Λύση για τη νέα χάραξη προτείνει το Επιμελητήριο

0
1509

– Στ. Γεωργιάδης στα «Χ»: «Λύση υπάρχει, το θέμα είναι να γίνει τώρα η μελέτη της γραμμής Αμφίπολη – Νέα Ζίχνη»
– Επιστολή παρέμβασης προς στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για τη σύνδεση της Δράμας με τη Σιδηροδρομική Εγνατία

Την ανάγκη για άμεση ένταξη της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Νέα Ζίχνης – Αμφίπολης στις μελέτες του έργου της νέας σιδηροδρομικής χάραξης, προκειμένου να επιτευχθεί, μέσω αυτής, η σύνδεση της υπάρχουσας γραμμής Σερρών – Δράμας με τη νέα Σιδηροδρομική Εγνατία, επισήμανε με επιστολή του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου της Δράμας κ. Στέφανος Γεωργιάδης, με δεδομένες μάλιστα τις αποφάσεις που ήδη δρομολογούνται για τη νέα σιδηροδρομική χάραξη.
Μιλώντας στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας», ο πρόεδρος του ΕΒΕ Δράμας υπενθύμισε ότι ο ίδιος ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε αναφερθεί στη μελέτη νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει την Αμφίπολη με τη Νέα Ζίχνη, στις 31 Αυγούστου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή. Να σημειωθεί ότι ο κ. Καραμανλής στην απάντησή του είχε επισημάνει, ανάμεσα σε άλλα, πως θα δρομολογηθεί η μελέτη νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει την Αμφίπολη με τη Νέα Ζίχνη.
«Η πρότασή μας είναι να ενταχθεί τώρα η σιδηροδρομική σύνδεση Νέας Ζίχνης – Αμφίπολης στις μελέτες του έργου της νέας σιδηροδρομικής χάραξης. Πρόκειται για την καλύτερη λύση που μπορεί να έχουμε, διότι συνδεόμαστε κατευθείαν με τη νέα Σιδηροδρομική Εγνατία» ανέφερε στα «Χ» ο κ. Στέφανος Γεωργιάδης. Απαντώντας, μάλιστα, σε σχετικό ερώτημα των «Χ», σημείωσε ότι η γραμμή Νέα Ζίχνη – Αμφίπολη είχε δημιουργηθεί το 1940 και χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά υλικών για την κατασκευή των οχυρών Ρούπελ. Η ίδια γραμμή λειτούργησε μέχρι το 1969, οπότε και καταργήθηκε, αλλά ανήκει στην ΕΡΓΟΣΕ. Εξήγησε, επίσης, ότι πρόκειται για μία γρήγορη πεδινή γραμμή 16 χιλιομέτρων που μπορεί να δώσει λύσεις τόσο για τον Νομό Δράμας όσο και για τους νομούς Σερρών και Καβάλας. Επίσης, είπε ότι το συγκεκριμένο σημείο είναι κομβικό και ότι με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα τεράστιο δίκτυο συνδυαστικών μεταφορών. «Λύση υπάρχει, το θέμα είναι να γίνει τώρα η μελέτη νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει την Αμφίπολη με τη Νέα Ζίχνη» επεσήμανε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου της Δράμας.

Τι αναφέρει η επιστολή
Η επιστολή του προέδρου του Επιμελητηρίου Δράμας προς τον κ. Καραμανλή, που αποτελεί πρόσθετη πρόταση-λύση στην επιλογή της χάραξης της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, αναφέρει συγκεκριμένα τα εξής:

«Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Αναμφίβολα η προοπτική ενός σύγχρονου δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, όπου ο σιδηρόδρομος θα παίζει κυρίαρχο ρόλο στις συνδέσεις λιμένων, βιομηχανικών περιοχών και πυλών προς Βαλκάνια και Ευρώπη, είναι μέγιστη πολιτική επιλογή για το όφελος της οικονομίας και της χώρας γενικότερα.
Η επιλογή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να σχεδιάσει τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Τοξότες ως τμήμα της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας με τη νέα διαδρομή Θεσσαλονίκη -Γαλλικός-Αμφίπολη – Αμυγδαλεώνας – Ν. Καρβάλη – Τοξότες, ενώ διορθώνει τα προβλήματα της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής όσον αφορά την ανάγκη σύνδεσης του λιμένα της Καβάλας και την ανάγκη σημαντικής συντόμευσης της συνολικής διαδρομής, αφήνει εκτός των πλεονεκτημάτων αυτών τα σημαντικά αστικά κέντρα της Βορειοανατολικής Ελλάδας Δράμα και Σέρρες. Το έργο αναβάθμισης της υφιστάμενης γραμμής Δράμα – Σέρρες – Θεσσαλονίκη μερικώς αποκαθιστά μεν το πρόβλημα, αλλά δεν ολοκληρώνει την έννοια του έργου στη βάση των συνδυαστικών μεταφορών.
Η νέα προς υλοποίηση γραμμή ως μέρους της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας αφήνει σημαντικά κενά στο στόχο της πλήρους ανάπτυξης των συνδυασμένων μεταφορών που θέλει να υπηρετήσει το νέο έργο, με κυριότερα προβλήματα ότι:
-Η Δράμα, ως σημαντικό εξαγωγικό κέντρο μαρμάρου της χώρας (πρώτη σε παραγωγή και εξαγωγές), μένει εκτός του νέου συστήματος συνδυασμένων μεταφορών (δεν υπάρχει σύντομη πρόσβαση της Δράμας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης).
-Για τον λιμένα της Καβάλας και την Καβάλα, που συνδέεται στο σύστημα συνδυασμένων μεταφορών, αυτό θα μπορούσε να γίνει με ακόμα καλύτερο τρόπο σε σχέση με τη χάραξη, αφού τώρα συνδέεται με τις σιδηροδρομικές πύλες της χώρας (Προμαχώνας, Ορμένιο) μόνον μέσω Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης που ήδη διαθέτουν μεγάλους ανεπτυγμένους λιμένες και σχετικά αποξενώνεται από τις γειτονικές πόλεις Δράμα και Σέρρες.
-Για τις Σέρρες, που ενώ έχουν πρόσβαση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τον Προμαχώνα, δεν υπάρχει άμεση διέξοδος στη νέα χάραξη για το λιμάνι της Καβάλας και του παραλιακού μετώπου της περιοχής Αμφίπολης, μειώνοντας τη σημασία της συνδυασμένης εμπορευματικής & επιβατικής μεταφοράς.
Δεδομένου ότι ο σχεδιασμός της γραμμής της νέας χάραξης έχει ολοκληρωθεί και το έργο βρίσκεται σε φάση έναρξης διαδικασίας υλοποίησης, είναι δόκιμο να γίνουν τώρα βελτιώσεις και να διορθωθούν με παρεμβάσεις άμεσης πρόβλεψης και υλοποίησης οι κάθετες συνδέσεις, οι οποίες θα διατηρήσουν ενεργό το σιδηροδρομικό δυναμικό των αστικών κέντρων συνολικά, ενώ θα ολοκληρώσουν ουσιαστικά το πλαίσιο συνδυασμένων μεταφορών στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.
Ειδικότερα, μία πολύ μικρή αλλά μείζονος σημασίας παρέμβαση που δίνει λύση είναι η άμεση συμπερίληψη στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Τοξότες της νέας προς υλοποίηση γραμμής της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας και τον κάθετο άξονα σύνδεσης στον παλαιό σταθμό της Αμφίπολης, της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Δράμας – Σερρών στο προσφορότερο τεχνικά σημείο και ενδεικτικά αναφέρουμε τη θέση της καταργημένης γραμμής (1969) των ΣΕΚ Αμφίπολη Λιμένας – Ν. Ζίχνη.
Σε αυτό, εξάλλου, είχατε αναφερθεί στη Βουλή σε σχετική ερώτηση, πράγμα που για μας αποτελεί θετική πρόταση και λύση.
Δεδομένων των αποφάσεων που ήδη δρομολογούνται, ο προτεινόμενος να συμπεριληφθεί στο έργο της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, κάθετος άξονας Αμφίπολη – υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή θα θεραπεύσει προβλήματα της νέας χάραξης «Θεσσαλονίκη – Γαλλικός – Αμφίπολη –Αμυγδαλεώνας – Ν. Καρβάλη – Τοξότες» και
-θα συντομεύσει ισότιμα με τις άλλες πόλεις της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης τη σιδηροδρομική σύνδεση της Δράμας με τη Θεσσαλονίκη,
-θα συντομεύσει τη σύνδεση των Σερρών με τον λιμένα της Καβάλας, τη Θράκη και την πύλη των Κήπων,
-θα συντομεύσει τη σύνδεση του λιμένα της Καβάλας με την πύλη του Προμαχώνα,
-θα ολοκληρώσει, στα πλαίσια των ήδη δρομολογούμενων επιλογών, το σύστημα των συνδυασμένων μεταφορών της χώρας, δεδομένου ότι και τα υπόλοιπα προγραμματιζόμενα έργα από τον ΟΣΕ στην περιοχή θα υλοποιηθούν.
Ταυτόχρονα, μία απογοήτευση και πικρία που επικρατεί στους πολίτες της Δράμας και των Σερρών, τόσο για τη νέα χάραξη αλλά και τη διαχρονική υποβάθμιση του σιδηροδρόμου, παύει να υφίσταται με τη λύση που προτείνουμε.
Κύριε Υπουργέ,
Η παλαιά γραμμή Νέα Ζίχνης – Αμφίπολης είναι το κλειδί που επιλύει το πρόβλημα, λοιπόν, και μάλιστα περισσότερο εύκολα από οποιαδήποτε άλλη λύση με νέες χαράξεις. Παρακαλώ θερμά να εξετάσετε την άμεση ένταξή του στις μελέτες του έργου της νέας χάραξης».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