Χαρά Κεφαλίδου: Ανάγκη άρσης της αδικίας στη μοριοδότηση των 20.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών

0
765

Με ερώτησή της προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως, η κ.Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας τους Κινήματος Αλλαγής έθεσε την ανάγκη άρσης της αδικίας στη μοριοδότηση των 20.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών των
απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών.

Αναλυτικά η ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή: “Οι περίπου 20.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που εργάζονται και στηρίζουν κατά την τελευταία δεκαετία το δημόσιο σχολείο επέλεξαν κι επιλέγουν να στηρίζουν τον νευραλγικό αυτόν πυλώνα της κοινωνίας μας, τη δημόσια Παιδεία. Μεταξύ αυτών των εκπαιδευτικών, όσοι υπηρέτησαν και υπηρετούν σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες εδώ και έναν περίπου χρόνο έχουν αδικηθεί κατάφωρα από  το ενιαίο σύστημα πρόσληψης μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Η επιλογή της θητείας των εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες ή και απομακρυσμένες σχολικές
μονάδες από το 2014 και μετά πραγματοποιούταν με αποκλειστικό γνώμονα τον Νόμο 3848/2010 όπως αυτός τροποποιήθηκε με το άρθρο 5 του Ν. 4283/2014 που προσέθεσε
το άρθρο 5 Α. Η εν λόγω προσθήκη διέκρινε τα εγχώρια σχολεία σε α) δυσπρόσιτα (κατηγορίας Α έως Η) και β) σε δυσπρόσιτα και απομακρυσμένα (κατηγορίας Θ και Ι). Η δεύτερη ομάδα σχολείων προβλεπόταν να διπλασιάζει τα μόρια προϋπηρεσίας λόγω  δυσμενών συνθηκών διαβίωσης για τους ενιαίους πίνακες πρόσληψης και των αναπληρωτών και των μόνιμων εκπαιδευτικών, ενώ η πρώτη ομάδα σχολείων διπλασίαζε τα μόρια  προϋπηρεσίας μόνον για τους πίνακες από όπου θα προσλαμβάνονταν ως αναπληρωτές.
Στη συνέχεια η Υπουργική Απόφαση 133529/ΓΔ4/2018 αναμοριοδότησε τα σχολεία και επεξέτεινε τον χαρακτηρισμό των εκάστοτε σχολικών μονάδων της ελληνικής επικράτειας ως δυσπρόσιτων, εντάσσοντας τες στις κατηγορίες Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ. Αυτές οι κατηγορίες συμπεριέλαβαν αρκετές σχολικές μονάδες που παλαιότερα χαρακτηρίζονταν στην κλίμακα από Α έως Θ, αποδίδοντας τους δηλαδή μεγαλύτερη αξιολογική βαρύτητα ως δυσπρόσιτων.
Ταυτόχρονα, όμως δεν έγινε καμία αναφορά στη μοριοδότηση που θα είχαν αυτά τα σχολεία, δημιουργώντας έτσι νομοθετικό κενό για ζητήματα που είχαν διευθετηθεί κατά το παρελθόν και δη στον Νόμο 3848/2010, παράγραφος 5Α, προκαλώντας έτσι μεγάλη αδικία, ανομία και ζημία εις βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που επέλεξαν να υπηρετήσουν σε τέτοιες σχολικές μονάδες. Επίσης, με τροπολογία στον Νόμο 4574/2018, στο άρθρο
8, παράγραφος 2 προβλέφθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση ο διπλασιασμός των μορίων λόγω συνθηκών διαβίωσης μόνον των μόνιμων εκπαιδευτικών, έπειτα από θητεία τους στις ανωτέρω σχολικές μονάδες εφόσον αυτή έχει διαρκέσει κάθε φορά τουλάχιστον δύο έτη, χωρίς να συμπεριλάβει και τους αναπληρωτές συναδέλφους τους, παρά την καθ’ όλα περαιτέρω ισχύ του Νόμου 3848/ 2010 (παρ. 5Α). Στη συγκεκριμένη τροπολογία, ο νομοθέτης δεν συμπεριέλαβε καμία αναφορά για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που  υπηρετούν στα σχολεία αυτά.
Επειδή, δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα στην κανονική, εύρυθμη και ολοκληρωμένη λειτουργία των σχολικών μονάδων στις απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές μετά την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης για κατάργηση της διπλής μοριοδότησης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είχε ως  συνέπεια να μην προτιμώνται και να αποφεύγονται από αυτούς οι περιοχές αυτές.
Επειδή, η διπλή μοριοδότηση αποτελούσε σοβαρό κίνητρο για τον εκπαιδευτικό κόσμο, και η απόφαση για την κατάργησή της στέρησε χιλιάδες θέσεις εκπαίδευσης στα απομακρυσμένα και δυσπρόσιτα σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα.                                                        Επειδή, τη φετινή χρονιά 2019 -2020 ήταν αθρόες και πολυπληθείς οι μη αναλήψεις υπηρεσίας και οι παραιτήσεις και στις δύο βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, διότι πολλοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν να εργασθούν κάτω από ακραίες και δυσμενείς συνθήκες χωρίς το παραμικρό αντίκρισμα.                                                        Επειδή, δεν δίνεται κανένα κίνητρο στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς σε σύγκριση με το ανάλογο κίνητρο που παρέχεται και δικαίως στους μόνιμους συναδέλφους τους και στους νεοδιόριστους για να εργαστούν σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές.
Επειδή, από το 2014 μέχρι και πέρυσι που ίσχυσε η διπλή μοριοδότηση μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών είχε αποδώσει στην πράξη καρπούς με συνέπεια τα σχολεία να  ήταν επανδρωμένα το συντομότερο δυνατόν.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η Υπουργός:
1. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η επαναφορά της διπλής μοριοδότησης και για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για να λυθούν τα ανωτέρω δημιουργηθέντα προβλήματα και να καλυφθούν τα κενά στις σχολικές μονάδες των απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων  περιοχών της χώρας;
2. Ποια περαιτέρω κίνητρα θα θεσπίσετε για να γίνουν ελκυστικές και να προτιμώνται και οι σχολικές μονάδες των απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της χώρας;
3. Αποτελεί προτεραιότητά του Υπουργείου σας να λάβετε τα κατάλληλα μέτρα έγκαιρα, ώστε την επόμενη χρονιά τα σχολεία απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών που
δεν είναι επιθυμητά στους εκπαιδευτικούς να γίνουν πιο ελκυστικά και για τους  αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, ώστε να μην υπάρχουν κενά και να χάνονται χιλιάδες ώρες διδασκαλίας; Ιδιαίτερα δε σε αυτά τα σχολεία των ορεινών, νησιωτικών κλπ. περιοχών που εκ των πραγμάτων είναι σε μειονεκτική θέση και χρειάζονται την ευαισθησία και την πρόνοια της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας και να είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here