Παραμένει σε καραντίνα η γραμμή Δράμας – Ξάνθης

0
644

– Επανήλθαν από τη Δευτέρα, οι επιβατικές αμαξοστοιχίες στα δρομολόγια μεταξύ των νομών της Θράκης
– Tι απάντησε στα «Χ» ο Δήμαρχος Ξάνθης κ. Μ. Τσέπελης σχολιάζοντας το θέμα


 

Επέστρεψαν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια μεταξύ των νομών της Θράκης από τη Δευτέρα τουλάχιστον κατά τις απογευματινές ώρες με απόφαση της Hellenic Train, η οποία ενημέρωσε το επιβατικό κοινό ότι από τη Δευτέρα 31.10 επανακυκλοφορούν οι απογευματινές αμαξοστοιχίες στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Κομοτηνή – Ξάνθη, από Δευτέρα ως Παρασκευή. Την ίδια ώρα, ωστόσο, παραμένει ανενεργή για τις επιβατικές αμαξοστοιχίες η γραμμή Δράμας – Ξάνθης, παρά την αναγκαιότητα που εξυπηρετεί για την σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ των δύο νομών.
Όπως επίσης δεν υπάρχει καμία εξέλιξη και στο αίτημα της δρομολόγησης τουριστικής αμαξοστοιχίας μεταξύ Δράμας – Παρανεστίου – Ξάνθης, παρά την κινητοποίηση των τριών δημάρχων και τις ενέργειες του Συλλόγου Σιδηροδρομικών και Φίλων Σιδηροδρόμου Δράμας «Ήφαιστος».
Το θέμα της αδρανούς ακόμη σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ των δυο νομών αλλά και την πορεία του αιτήματος της τουριστικής αμαξοστοιχίας σχολίασε χθες απαντώντας σε ερώτημα των “ΧΡΟΝΙΚΩΝ της Δράμας” στο περιθώριο επίσκεψής του στο νομό μας, ο Δήμαρχος Ξάνθης κ. Μανώλης Τσέπελης. Τόνισε αρχικά για το αίτημα δρομολόγησης τουριστικής αμαξοστοιχίας ότι «Υπάρχει συνεννόηση και συνεργασία στους τρεις δήμους (Δράμας, Παρανεστίου και Ξάνθης). Περιμένουμε και τον ΟΣΕ για να προχωρήσουμε σε συνεργασία με την Περιφέρεια ΑΜΘ. Κάναμε δυο προτάσεις. Η πρώτη είναι να πάρουμε δυο μηχανές ντίζελ και έξι βαγόνια για να έχουμε ένα χαμηλό κόστος επισκεψιμότητας, για τους μαθητές, διότι είναι μια περίοδος δύσκολη οικονομικά. Πρέπει να παντρέψουμε το κόστος λειτουργίας και την περίοδο λειτουργίας από 31 Μαΐου έως τέλη Οκτωβρίου, που πρέπει να υπάρχει αυτή η γραμμή, ιδιαίτερα την περίοδο που έχουμε τις εκπαιδευτικές εκδρομές. Επίσης θέλουμε να κάνουμε χρήση μιας ατμομηχανής με βαγόνι που λειτουργεί ως εστιατόριο (εστιάμαξα του orient express) που θα απευθύνεται σε ένα κοινό το οποίο έχει την οικονομική δυνατότητα να το χρησιμοποιήσει. Όπου χρειαστεί να συμβάλουμε οικονομικά, για να λειτουργήσει αυτή η γραμμή, το λέμε και εγώ και οι δήμαρχοι Δράμας και Παρανεστίου και η Περιφέρεια, θα το κάνουμε, γιατί είναι στόχος μας και υπόσχεση στην κοινωνία. Μην ξεχνάμε ότι με αυτό τον τρόπο θα δημιουργήσουμε μεγάλη επισκεψιμότητα και θα δημιουργηθούν οικονομικά οφέλη. όλοι οι δήμοι μέσω των επαγγελματιών».
