Σκοτσέζικο ντους για τη νέα λαϊκή

0
1544

– Ο νέος χώρος των βαρέων οχημάτων δεν ανήκει στο Δήμο Δράμας, λέει η Κοινότητα Δράμας
– Αντίθετη είναι η άποψη της διαπαραταξιακής επιτροπής που δηλώνει ότι το ιδιοκτησιακό έχει λυθεί με ΦΕΚ του 1983


 

Σε σκοτσέζικο ντους εξελίσσεται για τους μικροπωλητές της λαϊκής αγοράς, το θέμα της προοπτικής μετεγκατάστασης της λαϊκής αγοράς, στο τέρμα της οδού Χελμού, στα δυο πάρκινγκ βαρέων οχημάτων.
Οι μικροπωλητές διαφωνούν με αυτή την πρόταση, στην οποία έχει καταλήξει η διαπαραταξιακή επιτροπή του Δήμου Δράμας. Την περασμένη Τετάρτη μάλιστα όταν συγκλήθηκε το συμβούλιο της Κοινότητας Δράμας, προκειμένου να γνωμοδοτήσει για το θέμα αυτό, παρουσιάστηκαν από την πρόεδρο της Κοινότητας κα Εύη Αθανασιάδου, έγγραφα από το τμήμα περιουσίας του Δήμου Δράμας, από τα οποία προέκυπτε ότι ο νέος χώρος δεν ανήκει στον Δήμο Δράμας και άρα δεν θα μπορούσε να γίνει εκεί η μετεγκατάσταση. Για τον λόγο αυτό κυρίως η Κοινότητα Δράμας, γνωμοδότησε σε εκείνη τη συνεδρίαση αρνητικά στην μετεγκατάσταση της λαϊκής αγοράς. Ωστόσο δυο ημέρες μετά, την Παρασκευή, σε νέα συνεδρίαση της διαπαραταξιακής επιτροπή, διαπιστώθηκε μετά από έρευνα ότι οι χώροι αυτοί ανήκουν τελικά στον δήμο.
Πλέον τόσο στους μικροπωλητές όσο και στους υπόλοιπους δημότες, που παρακολουθούν αυτή την υπόθεση επικρατεί πλέον σύγχυση. Έχει τελικά δίκιο η Κοινότητα Δράμας ή η διαπαραταξιακή επιτροπή; H πραγματικότητα είναι ότι τόσο τα έγγραφα όσο και οι αποφάσεις που επικαλούνται και τα δυο όργανα είναι υπαρκτά κάτι που αναδεικνύει τις αντιφάσεις και τα παράλογα της ελληνικής γραφειοκρατίας.
Για να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Σε συνεδρίαση της, την περασμένη Τετάρτη, η Κοινότητα Δράμας κλήθηκε να γνωμοδοτήσει, επί της νέας χωροθέτησης της λαϊκής αγοράς, στην θέση των δυο πάρκινγκ βαρέων οχημάτων της οδού Χελμού. Το συμβούλιο της Κοινότητας Δράμας, αποφάνθηκε αρνητικά κατά πλειοψηφία, καθώς η πρόεδρος του οργάνου κα Εύη Αθανασιάδου παρουσίασε έγγραφα από το τμήμα περιουσίας του Δήμου Δράμας, από τα οποία προέκυπτε ότι οι χώροι των δυο πάρκινγκ βαρέων οχημάτων δεν ανήκουν στο Δήμο Δράμας. Άρα η Κοινότητα Δράμας δεν ήταν δυνατόν να γνωμοδοτήσει θετικά για τη χρήση των δυο αυτών χώρων.

 

