Ανοίγουν με sms σήμερα τα σχολεία

0
5475

– Προβληματισμένοι γονείς και εκπαιδευτικοί
– Μιλούν στα «Χ» ο Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων ΑΜΘ και ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας της Δράμας

Με sms που θα καθορίζουν διαφορετική χρονική προσέλευση στο σχολείο, επιστρέφουν σήμερα στα θρανία οι μαθητές και οι μαθήτριες με σχετική απόφαση της Κυβέρνησης η οποία λήφθηκε με βάση την εισήγηση της επιτροπής των ειδικών, για δια ζώσης επαναλειτουργία των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Ειδικών Σχολείων όλων των βαθμίδων.
Την ίδια ώρα κατατίθενται εύλογοι προβληματισμοί από εκπαιδευτικούς και γονείς οι οποίοι θεωρούν ότι τα μέτρα προστασίας δεν έχουν βελτιωθεί σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο της πανδημίας, πέραν των sms που στέλνονται στους γονείς για την διαφορετική χρονική προσέλευση των μαθητών και της πλατφόρμας μέσω της οποίας θα δίνεται η δυνατότητα διενέργειας δωρεάν ελέγχου για covid στους εκπαιδευτικούς.
Με Οδηγία του υπουργείου Υγείας προβλέπεται αερισμός των αιθουσών ανά 20 λεπτά κατά τη διάρκεια του μαθήματος, ενώ σχετική εγκύκλιος προβλέπει μεταξύ άλλων ότι: Οι αίθουσες θα πρέπει να αερίζονται πλήρως για τουλάχιστον 15 λεπτά πριν την έναρξη της λειτουργίας τους. Τα παράθυρα θα πρέπει να παραμένουν πλήρως ανοικτά για τουλάχιστον 15 λεπτά κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και των σχολικών γευμάτων καθώς και μετά την αποχώρηση των μαθητών. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τα παράθυρα των αιθουσών θα πρέπει να ανοίγουν πλήρως τουλάχιστον για 5 λεπτά ανά 20λεπτο, ή μία φορά κατά τη διάρκεια της 45λεπτης ώρας διδασκαλίας, ώστε να ανανεώνεται πλήρως ο εσωτερικός αέρας. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, τόσο πιο γρήγορα επιτυγχάνεται η ανανέωση του αέρα. Κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, τα 5 λεπτά θεωρούνται επαρκής χρόνος για την πλήρη ανανέωση του αέρα, υπό την προϋπόθεση της ανανέωσης του εσωτερικού αέρα κάθε 20 λεπτά. Οι κοινόχρηστοι χώροι (βιβλιοθήκες, τουαλέτες, σχολικά γυμναστήρια) θα πρέπει να αερίζονται συνεχώς και πλήρως, δεδομένου ότι χρησιμοποιούνται από διαφορετικές ομάδες ατόμων. Επίσης θα πρέπει να εξασφαλίζεται η πρόσβαση για το άνοιγμα των παραθύρων (ειδικά σε περιπτώσεις, που βρίσκονται σε ψηλότερα σημεία για λόγους ασφαλείας) και επίσης ότι τα ανοίγματα των συστημάτων εξαερισμού δεν παρεμποδίζονται με κανέναν τρόπο, π.χ. κρεμασμένες αφίσες κλπ.

Τα προβλήματα που εντοπίζουν οι εκπαιδευτικοί
Μιλώντας στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Λάζαρος Αρτεμιάδης είπε ότι στην πραγματικότητα δεν έχει αλλάξει κάτι από αυτά εφαρμοζόταν στα σχολεία, έτσι κι αλλιώς, το προηγούμενο διάστημα της πανδημίας, εξηγώντας: «Δίνεται η δυνατότητα, κάτι που ίσχυε και πιο πριν, τα σχολεία που έχουν δυο ή τρεις εισόδους να τις ανοίγουν και να φροντίζουν για διαφορετική ώρα προσέλευσης. Αυτό γινόταν μέχρι και την ημέρα που τα σχολεία έκλεισαν το προηγούμενο διάστημα. Σε ότι αφορά τον αερισμό των τάξεων, αυτό ίσχυε και πριν και περιλαμβανόταν στην παλιά υπουργική απόφαση. Το μόνο που άλλαξε είναι η λήψη sms από τους γονείς για το πώς θα λειτουργήσει το σχολείο. Οι σύλλογοι διδασκόντων έχουν συνεδριάσει για το θέμα αυτό και αποφάσισαν τον τρόπο λειτουργίας της κάθε σχολικής μονάδας»
Επίσης όπως υπογραμμίζει ο κ. Αρτεμιάδης, το νέο στοιχείο είναι πλέον η λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας προκειμένου να ελέγχονται οι εκπαιδευτικοί για covid-19… «Εμείς ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, ήρθαμε σε επαφή με την υπηρεσία και θέσαμε το θέμα για το εάν μπορούν αυτά τα τεστ να επιταχυνθούν και να ομαδοποιηθούν ανά σχολείο. Το κυριότερο πρόβλημα στο άνοιγμα των σχολείων είναι ότι δεν μπορεί να έχουμε μεγάλους αριθμούς μαθητών μέσα στις σχολικές τάξεις. Θα πρέπει να μειωθούν οι αποστάσεις μεταξύ των μαθητών, οι οποίες παίζουν ρόλο στην μετάδοση του ιού».

