Δεν είναι πεπαλαιωμένο το σύνολο του υπόγειου αγωγού, όπως αποκάλυψαν οι κάμερες της ΔΕΥΑΔ
Καθοριστικά θα είναι τα αποτελέσματα της εξέτασης των δομικών υλικών του παλιού πλακοσκεπούς αγωγού που βρίσκεται κάτω από την οδό Ηπείρου για το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης των προβλημάτων που εντοπίστηκαν μετά την πρόσφατη καθίζηση.
Αυτή την εβδομάδα, η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Δράμας αναμένει τα αποτελέσματα της εξέτασης των δειγμάτων του παλιού αγωγού, που έστειλε σε ειδικό εργαστήριο της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να οδηγηθεί σε ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν. Ο τρόπος εκτέλεσης των έργων αποκατάστασης και ο χρόνος που θα απαιτηθεί έχει άμεση σχέση και με την οικονομική δραστηριότητα που υπάρχει σε όλο το μήκος της οδού Ηπείρου. Κατά συνέπεια, όσο μικρότερης έκτασης είναι οι παρεμβάσεις που θα γίνουν, τόσο μικρότερος θα είναι και ο χρόνος αποκατάστασης των προβλημάτων, αλλά και η όχληση στην οικονομική δραστηριότητα των επιχειρήσεων που είναι εγκατεστημένες επί της οδού.
Στο σημείο αυτό, όμως, πρέπει να προστεθεί και ένα ακόμη πολύ σημαντικό καινούργιο στοιχείο. Σύμφωνα με όσα είπε στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο υπεύθυνος των Τεχνικών Υπηρεσιών της ΔΕΥΑΔ κ. Μαρίνος Χατζηκωνσταντίνου, ο πλακοσκεπής κάτω από την οδό Ηπείρου που εκτείνεται σε ένα μήκος περίπου 350 μέτρων δεν είναι ένας ενιαίος αγωγός. Από μεταγενέστερη έρευνα των τεχνικών συνεργείων αποκαλύφθηκε ότι ένα μεγάλο κομμάτι του αγωγού είναι μεταγενέστερο. Το μεταγενέστερο τμήμα του πλακοσκεπούς αγωγού που διασχίζει την οδό Ηπείρου είναι περίπου από την οδό Εθνικής Επαναστάσεως μέχρι και την οδό Διοικητηρίου. Πρόκειται, προφανώς, για τμήμα του αγωγού που βρίσκεται σε πολύ καλύτερη κατάσταση και είναι κατασκευασμένο με πιο σύγχρονα υλικά. Αυτό αποκαλύφθηκε και από τις κάμερες που χρησιμοποίησε η ΔΕΥΑΔ για να διαπιστώσει το μέγεθος του προβλήματος κάτω από την οδό Ηπείρου.
Η νεότερη αυτή διαπίστωση πολύ πιθανό να βοηθήσει ώστε ο χρόνος αποκατάστασης των προβλημάτων του αγωγού να γίνει μικρότερος, εφόσον απαιτηθεί να γίνουν λιγότερες παρεμβάσεις, μόνο στο ήμισυ ή στο 1/3 της διαδρομής του πλακοσκεπούς αγωγού. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν ίσως τροποποιήσεις και στη μελέτη, την οποία έχει ήδη ολοκληρώσει η ΔΕΥΑΔ για την επίλυση των προβλημάτων.
Δείγματα από το παλιό τμήμα του ίδιου αγωγού εστάλησαν ήδη από τις προηγούμενες ημέρες προς εξέταση και εντός των επομένων ημερών η δημοτική επιχείρηση θα έχει στα χέρια της τα αποτελέσματα για τον βαθμό ανθεκτικότητας του παλιού αγωγού και μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του προβλήματος που πρέπει να αντιμετωπίσει.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι στην ίδια μελέτη την οποία έχει εκπονήσει η ΔΕΥΑΔ για την αποκατάσταση των προβλημάτων καθίζησης στην οδό Ηπείρου, περιλαμβάνονται και άλλες παρεμβάσεις, όπως η αλλαγή της παροχέτευσης των ομβρίων υδάτων που φθάνουν από το βόρειο τμήμα της πόλης και την Λεωφόρο Στρατού, στο ύψος των πέντε δρόμων. Τα όμβρια αυτά θα διοχετευτούν σε πλακοσκεπή αγωγό στην οδό Ραιδεστού και στην οδό Σαμοθράκης ώστε να μην καταλήγουν στην περιοχή των πέντε δρόμων. Τα συγκεκριμένα έργα μπορούν να προχωρήσουν παράλληλα με τα έργα αποκατάστασης των προβλημάτων στην οδό Ηπείρου.