Τι είπε στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» η πρόεδρος της Κοινότητας Δράμας, Εύη Αθανασιάδου
Η κα Αθανασιάδου ξεκίνησε επισημαίνοντας ότι η άτυπη ηλεκτρονική διαβούλευση (για τη νέα λαϊκή αγορά) που έγινε από το Δήμο Δράμας, τον Φεβρουάριο, είναι ανυπόστατη. Πρόσθεσε ότι «Σύμφωνα με το Δημοτικό Κώδικα, το πρώτο γνωμοδοτικό όργανο που πρέπει καταθέσει τις προτάσεις του είναι η Κοινότητα Δράμας, ακολούθως η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, που πρέπει να προκαλέσει τη διαβούλευση. Δυνητικά ο δήμος μπορεί να συγκαλέσει και την Επιτροπή Διαβούλευσης. Η τελική απόφαση λαμβάνεται από το Δημοτικό Συμβούλιο. Εδώ έγινε πρώτα η διαβούλευση και ακολούθως συγκλήθηκε τέσσερις φορές η άτυπη διαπαραταξιακή επιτροπή που ανακοίνωσε την πρότασή της χωρίς να υπάρχουν ούτε καταγεγραμμένα πρακτικά. Είχαν σκοπό να κάνουν στον νέο χώρο της λαϊκής στέγαστρα και κάποιες υποδομές, μέχρι να γίνει η κλειστή λαϊκή αγορά. Όταν πήγα να ρωτήσω που ανήκουν τα δυο άτυπα πάρκινγκ βαρέων οχημάτων, βρήκα μια αλληλογραφία από το τμήμα Περιουσίας του δήμου. Μου την έδωσε ο υπάλληλος. Αφορούσε ένα έγγραφο μαζί με τοπογραφικά, από τα οποία φαίνεται ότι τον Φεβρουάριο του 2021, η διεύθυνση αγροτικής ανάπτυξης της περιφέρειας, απαντούσε ότι το ένα πάρκινγκ βαρέων οχημάτων ανήκει στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης εξ αδιαιρέτου και ένα κομμάτι στην Οικονομική Εφορία. Το δεύτερο πάρκινγκ ανήκει εξ αδιαιρέτου, σε ιδιώτη, στην Οικονομική Εφορία και στον Δήμο Δράμας. Οι χώροι των δυο πάρκινγκ δηλαδή δεν ανήκουν στο Δήμο Δράμας. Ο λόγος που οδηγηθήκαμε σε αρνητική γνωμοδότηση για το νέο χώρο της λαϊκής, ήταν αυτός. Επίσης και ο εμπαιγμός, το ψέμα και η απόκρυψη στοιχείων. Αν ψηφίζαμε θετικά στην ουσία θα παρασύραμε και τα υπόλοιπα θεσμικά όργανα. Το ερώτημα είναι γιατί δεν ανέφεραν στους επικεφαλής των παρατάξεων αυτή την αλληλογραφία. Αν κάνουν κάποιες ενέργειες για να αποκατασταθεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς των δυο πάρκινγκ, τότε γιατί υπάρχει τόση βιασύνη να ληφθεί η απόφαση. Πως θα γίνουν οι υποδομές που υποσχέθηκαν στους μικροπωλητές αν ο χώρος δεν ανήκει στο δήμο. Στην τελευταία συνεδρίαση της Κοινότητας Δράμας, ήταν παρών και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κ. Τάσσου, ο οποίος είπε ότι εγώ έστησα ένα σκηνικό και ότι αυτό δηλώνει ανηθικότητα, επειδή στη συνεδρίαση ήταν παρούσα κάμερα ενός τηλεοπτικού καναλιού και εκπρόσωποι των μικροπωλητών. Αλλά δεν κάλεσα
εγώ τις κάμερες, όπως δεν το έχω κάνει και ποτέ. Ακόμη και σε άλλα θέματα όπως αυτό του κολυμβητηρίου. Επίσης δεν κάλεσα εγώ και τους εκπροσώπους των μικροπωλητών… Θέλω να πω πάντως ότι προσωπικά δεν πρόκειται να συμφωνήσω σε καμία απόφαση “κονσέρβα” της Δημοτικής Αρχής. Αν δεν συμφωνήσουν, τουλάχιστον όλοι οι εκθέτες της λαϊκής αγοράς, δηλαδή οι έμποροι και οι μικροπωλητές, για το ποιο είναι το καταλληλότερο σημείο διεξαγωγής της λαϊκής αγοράς, η δική μου ψήφος θα είναι αρνητική…».

