2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΔΡΑΜΑΣ

0
977

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη στο πλαίσιο εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου 2019, διοργανώνει έναν μήνα εκπαιδευτικών δράσεων. Οι δράσεις θα υλοποιηθούν στους χώρους της Βιβλιοθήκης και αφορούν εγγραφές σχολείων, για συμμετοχή σε αυτές. Τα σχολεία μπορούν να επιλέξουν την ημερομηνία που επιθυμούν και αντίστοιχα τη δράση που θέλουν να παρακολουθήσουν, ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα των παιδιών και την τάξη που θα συμμετέχει στη δράση.
Η συμμετοχή σε όλες τις δράσεις είναι δωρεάν, αλλά απαιτείται τηλεφωνική εγγραφή. Για το λόγο αυτό θα τηρηθεί σειρά προτεραιόητας. Το ανώτατο όριο παιδιών που μπορεί να συμμετέχει σε κάθε δράση είναι 25 άτομα.
Το φετινό μήνυμα της παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου είναι «Τα βιβλία μας βοηθούν να μη βιαζόμαστε», από τον Κestutis Κasparavicius, συγγραφέα και ποιητή, ενώ τη διοργάνωση για το 2019 ανέλαβε η Λιθουανία.
Τα σχολεία μπορούν να διαλέξουν μια απο τις παρακάτω ημέρες και την δράση της επιλογής τους.
Πρόγραμμα εκδηλώσεων για Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού 2019 για σχολεία
Τρίτη 2 Απριλίου, Τετάρτη 3 Απριλίου, Παρασκευή 5 Απριλίου, Τρίτη 9 Απριλίου, Τετάρτη 10 Απριλίου, Παρασκευή 12 Απριλίου , Τρίτη 16 Απριλίου, Τετάρτη 17 Απριλίου, Παρασκευή 19 Απριλίου, Τρίτη 23 Απριλίου, Τετάρτη 24 Απριλίου, Παρασκευή 26 Απριλίου.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΕΩΝ
1) Ταξιδιώτες της γραφής                                                                                      Περιγραφή:
Λίγα λόγια για τον Άντερσεν και την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Σχολιάζουμε το μήνυμα του 2019 και μετά περνάμε στη δράση. Τους ξεναγούμε στην ιστορία της γραφής μέσα από βίντεο και συζήτηση. Πότε ξεκίνησε η γραφή, τα υλικά γραφής, τα πρώτα βιβλία, λίγα λόγια για την τυπογραφία. Μετά περνάμε στην πράξη. Δοκιμάζουν να φτιάξουν παπύρινο χαρτί με κομματάκια χαρτιού και να διαβάσουν από πάπυρο. Κατόπιν τους δίνουμε να αντιγράψουν με πινέλο την κινέζικη γραφή ή να χαράξουν με καρφί σε επιφάνεια ξύλου ή σε λιωμένο κερί. Επίσης δοκιμάζουν να γράψουν με φτερό. Τους δείχνουμε τη γραφομηχανή και συζητάμε για τις νέες τεχνολογίες.
Για παιδιά Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού Σχολείου
Διάρκεια δράσης: 1 και 30’
2) Η βιβλιοθηκάριος της Βασόρας
Περιγραφή:
Λίγα λόγια για τον Άντερσεν και την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Σχολιάζουμε το μήνυμα του 2019 και μετά περνάμε στη δράση. Μέσα από το ομώνυμο βιβλίο τα παιδιά μαθαίνουν να δημιουργούν εικονοϊστορίες με χρονοσειρές, μαθαίνουν τη διαδικασία της επανααφήγησης μέσα από τις κάρτες του βιβλίου και τέλος ανά ομάδες αποτυπώνουν σε μεγάλο χαρτόνι μέσω ζωγραφικής τις διάφορες σκηνές του βιβλίου
Για παιδιά Γ’ και Δ’ Δημοτικού σχολείου
Διάρκεια δράσης: 1’ και 30’
3) Μπορείς να φέρεις ένα τσίρκο στη Βιβλιοθήκη;
Περιγραφή:
Λίγα λόγια για τον Άντερσεν και την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Σχολιάζουμε το μήνυμα του 2019 και μετά περνάμε στη δράση. Γνωρίζουμε τα βασικά μέρη του βιβλίου και μαθαίνουμε για τον τρόπο που τοποθετούνται τα βιβλία στα ράφια. Διαβάζουμε το βιβλίο “Αν ποτέ θελήσεις να φέρεις ένα τσίρκο στη Βιβλιοθήκη, μην το κάνεις”. Φτιάχνουμε καρτέλες για τα βιβλία και μαθαίνουμε να κάνουμε δανεισμό και να τηρούμε τους κανόνες της Βιβλιοθήκης. Επίσης μαθαίνουμε πως φτιάχνεται ένα βιβλίο μέχρι να το πάρουμε στα χέρια μας. Στο τέλος φτιάχνουμε ένα σελιδοδείκτη και τον παίρνουμε μαζί μας.
Για παιδιά Α’ και Β’ Δημοτικού σχολείου
Διάρκεια δράσης: 1’ και 30’
4) Τα τρία γουρουνάκια και τα παραμύθια που αγαπώ
Περιγραφή:
Λίγα λόγια για τον Άντερσεν και την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Σχολιάζουμε το μήνυμα του 2019 και μετά περνάμε στη δράση. Γνωρίζουμε τα πιο διάσημα παραμύθια, φτιάχνουμε τα δικά μας παραμυθοταιριάσματα με τις κάρτες της Βιβλιοθήκης, παίζουμε με το ζάρι των ιστοριών και δημιουργούμε μια δική μας ιστορία. Στο τέλος φτιάχνουμε με το σώμα μας τα γράμματα της αλφαβήτου
Για παιδιά Νηπιαγωγείου και Α΄ Δημοτικού σχολείου
Διάρκεια δράσης: 1’ και 30’

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here