Παράταση ζήτησαν οι μηχανοδηγοί για την επίλυση των προβλημάτων
Από χθες Τετάρτη ξεκίνησαν και πάλι μερικά δρομολόγια στον σιδηρόδρομο κυρίως της Αττικής και σε τουριστικές διαδρομές, μετά από περίπου 20 ημέρες, λόγω της τραγωδίας που συνέβη στα Τέμπη και το πρωτοφανές για τη χώρα μας σιδηροδρομικό δυστύχημα που οδήγησε σε 57 νεκρούς. Η επανεκκίνηση των δρομολογίων δεν περιλαμβάνει τη Δράμα.
Σε επιστολή τους προς την Hellenic Train οι μηχανοδηγοί καταδεικνύουν 9 σημεία του δικτύου που παρουσιάζουν προβλήματα που πρέπει να λυθούν για να επιστρέψουν τα δρομολόγια. Ειδικότερα για τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, που περιλαμβάνει και τη Δράμα, επισημαίνουν ως θέμα τη λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργησή τους), άρση των βραδυποριών των 6-10 χμ. και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
Οι μηχανοδηγοί αναφέρουν στην επιστολή τους:
«Η σιδηροδρομική τραγωδία της 28/02/2023 έχει συγκλονίσει την ελληνική κοινωνία. 57 άνθρωποι, 11 εξ αυτών εργαζόμενοι επί των αμαξοστοιχιών, έχασαν τη ζωή τους σε ένα αδιανόητο δυστύχημα.
Το σωματείο μας είχε έγκαιρα προειδοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας (Φωτοσήματα – Τηλεδιοίκηση – ETCS).
Δυστυχώς, οι επισημάνσεις και οι προειδοποιήσεις μας, ανεξήγητα, είτε υποβαθμίστηκαν είτε δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη.
Από την 01/03/2023 έχει ανασταλεί η κυκλοφορία των τρένων στην Ελληνική Επικράτεια, ενώ ο νέος Υπουργός Μεταφορών κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε δέσμη μέτρων για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στις 22 Μαρτίου 2023.
Το σωματείο μας συμμετείχε σε μία συνάντηση με τη νέα πολιτική ηγεσία, ενώ συνάντηση υπήρξε και με τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, κ. Τερεζάκη Π., την Παρασκευή 17 Μαρτίου.
Μετά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του σωματείου μας, θέτουμε υπόψη σας τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Επισημαίνουμε ότι πιστεύουμε πως χωρίς την επίλυσή τους δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία.
1. Για τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνα): Λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργησή τους), άρση των βραδυποριών των 610 χμ. και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
2. Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα: Δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη τη διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Έδεσσας (σύρτης ασφαλείας), καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών (πότε ελέγχθηκαν τελευταία φορά). Έλεγχος της υποδομής στο χμ. σημείο 142.000 έως 152.000 όπου έχει τεθεί βραδυπορία 40 χμ. λόγω κατολισθήσεων.
3. Γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη: Χορήγηση πιστοποιητικού καταλληλότητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες κατά μήκος της γραμμής.
4. Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη: Γραπτή βεβαίωση για τη διέλευση από σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας), όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχό της και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας). Αποκατάσταση επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (π.χ. Ορφανά – Σ.Σ. Λάρισας – Ευαγγελισμός).
5. Προαστιακός Πειραιάς – Κιάτο: Γραπτή βεβαίωση για τη διέλευση από σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχό της, φωτισμός και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
6. Αλεξ/πολη – Ξάνθη: Επάνδρωση με σταθμάρχη του σταθμού Ξάνθης, λειτουργία – φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, διασφάλιση επικοινωνίας (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
7. Λάρισα – Βόλος: Λειτουργία – φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ.
8. Οι συρμοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλοφορίας, καθώς παρουσιάζουν διαρκή προβλήματα κατά την πορεία, μέχρι και την πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών. H Ηellenic Train να διασφαλίσει ότι το τροχαίο υλικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.
9. Άμεση λειτουργία του GSMR, εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.
Εκτός αυτών, ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και να ενημερώσει γραπτώς εντός 10 ημερών για τον σχεδιασμό του για την εκπόνηση σχεδίου εκχόρτωσης των γραμμών σε όλη τη σιδηροδρομική υποδομή.
Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, ζητάμε την καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής ΚΑΙ από την Hellenic Train, καθώς μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι ο κ. Τερεζάκης, στη συνάντησή του με το σωματείο μας, ανέφερε ότι η Hellenic Train έχει παραλάβει 30 φορητές συσκευές GSMR».