Αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς

0
1583

-Διαμαρτυρία για το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας
-Μιλούν στα «Χ» ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Δράμας και ο πρόεδρος του Σ. Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας Εκπαίδευσης

Σε κινητοποίηση προχώρησαν την Τετάρτη οι εκπαιδευτικοί Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης Δράμας διαμαρτυρόμενοι για το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και την προοπτική χρήσης καμερών στις σχολικές τάξεις. Η ΕΛΜΕ Δράμας και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας Εκπαίδευσης διοργάνωσαν την κινητοποίηση στο πλαίσιο της πανεκπαιδευτικής διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε σε όλη τη χώρα την ίδια ημέρα.
Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών απέδωσαν την αυξημένη συμμετοχή στο εύρος των αντιδράσεων που υπάρχουν από την εκπαιδευτική κοινότητα για το νέο νομοσχέδιο που δεν έλαβε υπόψη τις θέσεις των εκπαιδευτικών και μετατρέπει τις τάξεις σε «τηλεοπτικό σόου», όπως σημειώνουν. Οι εκπαιδευτικοί αρχικά συγκεντρώθηκαν στην είσοδο της Π.Ε. Δράμας και πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας με προορισμό την πλατεία Ελευθερίας, κρατώντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα διαμαρτυρίας.

Ποια είναι η θέση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας
Μιλώντας στα «Χ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Λάζαρος Αρτεμιάδης σημείωσε ότι: «Η κινητοποίηση ήταν πανεκπαιδευτικού χαρακτήρα και διοργανώθηκε από τη ΔΟΕ, την ΟΛΜΕ και την ΟΙΕΛΕ. Η συμμετοχή στη Δράμα ήταν ικανοποιητική μετά από πολύ καιρό. Σχετικό ψήφισμα με τις θέσεις μας απέναντι στο πολυνομοσχέδιο είχαμε καταθέσει την προηγούμενη εβδομάδα στον προϊστάμενο Α/βάθμιας εκπαίδευσης Δράμας. Είμαστε ξεκάθαρα αντίθετοι στην τοποθέτηση καμερών στις σχολικές αίθουσες και στην ταυτόχρονη παρακολούθηση του μαθήματος. Επίσης, είμαστε αντίθετοι και με το πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας, αλλά και με τον τρόπο με τον οποίο κατατέθηκε. Η κατάθεση του νομοσχεδίου έγινε μέσα σε περίοδο πανδημίας με την κοινωνία αποκλεισμένη και χωρίς να έχει την δυνατότητα συζήτησης ή αντίδρασης. Πιστεύουμε ότι το πολυνομοσχέδιο δεν έχει να φέρει κάτι καινούργιο στην εκπαίδευση και αποτελεί συρραφή νόμων, παλιών και καινούργιων, που έχει σκοπό να συρρικνώσει το δημόσιο σχολείο. Ο στόχος του είναι να συρρικνωθεί ο αριθμός των τμημάτων με την αύξηση μαθητών σε κάθε τμήμα, ώστε να περισσέψουν εκπαιδευτικοί. Εισαγάγει τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο χωρίς προηγούμενη επιστημονική εισήγηση, κάτι στο οποίο έχουν ταχθεί, ομόφωνα απέναντι, όλοι οι πρόεδροι των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας.
Παράλληλα ο «Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης» είναι ένας θεσμός που δεν έχει να προσφέρει κάτι. Κάτι ακόμα που μας βρίσκει επίσης απέναντι είναι η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, η οποία τίθεται στα πρότυπα του της περιόδου 2013 – 2014, (επί Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου), όταν σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα αντέδρασε.
Η στάση των συναδέλφων για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας είναι κοινή. Βλέπουν ένα υπουργείο που λειτουργεί αιφνιδιαστικά και μια υπουργό ανυποχώρητη. Θα έπρεπε να σκεφτούν μόνο ότι τα σχολεία ξεκίνησαν να κάνουν εξ αποστάσεως διδασκαλία χωρίς υποδομές και χωρίς επιμόρφωση. Το σύστημα ακόμη και σήμερα δεν λειτουργεί (εδώ και πέντε ημέρες). Το Υπουργείο Παιδείας κατάφερε με τον αυταρχικό τρόπο που λειτουργεί σήμερα να μας βγάλει και πάλι στους δρόμους και μάλιστα μέσα σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες. Πρέπει να πούμε, επίσης, ότι η κάμερα στις τάξεις είναι πάρα πολύ σοβαρό ζήτημα, διότι μετατρέπει την σχολική αίθουσα σε “big brother”. Το ενδεχόμενο για συνέχεια των κινητοποιήσεων είναι υπαρκτό».

H θέση του προέδρου της ΕΛΜΕ Δράμας για το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας
O πρόεδρος της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Δράμας, Κωνσταντίνος Κάππος, μιλώντας στα «Χ» αναφερόμενος στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και στο νέο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας εξήγησε ότι: «Η Υπουργός Παιδείας έβαλε ένα στοίχημα και τελικά το χάνει. Δέχομαι ότι η Υπουργός Παιδείας είχε καλές προθέσεις, αλλά όπως λέει και μια παροιμία «για να βάψεις αυγά πρέπει να έχεις μπογιά». Για παράδειγμα, η Υπουργός Παιδείας θέλει να γίνεται μάθημα στο σχολείο και να υπάρχει ένα κινητό το οποίο θα δίνει ταυτόχρονα πρόσβαση στα σπίτια των μαθητών. Δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να γίνει αυτό. Όλες αυτές τις ημέρες της πανδημίας που λειτούργησε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση υλοποιήθηκε με ένα άθλιο σχολικό δίκτυο χωρίς υποδομές. Αρκετές ημέρες, πολλοί συνάδελφοι ξενύχτησαν για να ανεβάσουν τα μαθήματα στην πλατφόρμα. Εάν είχαμε τις υποδομές, θα ήταν τα πάντα ευκολότερα. Διαφωνούμε κάθετα στην τοποθέτηση καμερών στις σχολικές τάξεις. Επίσης, θεωρούμε ότι το πολυνομοσχέδιο δεν θα έπρεπε να έρθει τώρα. Θα έπρεπε να περάσει η περίοδος της πανδημίας, να μπουν τα σχολεία σε μια κανονικότητα και από εκεί και πέρα να συζητήσουμε. Οι καθηγητές έχουν άποψη και προφανώς θα πρέπει να ρωτηθούν, διότι καταθέτουν στις τάξεις τη ζωή τους και την ψυχή τους».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here