 

Τι αναφέρει στα «Χ» ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης Πόλη+Ζωή κ. Μιχάλης Μλεκάνης
Η εξέλιξη που προέκυψε μετά από την συνεδρίαση της Κοινότητας Δράμας, οδήγησε και την
δημοτική παράταξη Πόλη+Ζωή, δυο ημέρες μετά, δηλαδή την Παρασκευή, να μην συμμετάσχει στην συνεδρίαση της διαπαραταξιακής επιτροπής. Ο κ. Μιχάλης Μλεκάνης, δημοτικός σύμβουλος της παράταξης δήλωσε για το θέμα αυτό στα «Χ»: «Από την μεριά της Δημοτικής Αρχής, έφεραν το θέμα για συζήτηση στη διαπαραταξιακή επιτροπή. Κρατώντας κρυμμένα χαρτιά. Δηλαδή ότι η ιδιοκτησία των νέων χώρων (των δυο πάρκινγκ βαρέων οχημάτων στην Ανάπλαση) δεν ήταν του δήμου. Έτσι προχωρήσαμε και πήραμε αποφάσεις, χωρίς να έχουμε υπ’ όψιν βασικά στοιχεία. Μας είπαν δηλαδή ότι πρόκειται για ιδιοκτησία του δήμου και μάλιστα μας δήλωσαν ότι ο δήμος έχει μέρος της ιδιοκτησίας και πέρα από το ασφαλτοστρωμένο κομμάτι στην περιοχή. Η Κοινότητα Δράμας, δεν θα μπορούσε να γνωμοδοτήσει για να γίνει κάτι για τη λαϊκή στον συγκεκριμένο χώρο, αφού αυτός δεν ήταν στην ιδιοκτησία του δήμου και άρα δεν ήταν δική της αρμοδιότητα. Έπρεπε πρώτα να ζητηθεί η παραχώρηση των χώρων προς το δήμο, από τον φορέα στον οποίο ανήκουν οι ιδιοκτησίες και μετά να αποφασιστεί αν θα πραγματοποιηθεί εκεί ή όχι η λαϊκή αγορά. Όλη αυτή η διαδικασία έχει δημιουργήσει μεγάλη εμπλοκή στο όλο ζήτημα, διότι πλέον και ο σύλλογος των παραγωγών και ο σύλλογος των μικροπωλητών δεν δέχονται την πρόταση της διαπαραταξιακής. Αυτό είναι μείζον ζήτημα, διότι ένα μίνιμουμ συμφωνίας πρέπει να υπάρχει από όλους τους φορείς. Κατόπιν αυτών, δεν είναι βέβαιο ότι θα συμμετέχουμε στην επόμενη διαπαραταξιακή επιτροπή (Η διαπαραταξιακή συγκλήθηκε την Παρασκευή 22 Ιουλίου). Είναι η δεύτερη φορά μετά την Ονειρούπολη που η διαπαραταξιακή χρησιμοποιείται για συγκεκριμένους σκοπούς και χωρίς να έχει στην διάθεσή της όλα τα στοιχεία, με αποτέλεσμα να οδηγείται σε αποφάσεις και επιλογές που αποδεικνύονται λανθασμένες.

 

Αλέξανδρος Τσιαμπούσης: «Είναι ξεκάθαρο ότι οι χώροι των βαρέων οχημάτων ανήκουν στον Δήμο Δράμας»
Ο επικεφαλής της παράταξης «Project για τη Δράμα» κ. Αλέξανδρος Τσιαμπούσης είπε στα «X» μετά τη συνεδρίαση της διαπαραταξιακής επιτροπής την Παρασκευή 22 Ιουλίου, ότι: «Στην διαπαραταξιακή επιτροπή παρουσιάστηκαν τα έγγραφα τα οποία είχαμε ζητήσει στην τηλεφωνική συνομιλία που είχαμε με το δήμαρχο, σε σχέση με το ιδιοκτησιακό καθεστώς των χώρων βαρέων οχημάτων. Είναι ξεκάθαρο ότι ανήκουν στο Δήμο Δράμας. Μάλιστα σε ένα από τα έγγραφα που βρήκαμε φαίνεται ότι σε ΦΕΚ του 1983, τα συγκεκριμένα δυο οικοδομικά τετράγωνα, θεωρούνται χώροι πρασίνου, ανήκουν στο δήμο. Με αυτά τα έγγραφα θα μπορέσει η υπηρεσία να τα δηλώσει και στο κτηματολόγιο. Δεν υπάρχει θέμα με το ιδιοκτησιακό. Βέβαια η απόφαση της Κοινότητας Δράμας ήταν μια λογική απόφαση, με βάση τα έγγραφα που τους παραδόθηκαν. Γιατί η Δημοτική Αρχή για άλλη μια φορά ήταν ανέτοιμη. Αντί στα στοιχεία που έδωσαν προς την Κοινότητα να έχει γίνει έλεγχος πιο πριν και να ψάξουν τα ΦΕΚ, αυτό έγινε εκ των υστέρων και έβαλαν την Κοινότητα να πάρει μια απόφαση η οποία με τα στοιχεία που είχε στην διάθεσή της φαινόταν ορθή, αλλά τελικά με τα νέα στοιχεία που μας παρουσιάστηκαν, θα πρέπει να επανέλθει το θέμα στην Κοινότητα και να ληφθεί νέα γνωμοδότηση σύμφωνα με τα αυτά τα νέα στοιχεία. Πάντως με αφορμή αυτό το θέμα βγαίνουν στοιχεία στην επιφάνεια. Δηλαδή, η Δημοτική Αρχή δεν είναι προετοιμασμένη για τίποτα. Επίσης ότι και η Δημοτική Αρχή Μαμσάκου και η Δημοτική Αρχή Χαρακίδη δεν έχουν δηλώσει το μεγαλύτερο κομμάτι της δημοτικής περιουσίας στο κτηματολόγιο. Ακόμη, η αποχώρηση της μείζονος αντιπολίτευσης από τη διαπαραταξιακή επιτροπή ήταν προσχηματική. Μάλλον έψαχνε αφορμή. Δεν ξέρω τώρα πως θα τα «μαζέψει».