Ανεπαρκή βλέπει τα μέτρα η Ομοσπονδία Γονέων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που προσανατολίζεται σε κινητοποιήσεις
Ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Κηδεμόνων μαθητών της Περιφέρειας Α.Μ.Θ. κ. Βασίλης Ποιμενίδης μιλώντας στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» τόνισε σε σχέση με το άνοιγμα των σχολείων ότι: «Η κυβέρνηση προχωρά στο άνοιγμα των σχολείων, πράγμα που βρίσκει σύμφωνη την σχολική κοινότητα διότι όλοι αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικό είναι το “ζωντανό” μάθημα όχι μόνο μορφωτικά αλλά και ψυχοσυναισθηματικά και κοινωνικά για τα παιδιά. Το πρόβλημα όμως είναι ότι ενώ προχωρούμε στο άνοιγμα των σχολείων και ενώ εδώ και τόσους μήνες έχουμε βάλει τα θέματα για την ασφαλή λειτουργία τους, η κυβέρνηση δεν έχει κάνει το παραμικρό για να διασφαλίσει την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών. Όσα ακούστηκαν για προσέλευση σε διαφορετικές ώρες και για τον εξαερισμό των αιθουσών είναι γελοία. Αυτά γινόταν και πριν».
Ο κ. Ποιμενίδης τόνισε ότι το βασικότερο που πρέπει να γίνει είναι η αραίωση των μαθητών ανά τμήμα. Για να γίνει αυτό, όπως αναφέρει «Θα πρέπει να γίνουν ανάλογες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Επίσης θα πρέπει να βρεθούν χώροι από τα σχολεία τα οποία συγχωνεύθηκαν και είναι κλειστά, όπως και δημοτικοί και ιδιωτικοί χώροι για την λειτουργία των σχολείων. Παράλληλα, θα πρέπει να γίνουν καθολικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Είμαι και εγώ εκπαιδευτικός. Είναι αστείο να λέμε ότι εγώ σαν εκπαιδευτικός θα κάνω τεστ αλλά θα έχω και 22 μαθητές μέσα στην τάξη οι οποίοι δεν θα έχουν κάνει. Οι γονείς νοιώθουμε ότι η κυβέρνηση μας κοροϊδεύει».
Παράλληλα όπως εξήγησε ο κ. Ποιμενίδης, είναι ανοικτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων των γονέων και αυτό θα ήταν επιθυμητό να γίνει και σε συνεννόηση με τους εκπαιδευτικούς. «Δεν θα το αφήσουμε. Δεν τελειώνει η ιστορία μόνο με τις ανακοινώσεις» επισήμανε.

Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Γονέων Κηδεμόνων μαθητών της ΑΜΘ
Σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων Κηδεμόνων Μαθητών ΑΜΘ τόνισε χθες τα εξής: «ευχόμαστε σε όλους τους γονείς και τους μαθητές της περιοχής μας καλή χρονιά, με δύναμη και αισιοδοξία! Μια χρονιά που ξεκινάει με ανοιχτά τα μισά σχολεία (μόνο πρωτοβάθμια), χωρίς καμία αλλαγή και κανένα ουσιαστικό μέτρο όσον αφορά τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Παράλληλα το προηγούμενο διάστημα, κατά την προσφιλή τακτική της Κυβέρνησης να περνάει σημαντικές
παρεμβάσεις για την παιδεία εν μέσω καραντίνας, ανακοίνωσε αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση με πρόθεση αυτές να ισχύσουν από φέτος, μετατρέποντας σε «πειραματόζωα» τους φετινούς υποψήφιους, που είναι πλέον επιβαρυμένοι, με το μεγαλύτερο μέρος της προετοιμασίας τους να το έχουν κάνει μέσω τηλεκπαίδευσης, κλεισμένοι στο σπίτι, χωρίς να μπορούν να εκτονώσουν πουθενά το βάρος αυτής της τόσο πιεστικής χρονιάς. ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΧΑΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ.
Διεκδικούμε και κινητοποιούμαστε για όλα αυτά που πρέπει να γίνουν ώστε τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά με όρους υγιεινής και ασφάλειας.
Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις. Διεκδικούμε 15 μαθητές ανά Τμήμα.
Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες. Θέλουμε σχολικά κτίρια που καλύπτουν τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες.
Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα test covid-19 στα σχολεία. Να συνταγογραφείται το test covid-19 και να είναι δωρεάν για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία.
Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών – καμιά πρόσληψη «από το παράθυρο» με ευθύνη των Τοπικών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Αρχές Γενάρη και ακόμα υπάρχουν εκατοντάδες εκπαιδευτικά κενά.
Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας στα σχολεία.
Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ουσιαστική λειτουργία με όλο το αναγκαίο προσωπικό στα Ειδικά Σχολεία.
Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων.
Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους. Κανένας μαθητής εκτός εκπαίδευσης – καμιά απουσία σε μαθητή που δεν έχει τα μέσα να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση.
Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία. – Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγησης. Μόνη λύση να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.
Καμιά αλλαγή ειδικά φέτος στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καμιά αλλαγή που μειώνει εισακτέους και αποκλείει μαθητές από Σχολές της επιλογής τους».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here