Παράλληλα απαντώντας και σε δεύτερο ερώτημα των «Χ» για την απουσία τακτικής επιβατικής αμαξοστοιχίας μεταξύ Δράμας – Ξάνθης, παρότι τα σιδηροδρομικά δρομολόγια έχουν επανέλθει από τη περασμένη Δευτέρα μεταξύ των νομών της Θράκης, ο Δήμαρχος Ξάνθης ανέφερε: «Κάνουμε ένα μεγάλο αγώνα. Υπάρχει η απόφαση να περνά το τρένο από Καβάλα, γιατί υπάρχουν προφανώς και εθνικοί λόγοι. Είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι είμαστε ενωμένοι και πετυχαίνουμε τους στόχους μας έναν – έναν. Θα κοιτάξουμε να πετύχουμε και αυτόν το στόχο, ώστε να λειτουργήσει σε όλα τα επίπεδα η γραμμή. Είναι μια περίοδος δύσκολη. Θα μας δώσει μια πίστωση χρόνου και ο κόσμος…».
Υπενθυμίζεται στο σημείο αυτό ότι η Hellenic Train έκανε γνωστό πριν μερικές ημέρες απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του κ. Βελόπουλου στη Βουλή, ότι ενεργοποίηση του τουριστικού τρένου Δράμας – Ξάνθης, μπορεί να εξετασθεί όταν οι επιχειρησιακές δυνατότητες της εταιρίας το επιτρέψουν (προσωπικό και τροχαίο υλικό), σε συνάρτηση –πρωτίστως– με τις δυνατότητες της σιδηροδρομικής υποδομής, προσθέτοντας: «Σήμερα, η κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, ειδικά στο συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, δεν μας επιτρέπει τη δρομολόγηση επιβατικών αμαξοστοιχιών. Για το λόγο αυτό, την παρούσα φάση, τα τακτικά επιβατικά δρομολόγια στο τμήμα Δράμα – Ξάνθη, εκτελούνται με λεωφορείο. Πιο συγκεκριμένα, καθημερινά εκτελούνται: ένα δρομολόγιο από Ξάνθη για Δράμα και 2 δρομολόγια από Δράμα για Ξάνθη (με ενδιάμεσες σταθμεύσεις για την εξυπηρέτηση χωριών των 2 Νομών). Το τμήμα Σέρρες – Δράμα, εξυπηρετείται καθημερινά με ένα ζεύγος σιδηροδρομικών δρομολογίων. Η Hellenic Train, στο πλαίσιο αναβάθμισης των υπηρεσιών της, έχει ως στόχο την ανάπτυξη τουριστικών διαδρομών και την ενεργοποίηση ιστορικών τρένων για την ανάδειξη και προβολή περιοχών με τουριστικό ενδιαφέρον σε όλη την ελληνική επικράτεια. Μεταξύ των ανωτέρω δράσεων είναι και η δρομολόγηση τουριστικού τρένου Δράμας – Ξάνθης. Η πρόταση τουριστικού τρένου Δράμα-Λευκοθέα Σερρών, δύναται και αυτή να εξεταστεί. Οι συγκεκριμένες δράσεις -όταν οι ανωτέρω συνθήκες το επιτρέψουν- πρέπει να πραγματοποιηθούν και με τη συνδρομή και αρωγή των τοπικών Φορέων για καλύτερα αποτελέσματα. Η Hellenic Train προτίθεται να έχει ενεργό ρόλο σε οποιαδήποτε βιώσιμη και υλοποιήσιμη πρόταση προκύψει για την ενεργοποίηση τουριστικών τρένων στις περιφέρειες Σερρών – Δράμας – Ξάνθης και την ανάδειξη των περιοχών αυτών ως τουριστικούς προορισμούς».
Την ίδια ώρα από την περασμένη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου, με απόφαση της Hellenic Train, επανήλθαν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια μεταξύ των νομών της Θράκης τουλάχιστον κατά τις απογευματινές ώρες, ενώ τα πρωινά δρομολόγια θα πραγματοποιούνται με λεωφορεία ως έχουν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