Θα δώσει ανάσα ο κυκλικός κόμβος

Προς δημοπράτηση μετά το Πάσχα η παρέμβαση στην διασταύρωση Ξηροποτάμου

0
793

Στον δρόμο της υλοποίησης οδεύει το έργο της κατασκευής νέου κυκλικού κόμβου στην διασταύρωση του Ξηροποτάμου μετά την ομόφωνη έγκριση του Περιφερειακού Συμβουλίου της ΑΜΘ τις προηγούμενες ημέρες.

Η απόφαση αφορά την υποβολή πρότασης ένταξης του έργου στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της ΠΑΜΘ και συγκεκριμένα στο πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας. Το έργο που είναι της τάξης των 850.000 ευρώ αφορά την ανακατασκευή του κόμβου στον Ξηροπόταμο και την μετατροπή του σε κυκλικό.
Μέσω της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου να προταθεί το έργο για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ μπαίνουν ουσιαστικά τα θεμέλια για την κατασκευή του έργου ενώ επίκειται η κατασκευή ανάλογου έργου και στον κόμβο της Σόφτεξ. Η μελέτη για τον κυκλικό κόμβο του Ξηροποτάμου έχει γίνει από την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της ΠΕ Δράμας και θα υποβληθεί από την ερχόμενη εβδομάδα μαζί με όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που αφορούν το έργο στην Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας ΑΜΘ, όπως είπε χθες στα “Χ” ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της ΠΕ Δράμας Θ. Σιδηρόπουλος ο οποίος ανέφερε επίσης, ότι αμέσως μετά και εφόσον δοθεί η έγκριση από την Διαχειριστική Αρχή, θα προχωρήσει η δημοπράτηση του έργου πολύ πιθανόν μετά το Πάσχα.
Η υλοποίηση του κυκλικού κόμβου θα προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, ασφάλειας, κίνησης των οχημάτων, μείωσης της κατανάλωσης καυσίμων, μείωσης της περιβαλλοντικής ρύπανσης κλπ σε σχέση με τους ηλεκτρονικούς σηματοδότες που βρίσκονται στο ίδιο σημείο σήμερα.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο αφορά στις παρεμβάσεις για την ανακατασκευή τμήματος της Ε.Ο. Νο12, Δράμας – Σερρών που περιλαμβάνει το τμήμα από την έξοδο Μυλοποτάμου (Νταβέλλα) μέχρι την είσοδο του οικισμού Αργυρούπολης, συνολικού μήκους 3.135m. Η ανακατασκευή αφορά στην επιφάνεια κυκλοφορίας και στο εύρος κατάληψης σύμφωνα με τις Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων.
Επίσης περιλαμβάνει την βελτίωση που αφορά την ανακατασκευή του σηματοδοτούμενου κόμβου Ξηροποτάμου και την μετατροπή του σε κυκλικό, με την κατασκευή διαβάσεων πεζών, την κατασκευή στηθαίων ασφαλείας, με οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση και την αναβάθμιση της αισθητικής της περιοχής με διαμόρφωση χώρων πρασίνου εκατέρωθεν του κόμβου. Παράλληλα θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που υπάρχει στην περιοχή, κατά τις έντονες βροχοπτώσεις, με τα όμβρια νερά, με την κατασκευή συστήματος από αγωγούς και φρεάτια που θα παροχετεύουν τα όμβρια στον παρακείμενο χείμαρρο. Θα βελτιωθούν επίσης και οι προσβάσεις στο καινούργιο κόμβο σε μια ακτίνα περιμετρικά περίπου 100μ.
Ο κόμβος θα είναι ισόπεδος, διαμέτρου 45 μ, τετρασκελής και μιας λωρίδας κυκλοφορίας, με πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας 6,10 μ.
Παρόμοια μελέτη για την κατασκευή κυκλικού κόμβου υπάρχει από την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της ΠΕ Δράμας και για την διασταύρωση της Σόφτεξ (στον κόμβο του Περιφερειακού άξονα).
Πρόκειται για παρεμβάσεις όπως αυτές που προηγήθηκαν στον κυκλικό κόμβο Δράμας – Καβάλας που βρίσκεται στο ύψος του ξενοδοχείου Κούρος. Εάν κρίνει κανείς από την λειτουργία του συγκεκριμένου κυκλικού κόμβου δεν αποκλείεται αρχικά να αντιμετωπιστούν παρόμοιες δυσκολίες και στο νέο έργο. Δυσκολίες που σχετίζονται κυρίως με την αρχική προσαρμογή των οδηγών στις νέες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις. Ωστόσο τα οφέλη από την λειτουργία του κόμβου τόσο στον Ξηροπόταμο όσο (πιθανόν στην συνέχεια) και στην περιοχή της Σόφτεξ θα είναι πολλαπλά, σε σύγκριση με τον τρόπο διέλευσης που υπάρχει αυτή την στιγμή και ο οποίος βασίζεται στην λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here