Τα δικά τους μηνύματα στέλνουν μέσα από τα “Χ” οι Δραμινοί εισακτέοι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση – Τι δηλώνει η Διευθύντρια Β’/βάθμιας εκπαίδευσης κ. Βαμβούρη
– Η Κάλλια Δομνίδου πρώτη στην ΠΕ Δράμας με 18900 μόρια πέρασε Ιατρική Θεσσαλονίκης – Η Δόμνα Σκαπέτη μπήκε 1η στην Αρχιτεκτονική της Θεσσαλονίκης.
Αξιοσημείωτες ήταν και φέτος οι επιτυχίες των Δραμινών μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις. Κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες, λόγω της πανδημίας, συνέχισαν την παράδοση των τελευταίων χρόνων που τους θέλει να διακρίνονται. Δικαιολογημένα, λοιπόν, χαμογελούν από την Παρασκευή, οπότε και ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής, τόσο τα παιδιά που πήραν το πολυπόθητο εισιτήριο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση όσο και οι γονείς τους.
«Η αγωνία των παιδιών, των γονιών και των εκπαιδευτικών για τη διαμόρφωση των βάσεων τελείωσε. Θα θέλαμε να δώσουμε συγχαρητήρια στα παιδιά για την προσπάθεια που κατέβαλαν, στους εκπαιδευτικούς που έδωσαν όλο τους τον εαυτό για να επιτευχθεί ο σκοπός των μαθητών αλλά και στους γονείς που συνέπασχαν με τους υποψηφίους. Η αποφοίτηση από το σχολείο κλείνει έναν κύκλο και ανοίγει έναν καινούργιο. Είτε πρόκειται για τη φοιτητική ζωή είτε για την πρόκληση να ανοίξουν ένα νέο δρόμο στη ζωή τους. Η μη είσοδος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν αποτελεί αποτυχία για τους μαθητές που δεν τα κατάφεραν φέτος, αλλά μια πρόκληση να ανοίξουν έναν καινούργιο δρόμο ή να ξαναπροσπαθήσουν. Υπάρχουν πάντα και άλλες ευκαιρίες» δήλωσε στα “Χ” μετά την ανακοίνωση των βάσεων η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Χρυσάνθη Βαμβούρη.
Τα “ΧΡΟΝΙΚΑ”, επιχειρώντας να αποτυπώσουν τις πρώτες στιγμές μετά την ανακοίνωση των βάσεων αλλά και τα συναισθήματα των επιτυχόντων μίλησαν με τους μαθητές καταγράφοντας το πώς εισέπραξαν την επιτυχία τους αλλά και τις σκέψεις τους για τον νέο κύκλο που ανοίγει στη ζωή τους.
Η Κάλλια Δομνίδου από το 4ο ΓΕΛ Δράμας πέρασε 9η στην Ιατρική Θεσσαλονίκης με 18900 μόρια και έχει συγκεντρώσει την μεγαλύτερη βαθμολογία στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας. Δηλώνει ικανοποιημένη από την είσοδό της στη σχολή και επισημαίνει ότι η χρονιά που πέρασε ήταν λίγο δύσκολη εξαιτίας και της υγειονομικής κρίσης αλλά τελικώς όλα πήγαν καλά. Η Κάλλια, πρόσθεσε ότι η προετοιμασία απαιτούσε πολύωρο διάβασμα ενώ σχετικά με το επαγγελματικό της μέλλον δηλώνει ότι θα ήθελε να συνεχίσει στην Ελλάδα. Αναφερόμενη στα παιδιά που δεν πέτυχαν να εισαχθούν στη σχολή της επιλογής τους, σημειώνει «Μπορούν να ξαναπροσπαθήσουν ή να επιλέξουν να σπουδάσουν στη σχολή που πέρασαν. Υπάρχουν πάντα επιλογές».
