Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το έργο του άξονα Δράμα – Καβάλα

0
1866

Από τον αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σωκράτη Φάμελο

Απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων για τον οδικό άξονα Δράμας – Καβάλας, δηλαδή του τμήματος «Δράμα – Κόμβος Σταυρού» (του οδικού τμήματος 61.5 «Δράμα – Καβάλα»), του Κάθετου Άξονα 61 «Σέρρες – Καβάλα» έλαβε όπως έγινε γνωστό χθες, ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σωκράτης Φάμελος.

Πρόκειται για ένα ακόμη σημαντικό βήμα η αξία του οποίου ωστόσο έχει άμεση συνάρτηση με το επίπεδο ολοκλήρωσης των μελετών αλλά κυρίως με την εξεύρεση χρηματοδότησης του έργου με την τελευταία να βρίσκεται ακόμη σε θολό τοπίο.
Το έργο πάντως αφορά στην κατασκευή και λειτουργία του τμήματος της διαδρομής που ξεκινά έξω από τη Δράμα και καταλήγει στον κόμβο του Σταυρού, του τμήματος «Δράμα – Καβάλα», του Κάθετου Άξονα 61 Σέρρες – Καβάλα» της Εγνατίας Οδού.
Το μήκος του έργου εκτείνεται σε σχεδόν 26,2 χιλιόμετρα. Το οδόστρωμα έχει πλάτος 17 μέτρα, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Στο πλαίσιο της κατασλευής του περιλαμβάνονται τρεις ανισόπεδοι κόμβοι στη Χωριστή, το Δοξάτο και τις Κρηνίδες όπως και ο ημικόμβος, όπως χαρακτηρίζεται, του Σταυρού.
Φορέας υλοποίησης του έργου θυμίζουμε ότι είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. ενώ η εν λόγω απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ισχύει για δέκα χρόνια από την έγκρισή της.
Η εξέλιξη του έργου πάντως είναι σημαντική, διότι όχι μόνο θα αναπτύξει τις σχέσεις μεταξύ Δράμας και Καβάλας σε οικονομικό επίπεδο αλλά και θα συνδράμει στην δημιουργία ενός ενιαίου οικονομικού πλαισίου με πληθυσμό μεγαλύτερο των 150.000 κατοίκων.
Επιπλέον δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτή η εν δυνάμει ενιαία οικονομικά περιοχή με την βελτιστοποίηση των οδικών υποδομών μπορεί να διαδραματίσει ιδιαίτερο ρόλο στην αναπτυξιακή προοπτική, όχι μόνο σε τοπικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο χώρας, καθώς στα όρια της περιλαμβάνεται μια συνοριακή δίοδος (αυτή της Εξοχής) προς Βουλγαρία και βέβαια το Λιμάνι της Καβάλας. Μπορεί δηλαδή να λειτουργήσει ώς σημαντική πλατφόρμα ανάπτυξης εμπορικών συναλλαγών και οικονομικών δραστηριοτήτων όχι μόνο μεταξύ των δυο Νομών αλλά και σε διακρατικό επίπεδο.
Ωστόσο το έργο του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας του οδικού άξονα Ε61 έχει άμεση σχέση με την οδική σύνδεση Δράμας-Αμφίπολης (την έξοδο δηλαδή της Δράμας προς την Εγνατία και τα μεγάλα Αστικά Κέντρα) την οποία δεν πρέπει να ξεχνούμε και η οποία δυστυχώς φαίνεται να παρουσιάζει καθυστερήσεις.
Η υλοποίηση αυτών των δυο σημαντικών έργων υποδομής είναι καθοριστική για την προοπτική ανάπτυξης του Νομού Δράμας εφόσον συνδυαστούν και με ένα πλαίσιο μέτρων ή αποφάσεων που θα επιτρέψουν την υλοποίηση επενδύσεων και κατ΄ επέκταση την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στην περιοχή. Μια περιοχή που θυμίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια ανήκει στους υψηλούς θήλακες ανεργίας της χώρας και αιμοραγεί απο την υψηλή μετανάστευση είτε προς τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα είτε προς το εξωτερικό και την κεντρική Ευρώπη

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here