Δεν έχουν τέλος τα προβλήματα

0
495

– Συνεχείς ζημιές στο δίκτυο ύδρευσης και διακοπές υδροδότησης στην πόλη της Δράμας
– Αποκαταστάσεις του οδοστρώματος με τσιμέντο αντί για άσφαλτο μετά τα έργα


Ερωτηματικά που απαιτούν απαντήσεις τίθενται για τις συνεχείς βλάβες στο δίκτυο ύδρευσης εξαιτίας των έργων εγκατάστασης του νέου δικτύου φυσικού αερίου αλλά και για την αποκατάσταση του οδοστρώματος μετά την περαίωση των έργων, αφού μέχρι στιγμής αντί για άσφαλτο στρώνεται τσιμέντο που δημιουργεί αισθητικά αλλά κυρίως λειτουργικά προβλήματα στη διέλευση των οχημάτων.
Μέχρι στιγμής, αυτό που έχει γίνει γνωστό από την ΔΕΥΑΔ δια του προέδρου της κ. Τάσου Χατζηγιάννη είναι ότι την ευθύνη για την αποκατάσταση των ζημιών που γίνονται στο δίκτυο ύδρευσης από τα έργα, την έχουν οι εργολάβοι της εταιρείας αερίου και ότι αυτό που κάνει η ΔΕΥΑΔ είναι να διαθέτει τους χάρτες με τα δίκτυα ύδρευσης προκειμένου να αποφεύγονται οι ζημιές σε αυτά. Βέβαια, εδώ τίθενται ερωτήματα για το κατά πόσο είναι σε θέση οι εργολάβοι των δικτύων αερίου να αποκαταστήσουν, στο βαθμό που θα έπρεπε, τις ζημιές στο δίκτυο ύδρευσης και γιατί τελικά δεν αναλαμβάνει τις εργασίες αυτές η ίδια η ΔΕΥΑΔ, χρεώνοντας το κόστος στους εργολάβους, όπως γίνεται σε άλλες πόλεις.
Μιλώντας για το θέμα αυτό στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Project για τη Δράμα” κ. Αλέξανδρος Τσιαμπούσης, σημειώνει ότι θα πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα «Ποιος αναλαμβάνει την αποκατάσταση αυτών των ζημιών;» και «Ποιος τις πληρώνει;» και αυτό γιατί όπως εξηγεί: «Όταν έθεσα το θέμα στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Χατζηγιάννης απάντησε ότι η αποκατάσταση των ζημιών είναι ευθύνη του εργολάβου. Επίσης είπε ότι η ΔΕΥΑΔ έχει δώσει στους εργολάβους των δικτύων αερίου, χάρτες με το δίκτυο ύδρευση και διέθεσε προσωπικό το οποίο τους δείχνει τα σημεία από τα οποία περνούν τα δίκτυα ύδρευσης. Άρα δεν τίθεται κανένα θέμα, ότι ο εργολάβος δεν γνωρίζει πού βρίσκονται τα δίκτυα ύδρευσης. Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΔ, είπε ότι τις ζημιές αποκαθιστά ο εργολάβος του φυσικού αερίου. Αυτό από μόνο του είναι ένα πρόβλημα. Δεν γνωρίζουμε αν έχει τις γνώσεις για να αποκαταστήσει τις ζημιές. Δεν γνωρίζουμε τι υλικά χρησιμοποιεί και δεν ξέρουμε ποιος επιβλέπει αυτές τις εργασίες. Θα μπορούσαμε να μπούμε σε μια άλλη διαδικασία. Να κάνουμε αυτό που κάνει η ΕΥΑΘ (της Θεσσαλονίκης), που αναλαμβάνει η ίδια την αποκατάσταση των ζημιών στο δίκτυο ύδρευσης, από τα έργα του αερίου και στη συνέχεια στέλνει τη χρέωση στον εργολάβο του φυσικού αερίου. Αυτό έχει πλεονεκτήματα και για τον χρόνο αποκατάστασης των ζημιών αλλά και για το χρόνο διακοπής της υδροδότησης. Προσωπικά θα θέσω το θέμα στο διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΥΑΔ».
Βέβαια, παράλληλα με την αποκατάσταση των ζημιών που προκαλούνται από τα έργα του φυσικού αερίου, στα δίκτυα ύδρευσης, προκύπτει θέμα και με την αποκατάσταση του ασφαλτοτάπητα μετά την περαίωση των έργων. Οι λακκούβες που δημιουργούνται γεμίζονται με τσιμέντο και δεν πέφτει άσφαλτος, όπως επισημαίνει ο κ. Τσιαμπούσης, εκφράζοντας την ελπίδα ότι κάποια στιγμή θα γίνει και ασφαλτόστρωση.
Ωστόσο, το ερώτημα που προκύπτει, είναι ότι, αν θα γίνει τελικά ασφαλτόστρωση στα σημεία που έχουν προηγηθεί έργα του φυσικού αερίου, ποιος τελικά θα την πληρώσει; Διότι αν αυτό το κόστος επιβαρύνει το πρόγραμμα οδοποιίας του Δήμου Δράμας και όχι τον εργολάβο φυσικού αερίου, τότε στην πραγματικότητα «το μάρμαρο» θα κληθεί να πληρώσει ο ίδιος ο δημότης.
Από την άλλη πλευρά οι συνεχείς ζημιές στο δίκτυο ύδρευσης και κατά συνέπεια οι συνεχείς διακοπές στην υδροδότηση, έχουν δικαίως αγανακτήσει τους πολίτες. Αν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί δεν θα πρέπει να αποκλείεται και η προσφυγή των δημοτών μεμονωμένα ή ομαδικά, σε νομικά μέτρα, κάτι που ήδη διαφαίνεται σύμφωνα με τις αντιδράσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