Η Δόμνα Σκαπέτη από το 1ο ΓΕΛ πέτυχε την εισαγωγή της στην Αρχιτεκτονική της Θεσσαλονίκης και μάλιστα 1η σε σειρά επιτυχίας συγκεντρώνοντας 22310 μόρια μαζί με τα ειδικά μαθήματα. Η ίδια ανέμενε την είσοδό της στη σχολή που ήταν η πρώτη της επιλογή γνωρίζοντας ότι έχει γράψει πολύ καλά στις Πανελλαδικές. Η Δόμνα δηλώνει ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας. Σχετικά με την προσπάθειά της είπε ότι ήταν δύσκολη και πιεστική αλλά προσπαθούσε να είναι συνεπής και να οργανώνει το χρόνο της. «Δεν ξενύχτησα. Προσπαθούσα να βγαίνω για να χαλαρώνω. Με βοήθησαν πολύ η οικογένειά μου και οι καθηγητές μου. Η πανδημία με επηρέασε ψυχολογικά γιατί στεναχωρέθηκα και αγχώθηκα. Υπήρχε αβεβαιότητα». Η ίδια δεν παραλείπει να στείλει το δικό της μήνυμα στα παιδιά που δεν πέτυχαν τον στόχο τους στις πανελλαδικές τονίζοντας: «Υπάρχει πάντα τρόπος βρεις το δρόμο σου και να κάνεις αυτό που αγαπάς. Κάθε εμπόδιο σε καλό».
Ο Βασίλης Υάκινθος από το 1ο ΓΕΛ Δράμας πέτυχε την εισαγωγή του στη σχολή Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ στην Θεσσαλονίκη συγκεντρώνοντας 16675 μόρια. Φέτος, ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις και δηλώνει αρκετά ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα της προσπάθειάς του. Ο λόγος που επέλεξε τη συγκεκριμένη σχολή ήταν γιατί δίνει τη δυνατότητα να έχει κανείς πολύ καλή επαγγελματική αποκατάσταση – κυρίως στο εξωτερικό- αλλά και για το περιεχόμενο των μαθημάτων της. Ο Βασίλης, δηλώνει ότι όταν φτάσει η ώρα της αποφοίτησής του θα αναζητήσει καταρχάς εργασία στην Ελλάδα και εάν αυτό δεν επιτευχθεί θα στραφεί στο εξωτερικό για το ξεκίνημα της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας. Σχετικά με τη δυσκολία της προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις είπε ότι επρόκειτο για μια προσπάθεια που έπρεπε να την κάνει προκειμένου να πετύχει τον στόχο του και την εισαγωγή στη σχολή της επιλογής του. Δηλώνει ότι δεν μπορεί να χαρακτηρίσει την προσπάθεια αυτή εύκολη ή δύσκολη, ενώ σχετικά με τον παράγοντα της υγειονομικής κρίσης που ήταν ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της φετινής χρονιάς για τους υποψηφίους, είπε ότι για τον ίδιο λειτούργησε θετικά. Το lockdown του εξασφάλισε περισσότερο χρόνο για προετοιμασία και περισσότερη ενέργεια όπως δηλώνει. Ο Βασίλης απευθύνει το δικό του μήνυμα στους μαθητές που δεν κατάφεραν να περάσουν στη σχολή της επιλογής τους, λέγοντας ότι τα παιδιά θα πρέπει να εξετάσουν τη σχολή που τελικώς πέρασαν και αν δεν τους ικανοποιεί να μην συμβιβαστούν και να ξαναδώσουν εξετάσεις.
Ο Αλέξανδρος Δάλλας από το 4ο ΓΕΛ Δράμας πέτυχε την εισαγωγή του στην σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Θεσσαλονίκης με 17600 μόρια. Ο Αλέξανδρος ανέμενε την εισαγωγή του στη σχολή αυτή καθώς διαπίστωσε ότι η βαθμολογία του είχε φθάσει στο ύψος των περσινών βάσεων και από τις προβλέψεις για την πτώση των φετινών βάσεων φαινόταν ότι τελικά θα τα καταφέρει, κάτι που έγινε. «Ήταν η πρώτη μου επιλογή και ο κύριος σκοπός μου. Είμαι αρκετά ικανοποιημένος», δηλώνει. Σε σχέση με τους παράγοντες που συνετέλεσαν σε αυτή την επιτυχία του, είπε ότι καθοριστική ήταν όλη η προετοιμασία στο φροντιστήριο και στο σχολείο όπως και το συστηματικό διάβασμα. Σε αυτή την προσπάθεια βέβαια υπήρξε και ο παράγοντας της υγειονομικής κρίσης. «Υπήρξε δυσκολία με τα εξ’ αποστάσεως μαθήματα, αλλά από την άλλη πλευρά ο επιπλέον χρόνος που είχα στη διάθεσή μου για προετοιμασία βοήθησε την προσπάθειά μου» εξήγησε ο Αλέξανδρος ο οποίος δεν αποκλείει τη συνέχιση των σπουδών του στο εξωτερικό σε μεταπτυχιακό επίπεδο μετά το πέρας των σπουδών του στην Ελλάδα.
