Συνεχίζονται οι προσπάθειες για δημιουργία σιδηροδρομικού πάρκου

0
2241

Μια αξιέπαινη πρωτοβουλία από τον ΜΕΑΣ “ΗΦΑΙΣΤΟΣ” Δράμας που χρειάζεται στήριξη.

Στη δημιουργία σιδηροδρομικού πάρκου στα πρότυπα αυτού που υπάρχει στην Καλαμάτα, κατευθύνονται οι άνθρωποι του Συλλόγου Σιδηροδρομικών Δράμας “ΗΦΑΙΣΤΟΣ” μετά την ανάπτυξη ενός μεγαλύτερου μουσείου στον χώρο που έχουν ενοικιάσει στην παλιά αποθήκη εμπορευμάτων, όπως είπε μιλώντας στα ΧΡΟΝΙΚΑ ο Γραμματέας του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ κ. Παναγιώτης Μακρόπουλος.

Ο ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ είναι ένας από τους παλιότερους πολιτιστικούς συλλόγους του νομού μας και έχει ιδρυθεί το 1983. Ο Μορφωτικός Εκπολιτιστικός Αθλητικός Σύλλογος ιδρύθηκε από τους σιδηροδρομικούς υπαλλήλους της Δράμας, ωστόσο στο καταστατικό του προβλέπεται ότι μπορεί να γίνει μέλος οποιοσδήποτε φίλος του Σιδηροδρόμου. Ο Σύλλογος παλαιότερα είχε ασχοληθεί με την δημιουργία ομάδων ποδοσφαίρου και μπάσκετ, αλλά στην συνέχεια μετά από κάποια περίοδο, κατά την οποία πολλοί σιδηροδρομικοί υπάλληλοι συνταξιοδοτήθηκαν, ουσιαστικά πάγωσε τις δραστηριότητές του.
Εδώ και δυο χρόνια όμως, όπως αναφέρει ο γραμματέας του συλλόγου κ. Π. Μακρόπουλος, τα μέλη του επανεκκίνησαν τις δραστηριότητές του και έχουν θέσει ως στόχο τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου σιδηροδρομικού μουσείου στη Δράμα σε σχέση με αυτό που υπάρχει σήμερα στις εγκαταστάσεις του συλλόγου κοντά στο μηχανοστάσιο του ΟΣΕ στη Δράμα και δημιουργήθηκε την δεκαετία του 2000 από την τότε διοίκηση.
Στην κατεύθυνση της δημιουργίας του μεγάλου σιδηροδρομικού μουσείου ο σύλλογος έχει ήδη ενοικιάσει από την ΓΑΙΑ-ΟΣΕ ΑΕ (που διαχειρίζεται τα ακίνητα του ΟΣΕ), την παλιά αποθήκη εμπορευμάτων που βρίσκεται δεξιά από τα εκδοτήρια του ΟΣΕ στον σιδηροδρομικό σταθμό. Στον χώρο αυτό τα μέλη του συλλόγου θέλουν να δημιουργήσουν ένα καινούργιο σιδηροδρομικό μουσείο το οποίο θα είναι και το μοναδικό σε επίπεδο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Το επόμενο αντίστοιχο μουσείο βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη.
“Ό,τι κάνουμε το κάνουμε με τις δικές μας δυνάμεις και βάζοντας το χέρι στην τσέπη και με προσωπική εργασία, ωστόσο έχουμε φθάσει σε ένα καλό επίπεδο. Έχουμε τελειώσει την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και πλέον είμαστε στην φάση που θα στήσουμε το κλειστό σιδηροδρομικό μουσείο” είπε στα ΧΡΟΝΙΚΑ ο γραμματέας του συλλόγου ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ κ. Παναγιώτης Μακρόπουλος σημειώνοντας ότι απέναντι από το κτίριο βρίσκονται δυο σιδηροδρομικές γραμμές τις οποίες ο σύλλογος θέλει να αξιοποιήσει τοποθετώντας παλιό τροχαίο υλικό από αξιόλογα κομμάτια που υπάρχουν στον σιδηροδρομικό σταθμό της Δράμας. Θυμίζουμε ότι ανάμεσα στο αξιόλογο τροχαίο υλικό του ΣΣ Δράμας υπάρχουν και δυο ατμομηχανές η ΚΓ-877 που συνδέθηκε με ιστορικές στιγμές της Δράμας μεταφέροντας στρατευμένους στο μέτωπο κατά την περίοδο του ελληνοαλβανικού πολέμου και η ΛΒ-962 του περίφημου Orient Express, όπως και δυο γνήσιες καρότσες (βαγόνια) του ίδιου τρένου. H μια από αυτές είναι η περίφημη εστιάμαξα που πρόσφατα επιχείρησε η ΤΡΕΝΟΣΕ να απομακρύνει από την Δράμα και η άλλη είναι μια κλινάμαξα του θρυλικού τρένου κατασκευής του 1927 και 1949 αντίστοιχα.
Στόχος των μελών του Ηφαίστου είναι να ενωθεί το νέο σιδηροδρομικό μουσείο με το μηχανοστάσιο και να δημιουργηθεί στην Δράμα ένα σιδηροδρομικό πάρκο. Σε αυτό τον στόχο όμως όπως αναφέρει ο κ.Μακρόπουλος δεν υπάρχει βοήθεια απόπουθενά πέραν αυτής που έδειξε ο Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο (τους οποίους ο σύλλογος ευχαριστεί) με πρόσφατο παράδειγμα την αποτροπή απομάκρυνσης της εστιάμαξας του Orient Express από την ΤΡΕΝΟΣΕ.
Οι όποιες προσπάθειες έχουν γίνει προς τους ιδιώτες προκειμένου να στηριχθεί το σιδηροδρομικό πάρκο της Δράμας δεν βρήκαν ανταπόκριση όπως αναφέρει ο κ. Μακρόπουλος ωστόσο όπως διευκρινίζει τα μέλη του Ηφαίστου “δεν το βάζουν κάτω” σύντομα θα απευθυνθούν και στην Περιφέρεια ΑΜΘ καθώς θεωρούν ότι ένας τέτοιος χώρος όχι μόνο θα προσέδιδε οφέλη στην πόλη της Δράμας αλλά θα γινόταν και ένας σημαντικός πόλος επισκεψιμότητας παρόμοιος με το σιδηροδρομικό πάρκο της Καλαμάτας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!