Αργύρης Πατακάκης στα «Χ»: «Δεν πρόκειται τόσο για το κόστος, όσο για την καθυστέρηση που υπάρχει, η οποία είναι αδικαιολόγητη»
Αίτημα, προκειμένου να υιοθετηθεί ψήφισμα από το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για ατελή διέλευση από τον σταθμό πλευρικών διοδίων της Ηρακλείτσας για τους κατοίκους της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας και της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, κατέθεσε χθες, με εισήγηση του Περιφερειακού Συμβούλου Αργύρη Πατακάκη, η παράταξη «Περιφερειακή Σύνθεση».
Ο κ. Πατακάκης είπε στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας»: «Πρόκειται για μία πρόταση που αφορά τα διόδια που βρίσκονται στην Ηρακλείτσα. Είναι ένα σημείο στο οποίο δημιουργείται καθυστέρηση στη διέλευση των οχημάτων. Είχαμε προτείνει, ήδη από τον Ιούλιο, να υπάρξει ένα ψήφισμα προς την ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε., προκειμένου να υπάρχει ελεύθερη διάβαση των οχημάτων των Δραμινών και των Καβαλιωτών. Δυστυχώς, η διοίκηση της Περιφέρειας δεν συμμετείχε ούτε καν στη διαδικασία για την τοποθέτηση των διοδίων. Μάλλον δεν εισακούστηκαν οι προτάσεις της. Ήρθαν καθυστερημένα και μας είπαν, κυρίως ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, ότι το σημείο όπου τοποθετήθηκαν τα διόδια είναι λανθασμένο. Εμείς, πάντως, καταθέτουμε την πρόταση για ψήφισμα, με το οποίο ζητούμε να επιτραπεί η ατελής διέλευση των Δραμινών και των Καβαλιωτών. Δεν πρόκειται τόσο για το κόστος των διοδίων, που είναι μηδαμινό, αν και ο δρόμος είναι ακατάλληλος. Είναι περισσότερο θέμα ασφάλειας, διότι στο σημείο όπου δημιουργείται η ουρά υπάρχουν κίνδυνοι. Η καθυστέρηση που υπάρχει επίσης είναι αδικαιολόγητη. Με την πρόταση αυτή ζητούμε να δοθεί η δυνατότητα σε Δραμινούς και Καβαλιώτες να διέρχονται ελεύθερα, κάτι που, ας μην ξεχνάμε, συμβαίνει ήδη και σε άλλες περιοχές, όπως για παράδειγμα στα διόδια της Ξάνθης, από τα οποία οι Ξανθιώτες περνούν ελεύθερα».
Τι αναφέρει το αίτημα υιοθέτησης ψηφίσματος από το Περιφερειακό Συμβούλιο, που εισηγήθηκε ο κ. Πατακάκης
«Σημαντικά προβλήματα, και κυρίως καθυστερήσεις στη διέλευση των οχημάτων, δημιουργεί ο σταθμός πλευρικών διοδίων που τέθηκε πρόσφατα σε λειτουργία στην Εγνατία Οδό στο ύψος της Ηρακλείτσας στην Π.Ε. Καβάλας. Οι εικόνες που καταγράφηκαν πρόσφατα στον τοπικό τύπο -και μάλιστα εν μέσω θέρους και αυξημένων θερμοκρασιών- είναι απογοητευτικές, ενώ οδηγοί μαρτυρούν ότι ενίοτε η αναμονή μπορεί να διαρκέσει έως και 30 ή 40 λεπτά. Επιπλέον, ο συνωστισμός οχημάτων λειτουργεί απολύτως απαγορευτικά σε διέλευση ή προσέγγιση οχήματος ανάγκης (ασθενοφόρο, πυροσβεστικό κ.ά.), σε περίπτωση που για κάποιο λόγο χρειαστεί να γίνει αυτό. Εκτιμούμε ότι μία λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα θα ήταν η ατελής διέλευση από τον σταθμό των μονίμων κατοίκων των Π.Ε. Καβάλας και Δράμας, καθώς η επίδειξη της κάρτας μειώνει σημαντικά τον χρόνο διέλευσης των οχημάτων – άρα και τον χρόνο αναμονής.
Επιπλέον, η ατελής διέλευση (για τους μόνιμους κατοίκους των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων) είναι μία ελάχιστη ανταπόδοση προς τους οδηγούς, οι οποίοι χρησιμοποιούν υποχρεωτικά το κακής ποιότητας οδόστρωμα. Καλούμε το Σώμα να υιοθετήσει το επισυναπτόμενο ψήφισμα, ώστε αυτό να υποβληθεί στην Εγνατία Οδός Α.Ε. για να εξετάσει την ατελή διέλευση των Δραμινών και των Καβαλιωτών από τον σταθμό πλευρικών διοδίων της Ηρακλείτσας. Τέλος, επισημαίνουμε ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει εφαρμοστεί σε πολλές περιοχές της χώρας μας, όπου λειτουργούν πλευρικοί ή μετωπικοί σταθμοί διοδίων».
Το προτεινόμενο ψήφισμα προς την Εγνατία Οδό Α.Ε. αναφέρει τα εξής:
«Παρακαλούμε όπως εξετάσετε σοβαρά το ενδεχόμενο παροχής ατελούς διέλευσης από τον σταθμό πλευρικών διοδίων της Ηρακλείτσας για τους κατοίκους της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας και της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας. Η ατελής διέλευση αφενός συνιστά ένα ανταποδοτικό όφελος προς τους κατοίκους των συγκεκριμένων Περιφερειακών Ενοτήτων που κάνουν χρήση του δρόμου, ο οποίος έχει σοβαρά προβλήματα και βλάβες (τις οποίες αναμένουμε ότι σύντομα θα επισκευάσει η εταιρεία σας) και αφετέρου θα λειτουργήσει αποσυμφορητικά στα κυκλοφοριακά εμφράγματα που έχει παρατηρηθεί ότι δημιουργούνται τακτικά στον εν λόγω σταθμό. Άλλωστε, η ατελής διέλευση είναι ένα μέτρο που έχει ήδη εφαρμοστεί σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, όπου λειτουργούν πλευρικά είτε μετωπικά διόδια».