διευρυμένο ωράριο μέχρι το απόγευμα. Τα δε φάρμακα των ασθενών παραλαμβάνονται άμεσα και χωρίς την καθυστέρηση 10 ή 15 ημερών που υπάρχει στη Δράμα, αφού εκεί υπάρχει διαθεσιμότητα. Οι ασθενείς δεν χρειάζεται να ταλαιπωρούνται περαιτέρω διατρέχοντας τον όποιο κίνδυνο για την υγεία τους από την καθυστέρηση λήψης της θεραπείας τους…
Το πρόβλημα της ταλαιπωρίας των ασθενών που πάσχουν απο χρόνιες ασθένειες και πρέπει να προμηθευτούν τα φάρμακά τους απο το φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη Δράμα, ξεκίνησε όπως προκύπτει από τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε, από το 2014 περίπου, οπότε, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, έγινε η μετάβαση του φαρμακείου στον ΕΟΠΥΥ. Από τότε και μέχρι σήμερα, όπως αναφέρουν οι ίδιες μαρτυρίες, δεν υπάρχει φαρμακοποιός. Μία ειδικότητα που είναι απολύτως απαραίτητη για την σωστή λειτουργία του φαρμακείου. Τα περισσότερα προβλήματα που σχετίζονται με την εξυπηρέτηση αυτών ασθενών θα είχαν λυθεί με την πρόσληψη ενός φαρμακοποιού και την εξασφάλιση ενός χώρου που θα λειτουργούσε ως φαρμακείο κοντά στα γραφεία του ΕΟΠΥΥ που βρίσκονται στο κτίριο της ΠΕ Δράμας.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει προσπαθήσει κανείς να δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα αλλά ακόμη και στην περίπτωση που έχουν ίσως γίνει προσπάθειες, δεν διαπιστώθηκε εκ των πραγμάτων κάποιο αποτέλεσμα…
Τα προβλήματα βέβαια με την εξυπηρέτηση των ασθενών από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ δεν αφορούν μόνο τη Δράμα και αυτό είναι κάτι που αναδεικνύεται μέσα από αναφορές που έχει κάνει για το ίδιο ή παρεμφερή προβλήματα, η ΠΟΕΔΗΝ τον Απρίλιο.
Σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ, λόγω έλλειψης φαρμακοποιών ο ΕΟΠΥΥ δεν έχει αναπτύξει φαρμακεία σε πολλούς νομούς της χώρας. Υπηρετούν 120 φαρμακοποιοί και η κάλυψη των αναγκών απαιτεί την πρόσληψη άλλων τόσων. Όπως αναφέρει επίσης υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στην αποστολή των φαρμάκων και για τους ασθενείς είναι «μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα». Καθυστερούν τη θεραπεία τους με μεγάλο κίνδυνο επιδείνωσης της νόσου ή αναγκάζονται να ταξιδεύουν εκατοντάδες χιλιόμετρα δύο φορές το μήνα για να βρουν φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ να προμηθευτούν τα φάρμακά τους». Η Ομοσπονδία κάλεσε τον Υπουργό Υγείας να δώσει λύση και πρότεινε η χορήγηση να γίνεται από τα νοσοκομεία προσωρινά έως ότου λειτουργήσουν κανονικά τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.
Σε απάντησή του ωστόσο ο ΕΟΠΥΥ μετά τις αναφορές της ΠΟΕΔΗΝ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι:
Οι ασθενείς ή οι συνοδοί τους που προσέρχονται στα φαρμακεία του ΕΟΠΠΥ εξυπηρετούνται απρόσκοπτα. Σε μηνιαία βάση εξυπηρετούνται από τα φαρμακεία του Οργανισμού περισσότεροι από 80.000 ασφαλισμένοι και 4.500 ανασφάλιστοι. Η ετήσια δαπάνη για τα φάρμακα που διακινούνται από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ υπερβαίνει το 1 δις ευρώ. Η χορήγηση των φαρμάκων γίνεται δωρεάν, χωρίς καμία συμμετοχή των ασθενών. Συνολικά στη χώρα λειτουργούν 34 φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ ενώ υπάρχουν και επιπλέον 70 σημεία διανομής –κυρίως σε Κέντρα Υγείας και δημόσιες υπηρεσίες–σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές,στα οποία αποστέλλονται φάρμακα υψηλού κόστους (εκτελεσμένες συνταγές) για τους ασθενείς. Σε όλα τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ η χορήγηση των φαρμάκων γίνεται είτε απευθείας είτε προγραμματισμένα (για επαναλαμβανόμενες συνταγές), κατά μέσο όρο, σε περίπου μία εβδομάδα ώστε να εξασφαλίζεται συνέχεια της θεραπείας.
Στην ουσία όμως όσο και αν περιγράφει μια πραγματικότητα, η απάντηση του ΕΟΠΥΥ δεν λύνει τα προβλήματα που προαναφέρθηκαν και είναι υπαρκτά στην Δράμα και όχι μόνο, τα τελευταία χρόνια…