Άξονας Δράμα – Αμφίπολη: Τρέχουν οι διαδικασίες για ένταξη σε ΣΔΙΤ

0
852

Την ίδια ώρα όμως υπάρχει αρκετός δρόμος μέχρι την ολοκλήρωση του μελετητικού έργου


Σε εξέλιξη είναι η διαδικασία για την ένταξη του νέου άξονα Δράμα – Αμφίπολη στις διατάξεις του ν. 3389/2005, προκειμένου να υλοποιηθεί ως έργο Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.). Το Υπουργείο Υποδομών προχωρά τη διαδικασία με σκοπό την δημοπράτηση του έργου προϋπολογισμού περίπου 250 εκατ. ευρώ.
Τις προηγούμενες ημέρες το Υπουργείο Υποδομών ενέκρινε το τελικό πρακτικό της Επιτροπής Αποσφράγισης/ Αξιολόγησης προσφορών και διενέργειας διαπραγμάτευσης με το οποίο εισηγείται την κατακύρωση της σύμβασης παροχής υπηρεσιών χρηματοοικονομικού συμβούλου για την υποβοήθησή της Δ/νσης Συγκοινωνιακών Υποδομών στην κατάρτιση και υποβολή φακέλου για την ένταξη του έργου στις διατάξεις του ν. 3389/2005, με σκοπό την υλοποίησή του ως έργο Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.), καθώς επίσης και για την υποστήριξή της για το σύνολο της διαδικασίας ανάθεσης της Σύμβασης Σύμπραξης του Έργου. Η υπηρεσία υποβοήθησης του έργου κατοχυρώθηκε στην εταιρεία «Price waterhouse coopers Business Solutions Ανώνυμη Εταιρία Επιχειρηματικών και Λογιστικών Υπηρεσιών».
Παράλληλα τρέχει και ο διαγωνισμός για τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος θα βοηθήσει στην εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η απόφαση από τη διυπουργική επιτροπή για τα ΣΔΙΤ και έπειτα η δημοπράτηση του έργου, με στόχο αυτό να έχει γίνει μέχρι τέλους του 2022.

Είναι όμως αυτό εφικτό;
Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν η διαδικασία ένταξης του έργου στα ΣΔΙΤ και η επιλογή αναδόχου μπορεί να γίνει πριν την ολοκλήρωση του μελετητικού έργου, το οποίο σύμφωνα με το ρεπορτάζ των «ΧΡΟΝΙΚΩΝ της Δράμας» είναι ακόμη σε εξέλιξη. Η καθυστέρηση των μελετών δεν αφορά μόνο τη μελέτη κόστους -οφέλους αλλά περισσότερες επί μέρους τεχνικές μελέτες οι οποίες είναι και αλληλοεξαρτώμενες. Την ίδια ώρα σύμφωνα με πληροφορίες των «Χ», δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία για την προετοιμασία της μελέτης του τμήματος Μαυρολεύκης – Παλαιοκώμης, πέραν της αρχικής που υπήρχε.
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είχε επιχειρήσει, και τελικά κατάφερε, να έρθει στην αρμοδιότητά της το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου, τόσο σε επίπεδο εκπόνησης μελέτης όσο και σε επίπεδο κατασκευής, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία, ωστόσο όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες δεν υπάρχει κάποια πρόοδος σε αυτό.
Από τα παραπάνω, συνάγεται το συμπέρασμα ότι η φάση της ολοκλήρωσης του μελετητικού έργου στο σύνολό του, έχει να διανύσει αρκετό δρόμο ακόμη παρότι ένα χρόνο πριν υπήρχε αναμονή για επίσημες ανακοινώσεις (μέχρι το τέλος του 2021) που θα αφορούσαν την ένταξη του έργου στα ΣΔΙΤ.
Στο σημείο αυτό πάντως αξίζει να παρατεθεί και η εκτίμηση που υπάρχει, ότι ακόμη κι αν η διαδικασία για την έναρξη των έργων ολοκληρωθεί, απαιτείται ένα διάστημα τουλάχιστον τεσσάρων ετών για την ολοκλήρωση του κατασκευαστικού μέρους (καλώς εχόντων των πραγμάτων).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