Σε λίγες ημέρες ξεκινά η νέα σχολική χρονιά και την Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου όλοι οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται στις σχολικές μονάδες του Νομού προκειμένου να επιτελέσουν το λειτούργημά τους. Ο καθιερωμένος αγιασμός θα γίνει στις 11 Σεπτεμβρίου όπως κάθε χρόνο.
Τα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας καθ όλη την διάρκεια του καλοκαιριού ήταν σε εγρήγορση με συνεχείς συνεδριάσεις προκειμένου να είναι όλα έτοιμα στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς όπως είπε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης κ. Ανδρέας Σαλπιγγίδης μιλώντας στα ΧΡΟΝΙΚΑ. Ο ίδιος σημείωσε ότι τα σχολικά βιβλία είναι ήδη στις σχολικές μονάδες από την αρχή του καλοκαιριού και έχει ήδη ολοκληρωθεί ο κύκλος των αποσπάσεων και των τοποθετήσεων, πράγμα που σημαίνει ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί της περιφέρειάς μας γνωρίζουν που θα βρίσκονται κατά την πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς.
Τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσουν και νέες συνεδριάσεις σε υπηρεσιακό επίπεδο προκειμένου να εξετασθεί πως θα κατανεμηθούν οι ειδικότητες που αναμένονται ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας.
Σε ότι αφορά την εκπαίδευση των προσφυγοπαίδων είπε ότι έχει δημιουργηθεί άλλη μια τάξη υποδοχής στο 14ο Δημοτικό Σχολείο. Συνολικά θα λειτουργήσουν 4 τάξεις Υποδοχής που παρέχουν εκπαίδευση αποκλειστικά σε μαθητές ηλικίας Δημοτικού που μένουν στο Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων της ΒΙΠΕ Δράμας.
Παράλληλα στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του σχεδιασμού για την νέα σχολική χρονιά αναμένονται κατά την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου οι προσλήψεις των αναπληρωτών ειδικοτήτων οι οποίοι απασχολούνται στα Δημοτικά Σχολεία.
“Θεωρούμε και πιστεύουμε ότι με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς θα είναι όλοι στις θέσεις τους και τα προβλήματα ευελπιστούμε να είναι όσο το δυνατόν λιγότερα” σημείωσε ο κ. Σαλπιγγίδης.
Τα νέα δεδομένα σε 10 Δημοτικά Σχολεία της Δράμας
Από φέτος πάντως στα Δημοτικά σχολεία της Δράμας, τουλάχιστον σε 10 από αυτά, θα λειτουργήσει για πρώτη φορά και ένας νέος θεσμός, αυτός των δωρεάν σχολικών γευμάτων.
Το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» στα Δημοτικά Σχολεία που υλοποιείται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων επεκτείνεται και με απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφίας Ζαχαράκη και αφορά την επέκταση του προγράμματος “Σχολικά Γεύματα” στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2019-2020 εντάσσονται στο πρόγραμμα 1227 νέα σχολεία, ανάμεσα σε αυτά και 10 σχολεία της Δράμας.Τα σχολεία στα οποία εντάσσεται ο νέος θεσμός είναι το 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, το 4ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, το 10ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, το 11ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Δράμας, το Δημοτικό Σχολείο Νέας Αμισού, το Δημοτικό Σχολείο Αδριανής Νικηφόρου, το Δημοτικό Σχολείο Φωτολίβους, το Δημοτικό Σχολείο Κυργίων και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αθανασίου.Το πρόγραμμα πέρσι απευθυνόταν πανελλαδικά συνολικά σε 153.244 μαθητές, 950 σχολείων, 63 Δήμων όλης τη χώρας. Από το πρόγραμμα καλύφθηκε περίπου το 90% των αναγκών των μαθητών. Παρότι τα σχολεία που ήταν ενταγμένα στο πρόγραμμα ήταν και πέρσι περισσότερα όπως επίσης οι ωφελούμενοι μαθητές, ο Νομός Δράμας ήταν ο μόνος Νομός που έμεινε εκτός προγράμματος στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, παρά την επέκταση του προγράμματος. Δυστυχώς η Δράμα δεν ήταν ενταγμένη σε κανένα από τα προηγούμενα προγράμματα δωρεάν σχολικών γευμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό από φέτος ευτυχώς άλλαξε.Το εν λόγω πρόγραμμα υλοποιείται από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Ο θεσμός του ζεστού γεύματος στα σχολεία, ο οποίος συμπλήρωσε πέρσι τρία χρόνια επιτυχούς εφαρμογής, αποτελεί εθνικό πρόγραμμα, ενταγμένο στον κρατικό προϋπολογισμό και για την υλοποίησή του διατέθηκαν 50 εκατ. ευρώ.Συγκριτικά με τον αριθμό των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα τη σχολική περίοδο 2017-2018, πέρσι σημειώθηκε αύξηση που ξεπερνούσε το 20%, γεγονός που αποδεικνύει τη θετική αποδοχή από τους μαθητές, τους γονείς και την εκπαιδευτική κοινότητα.