 

Στέργιος Ηλιόπουλος: To ιδιοκτησιακό καθεστώς στα δυο πάρκινγκ βαρέων οχημάτων είναι λυμένο εδώ και πολλά χρόνια. Ανήκουν στο Δήμο Δράμας
Όπως είπε στα «Χ», μετά τη συνεδρίαση της διαπαραταξιακής επιτροπής που έγινε την Παρασκευή 22 Ιουλίου, ο επικεφαλής της παράταξης Αυτοδιοίκηση Πολιτών Δράμας Στέργιος Ηλιόπουλος: «Μετά από έρευνα που κάναμε βρήκαμε ότι το ιδιοκτησιακό καθεστώς, στο χώρο των βαρέων οχημάτων είναι λυμένο εδώ και πολλά χρόνια. Από το 1983 και μετά. Ανήκει στο Δήμο Δράμας. Οπότε όσα λέχθηκαν μέσα στο συμβούλιο της Κοινότητας Δράμας, είναι υπό αναίρεση. Περιμένουμε αυτή τη στιγμή να γίνει ένα έγγραφο προς την Κοινότητα Δράμας, που αναφέρει όσα σας είπα και όσα ειπώθηκαν στη διαπαραταξιακή. Οπότε η Κοινότητα Δράμας θα ξανασυνεδριάσει και πιστεύω ότι αυτή τη φορά θα ψηφίσει “ναι” και να ακολουθήσει η απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και η συζήτηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο. Έγινε μια πάρα πολύ γρήγορη και βιαστική έρευνα από την πλευρά της προέδρου της Κοινότητας Δράμας. Δεν έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει και να πάει στις περισσότερες υπηρεσίες. Άλλωστε το γεγονός ότι σε εκείνο το χώρο έχουν δοθεί χρήματα από το Ελληνικό Δημόσιο, για την ανάπλαση που ήταν και έργο του ΕΣΠΑ, σημαίνει ότι όλα αυτά έχουν λυθεί εδώ και πολλά χρόνια. Μου κάνει ιδιαίτερα κακή εντύπωση, το πως χειρίστηκε το θέμα η πρόεδρος της Κοινότητας Δράμας. Πιστεύω όμως ότι όλα αυτά τα θέματα θα λυθούν από εδώ και πέρα».

 

Σημ: Τα «Χ» ζήτησαν και την άποψη του αρμοδίου Αντιδημάρχου κ. Μιχάλη Τάσσου, για τις εξελίξεις αυτές, προκειμένου να εκφραστεί και η οπτική της Δημοτικής Αρχής μέσα από το συγκεκριμένο ρεπορτάζ. Ο ίδιος δεν θέλησε να σχολιάσει, λέγοντας ότι θα το πράξει όταν έλθει η κατάλληλη στιγμή.

 

Το ΦΕΚ του 1983 με το οποίο ξεκαθαρίζεται το ιδιοκτησιακό καθεστώς των δύο χώρων βαρέων οχημάτων

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