Άνοιξε περισσότερο η ψαλίδα των δεικτών απασχόλησης μεταξύ των νομών της περιφέρειάς μας – Στόχος είναι να αναδειχθεί η Δράμα ως τουριστικός προορισμός.
Καθοριστικός παράγοντας διαφοροποίησης των δεικτών απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα ανάμεσα στους νομούς της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αποδεικνύεται, έστω και εποχιακά, ο τουρισμός, παρά τις συνθήκες υγειονομικής κρίσης εξαιτίας της οποίας, όπως είναι γνωστό, υπέστη ισχυρά τραύματα. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει και από τις ροές μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα κατά το τελευταίο δίμηνο και πολύ περισσότερο κατά την περίοδο του Ιουνίου.
Το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των τουριστικά ανεπτυγμένων περιοχών της Περιφέρειας όπως η Θάσος, η Καβάλα και ο Έβρος και των υπολοίπων περιοχών όπως η Δράμα, η Ξάνθη και η Ροδόπη είναι τεράστιο. Όπως δείχνουν τα στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος Εργάνη, μόνο τον Ιούνιο στη Δράμα χάθηκαν 97 θέσεις εργασίας, σε αντίθεση με τη Θάσο, όπου δημιουργήθηκαν 2096 νέες θέσεις, την Καβάλα με 476 νέες θέσεις και τον Έβρο με 419 νέες θέσεις στον ιδιωτικό τομέα. Απώλειες τον ίδιο μήνα είχαν και οι νομοί Ξάνθης και Ροδόπης. Στην περίπτωση της Ξάνθης, τον Ιούνιο χάθηκαν 294 θέσεις εργασίας, ενώ στην περίπτωση της Ροδόπης χάθηκαν 155 θέσεις εργασίας.
Συγκριτικά, ένα μήνα πριν, δηλαδή τον Μάιο του 2020, στη Δράμα δημιουργήθηκαν μόνο 70 θέσεις απασχόλησης, ενώ στην Καβάλα 597, στη Θάσο 127, στον Έβρο 360, στην Ξάνθη 187 και στη Ροδόπη 192.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2020, δηλαδή μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου, η ροή μισθωτής απασχόλησης στην περιοχή μας απεικονίζεται μέσα από τα στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος Εργάνη ως εξής: Στη Δράμα δημιουργήθηκαν 330 θέσεις εργασίας, στη Θάσο δημιουργήθηκαν 2216 θέσεις, στην Καβάλα δημιουργήθηκαν 1188, στον Έβρο δημιουργήθηκαν 877 θέσεις, στην Ροδόπη δημιουργήθηκαν 94 θέσεις, ενώ στην Ξάνθη χάθηκαν 74 θέσεις συνολικά σε επίπεδο εξαμήνου.
Από τα παραπάνω στοιχεία φαίνεται για μια ακόμη φορά ο ρόλος του τουρισμού στο αναπτυξιακό προφίλ της περιοχής μας και αναδεικνύεται η ανάγκη εξέλιξής του στις λιγότερο ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές.
Σημειώνεται ότι στην προσπάθεια των φορέων του Νομού Δράμας για την ανάδειξη της περιοχής ως τουριστικού προορισμού, έχουν γίνει αρκετά βήματα μέχρι σήμερα, ωστόσο εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι ο δρόμος για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι μακρύς. Ένα από τα τελευταία αξιόλογα βήματα που έγιναν είναι και αυτό της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας, η οποία στο πλαίσιο του προγράμματος Leader κατέθεσε στην Αναπτυξιακή Εταιρεία Δράμας δύο προτάσεις που σκοπό έχουν την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος. Η πρώτη από αυτές προάγει τη συνεργασία φορέων και επιχειρήσεων του πρωτογενή τομέα με σκοπό τη διοργάνωση κοινών μεθόδων εργασίας για την ανάπτυξη τουριστικών υπηρεσιών, που συνδέονται με τον αγροτουρισμό – ύψους 89.000 ευρώ. Η πρόταση στοχεύει στη σύνδεση του πρωτογενή τομέα με το τουρισμό. Η δεύτερη πρόταση – ύψους 165.000 ευρώ αφορά το συνεργατικό σχήμα με όλους τους δήμους της Δράμας για την δημιουργία ένα DMO (Destination Management Organization) για τη διαχείριση του προορισμού, καθώς και όλων των ειδικών μορφών τουρισμού με σκοπό τον σχεδιασμό της τουριστικής ανάπτυξης της Δράμας. Και στις δύο προτάσεις ο στόχος είναι να αναδειχθεί η Δράμα ως τουριστικός προορισμός.