Ο Χαρίλαος Μπουχαρέλης – Πετράς από το 3ο ΓΕΛ Δράμας, πέτυχε την εισαγωγή του στη σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά με 16250 μόρια. «Ήταν η πρώτη μου επιλογή και περίμενα ότι θα περάσω μιας και η περσινή βάση της σχολής ήταν 14.000 μόρια περίπου. Βέβαια ενδεχομένως να περίμενα θέση λίγο υψηλότερη της 30ης αλλά μπορώ να πώς είμαι ικανοποιημένος. Σε αυτή την προσπάθεια με βοήθησαν εννοείται οι καθηγητές μου. Στάθηκαν δίπλα μου και στις πιο δύσκολες στιγμές. Ειδικά την περίοδο της καραντίνας οι καθηγητές διαδραμάτισαν και ρόλο ψυχολόγου. Η περίοδος της καραντίνας ήταν ότι πιο δύσκολο έχω ζήσει». Ο Χαρίλαος σκέφτεται ήδη τις μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό μετά το πέρας των σπουδών του στην Ελλάδα, «Κατά πάσα πιθανότητα θα συνεχίσω στην Αγγλία» αναφέρει και διευκρινίζει ότι στη συνέχεια θέλει να επιστρέψει στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, δηλώνει ότι έχει αρκετούς φίλους που δεν πέρασαν σε κάποια σχολή ωστόσο εξηγεί ότι «αυτό μπορεί να είναι για καλό. Μπορεί τα παιδιά που θα γνωρίσουν φέτος στα φροντιστήρια, να γίνουν φίλοι με τα παιδιά της προηγούμενης χρονιάς και επίσης ίσως τύχει κάποια καλύτερη ευκαιρία».
Ο Μιχάλης Καραβάς από το 3ο ΓΕΛ Δράμας πέτυχε να εισαχθεί στην Φαρμακευτική Σχολή της Πάτρας με 16925 μόρια. Ο Μιχάλης δηλώνει ότι σε κάποια από τα μαθήματα που έδωσε εξετάσεις υπήρξαν αρκετές δυσκολίες με αποτέλεσμα οι αρχικές εκτιμήσεις του σε σχέση με την επίτευξη των στόχων του να μην είναι τόσο αισιόδοξες. Περίμενε, αρχικά, ότι λόγω του συντελεστή δυσκολίας θα περάσει σε κάποια άλλη σχολή και όχι στην φαρμακευτική που ήταν στις πρώτες επιλογές του. Ωστόσο, η πτώση των βάσεων οδήγησε σε μια θετική έκπληξη για τον ίδιο, όπως είπε. Ο Μιχάλης έδωσε για πρώτη φορά εξετάσεις και δηλώνει ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα όπως άλλωστε και το οικογενειακό του περιβάλλον. Σχετικά με την προετοιμασία που προηγήθηκε για τις πανελλαδικές σημειώνει ότι το διάβασμα ήταν πολύωρο αλλά είχε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα το οποίο ακολουθούσε, παρότι αποπροσανατολίστηκε με την εμφάνιση της πανδημίας. «Στην αρχή της καραντίνας δεν ξέραμε καν πότε θα δώσουμε εξετάσεις. Υπήρξε άγχος. Σταμάτησαν τα σχολεία. Αλλά στη συνέχεια επέστρεψα στους ρυθμούς μου. Σε όλη αυτή την προσπάθεια με βοήθησε περισσότερο το πρόγραμμα που είχα. Ήταν συγκεκριμένες οι ώρες που διάβαζα στη διάρκεια της ημέρας και δεν άφηνα εκκρεμότητες στην προετοιμασία μου για την τελευταία στιγμή» εξηγεί. Ο ίδιος, δηλώνει ότι θέλει να συνεχίσει τη σταδιοδρομία του στην Ελλάδα μετά το πέρας των σπουδών του ωστόσο, εάν αυτό δεν είναι εφικτό αφήνει ανοικτή και την επιλογή της συνέχειας στο εξωτερικό.