Αν θέλεις ένταση πάτα άμμο για Beach volley!

0
96

Αποτελεί ένα άθλημα-παιχνίδι το οποίο προσφέρει διασκέδαση αλλά απαιτεί και αντοχή, αφού παίζεται πάνω στην καυτή άμμο, κάτω από τον εκτυφλωτικό ήλιο, συνήθως σε υψηλές θερμοκρασίες που ευνοούν την έντονη εφίδρωση. Επιπλέον, αν παίζεται σε τακτική βάση μπορεί να βελτιώσει τη φυσική κατάσταση των ασκούμενων, να αυξήσει την αντοχή και την αλτικότητά τους. Και αυτό γιατί οι αθλητές, για να αντικρούσουν με επιτυχία τις μπαλιές, δεν αρκεί να έχουν μόνο καλά αντανακλαστικά, αλλά πρέπει και τα χέρια τους να είναι δυνατά και τα πόδια τους έτοιμα για τρέξιμο.Έτσι, κατά τη διάρκειά του δυναμώνει το πάνω μέρος του σώματος, κυρίως οι μύες των χεριών (δικέφαλοι και τρικέφαλοι) και των ώμων. Οι μύες των ποδιών επίσης γυμνάζονται πολύ, και πιο συγκεκριμένα οι τετρακέφαλοι των μηρών, οι γάμπες και οι γλουτιαίοι, που συσπώνται σε κάθε άλμα. Τέλος, γυμνάζονται και οι ραχιαίοι και οι κοιλιακοί, που χρησιμεύουν για τη διατήρηση της σωστής ισορροπίας του αθλητή μέσα στο γήπεδο, κυρίως μετά από ένα άλμα. Αυτοί είναι οι μύες που προφυλάσσουν τη σπονδυλική στήλη από πιθανά ατυχήματα.

Πού κάνει καλό;
Τα οφέλη του beach-volley στην υγεία είναι πολλά και σημαντικά.
†Αυξάνει τις αντοχές του οργανισμού.
†Συμβάλλει στην καλή κυκλοφορία του αίματος και του οξυγόνου στον οργανισμό και γενικότερα στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης.
†Ενεργοποιεί τον μεταβολισμό, με αποτέλεσμα οι αθλητές να καίνε περισσότερο λίπος. Μάλιστα, θεωρείται ο απόλυτος σύμμαχος της απώλειας κιλών το καλοκαίρι, καθώς σε 45 λεπτά παιχνιδιού καίγονται μέχρι και 585 θερμίδες.
†Αναπτύσσει γρήγορα αντανακλαστικά.
†Βελτιώνει την οξυγόνωση όλων των οργάνων του σώματος, κυρίως της καρδιάς και των πνευμόνων χάρη στην έντονη σωματική προσπάθεια.
†Ευνοεί τη σταθεροποίηση του ασβεστίου στα οστά, χάρη στη δράση των ηλιακών ακτίνων.
†Μειώνει την ένταση που ασκείται στους συνδέσμους των μυών και των αρθρώσεων, καθότι παίζετε ξυπόλυτοι πάνω στην άμμο.
†Ευνοεί την κοινωνικοποίηση, καθότι πρόκειται για ομαδικό σπορ.
†Διασκεδάζει, συνδυάζοντας όλες τις θετικές πλευρές των διακοπών: θάλασσα, ήλιος, παραλία.

Τι πρέπει να προσέχετε
†Αποφύγετε να παίζετε τις ώρες που ο ήλιος είναι επικίνδυνος. Προτιμήστε τις πρωινές ή απογευματινές ώρες.
†Μην παραλείπετε να χρησιμοποιείτε γυαλιά ηλίου, καπέλο και αντηλιακό.
†Για την αναπλήρωση των υγρών λόγω έντονης εφίδρωσης, μην αμελήσετε να πίνετε νερό, χυμό ή κάποιο αθλητικό ποτό!
†Μην ξεκινάτε την άσκηση χωρίς να έχετε κάνει λίγη προθέρμανση. Μετά το τέλος, μπορείτε να κάνετε λίγες ασκήσεις διατάσεων.
†Για να μειώσετε τις πιθανότητες να υποστείτε κάποιο τραυματισμό, ελέγξτε προσεκτικά την άμμο ώστε να μην έχει πέτρες, σπασμένα γυαλιά ή άλλα αιχμηρά αντικείμενα. Πριν αρχίσετε τον αγώνα, φροντίστε να στρώσετε καλά το έδαφος, απομακρύνοντας τις πέτρες, πιθανά κομμάτια γυαλιού και επικίνδυνα αντικείμενα.
†Προσπαθήστε να μην ενοχλείτε όσους βρίσκονται στην παραλία. Αν χρειαστεί, απομακρυνθείτε λίγο.
†Αποφύγετε το παιχνίδι αν δεν έχουν περάσει τουλάχιστον 3 ώρες από το τελευταίο γεύμα.

Πώς παίζεται
Το Μπιτς Βόλεϊ είναι ένα άθλημα που παίζεται από δύο ομάδες των δύο αθλητών αθλητριών η καθεμιά, σ’ ένα γήπεδο με άμμο, το οποίο χωρίζεται από ένα φιλέ [δίχτυ].
Υπάρχουν διάφορες παραλλαγές για συγκεκριμένες περιπτώσεις ώστε να προσφέρουν στον καθένα τη δυνατότητα να παίξει το άθλημα.
Ο σκοπός του παιχνιδιού (αγώνα) είναι το πέρασμα της μπάλας πάνω από το φιλέ ώστε να έρθει σ’ επαφή με το έδαφος μέσα στο γήπεδο της αντίπαλης ομάδας, και να εμποδιστεί η προσπάθεια της αντίπαλης ομάδας να κάνει το ίδιο.
Η ομάδα έχει τρία κτυπήματα για να επιστρέψει την μπάλα, συμπεριλαμβανομένης και της επαφής του μπλοκ. Η μπάλα αρχίζει να παίζεται με το σερβίς: κτύπημα από τον αθλητή-αθλήτριας για να στείλει την μπάλα πάνω από το φιλέ στην περιοχή του αντιπάλου. Η φάση συνεχίζεται έως ότου η μπάλα έρθει σ’ επαφή με το έδαφος, βγει «άουτ» ή όταν κάποια ομάδα αποτύχει να την επιστρέψει σωστά. Στο Μπιτς Βόλεϊ, η ομάδα που κερδίζει τη φάση, κερδίζει και πόντο. Σύστημα συνεχούς καταγραφής πόντων. Όταν η ομάδα που υποδέχεται το σερβίς κερδίζει τη φάση, κερδίζει έναν πόντο και το δικαίωμα να σερβίρει. Ο αθλητής-αθλήτρια που σερβίρει πρέπει να εναλλάσσεται κάθε φορά που συμβαίνει αυτό.
Εν κατακλείδι, το τρέξιμο στην άμμο, τα άλματα, τα καρφιά, τα μπλοκ και οι βουτιές στην άμμο είναι μια εξαιρετική αερόβια άσκηση που γυμνάζεις μεγάλες μυικές ομάδες και βελτιώνεις την αντοχή και την φυσική σου κατάσταση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here