«Δεν κινείται φύλλο» με αυτές τις τιμές

Μηδαμινή η ζήτηση πετρελαίου θέρμανσης στη ΔράμαΠεριμένουν διπλασιασμό του επιδόματος θέρμανσης πρατηριούχοι και καταναλωτές

0
6223

Ιδιαίτερα χαμηλή είναι η ζήτηση για προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης στην Δράμα. Η σύγκριση με προηγούμενες χρονιές είναι απογοητευτική για την κίνηση του καυσίμου. Η πτώση είναι ιδιαίτερα αισθητή ακόμη και σε σύγκριση με την περσινή χρονιά που η ζήτηση ήταν ιδιαίτερα χαμηλή λόγω και των καιρικών συνθηκών όπως λένε οι πρατηριούχοι της περιοχής μας.
Οι ίδιοι αποδίδουν το πρόβλημα όχι μόνο στην αύξηση της τιμής που τώρα διαμορφώνεται περίπου στα 1,13 ανά λίτρο στον Νομό Δράμας και είναι αποτρεπτική για πολλούς καταναλωτές, ούτε και στην καλοκαιρία που επικρατεί (και κατά την φετινή χρονιά), αλλά κυρίως στην μη ανταπόκριση της πολιτείας να μειώσει τον φόρο στα καύσιμα, που θα επέτρεπε την πτώση της τιμής του κάτω από το 1 ευρώ ανά λίτρο προκειμένου η αγορά να αναθερμανθεί όπως λένε ενώ αυτή την στιγμή “δεν κινείται φύλλο” με αυτές τις τιμές όπως λένε χαρακτηριστικά ορισμένοι από αυτούς.
Aπο την πλευρά του ο ταμίας του σωματείου Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων Δράμας Κώστας Κάλφας σημειώνει στα ΧΡΟΝΙΚΑ ότι εφόσον η πληροφόρηση που υπάρχει από την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών για διπλασιασμό ή και τριπλασιασμό του επιδόματος θέρμανσης γίνει πράξη τότε η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης (εάν αφαιρεθεί το ποσό της επιδότησης) θα κατέλθει στο ύψος περίπου των 87 λεπτών το λίτρο. Κατά συνέπεια θα ομαλοποιηθεί η αγορά αφού θα γίνει πλέον εφικτή η προμήθειά του από πολύ περισσότερους καταναλωτές.
Σε αναμονή για την αύξηση του επιδόματος θέρμανσης
Οι πρόσφατες πληροφορίες προδιαγράφουν αυξήσεις στα ποσά του επιδόματος θέρμανσης για εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα φέτος, κάτι που προωθείται όπως λέγεται με νομοθετική ρύθμιση από την κυβέρνηση για ψήφιση στη Βουλή.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το ύψος του επιδόματος αναμένεται να διαμορφωθεί στις περιοχές της ζώνης Α’ όπου ανήκει και η Δράμα, μεταξύ 3,75 και 5 ευρώ ανά τετραγωνικό (25 επιδοτούμενα λίτρα Χ επίδομα 0,15-0,20 ευρώ ανά επιδοτούμενο λίτρο).
Η αύξηση στην τιμή έφερε πτώση στην κατανάλωση
Χαρακτηριστική πάντως για την εικόνα που επικρατεί αυτή την στιγμή στην Βόρεια Ελλάδα, σε ότι αφορά την αγορά πετρελαίου θέρμανσης, είναι η προχθεσινή ανακοίνωση της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης σύμφωνα με την οποία το αποτέλεσμα της μεγάλης αύξησης κατά 20% της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης είναι η μεγάλη πτώση της κατανάλωσης του κατά 30%.
Όπως αναφέρει η Ένωση “Η άρνηση της Κυβέρνησης να μειώσει τον Ε.Φ.Κ σε επίπεδα που θα έφερναν τη τιμή του πετρελαίου κάτω του 1 ευρώ ανά λίτρο, η καθυστέρηση της απόφασης για το ύψος του επιδόματος θέρμανσης αλλά και το χρόνο που αυτό θα επιστραφεί στον καταναλωτή έφεραν τα προβλεφθέντα από εμάς τραγικά αποτελέσματα στην αγορά. Αντί λοιπόν η Πολιτεία να κάνει το καθήκον της δηλαδή να κινητοποιήσει τις ελεγκτικές αρχές άμεσα, αλλά και να θεσπίσει νόμους για να περιορίσει επί της ουσίας την παραβατικότητα στη διακίνηση των καυσίμων και ιδιαιτέρως του υγραερίου κίνησης ώστε να έχει σίγουρα έσοδα, συνεχίζει τη φορολογική πολιτική. Η τακτική αυτή είναι πλέον βέβαιο ότι θα έχει επιπτώσεις στα έσοδα του κράτους, στην επιτάχυνση του κλεισίματος των πρατηρίων δηλαδή της χρεοκοπίας των οικογενειαρχών πρατηριούχων και της ανεργίας!
Διαμαρτυρόμαστε επίσης για την άρνηση της Κυβέρνησης να δώσει παράταση στην εφαρμογή του νόμου 4530/2018 (έστω και 6 μηνών) για τη προσαρμογή των πρατηρίων στο νέο καθεστώς που αφορά πρατήρια κοντά σε χώρους συνάθροισης κοινού, σε ισόγεια κτισμάτων κ.λ.π. Συγκεκριμένα όλοι οι εμπλεκόμενοι στη διαδικασία εφαρμογής του νόμου, δηλαδή κατασκευάστριες εταιρίες, μηχανολόγοι μηχανικοί, αλλά και υπάλληλοι των Δ/νσεων Συγκοινωνιών και Μεταφορών δηλώνουν την αδυναμία τους να ανταπεξέλθουν στα στενά χρονικά πλαίσια του νόμου δεδομένου ότι η τελευταία εγκύκλιος εφαρμογής του νόμου εξεδόθη τον Σεπτέμβριο. Η μη παράταση του νόμου θα επιφέρει το κλείσιμο των πρατηρίων. Ποιοι τελικά έχουν όφελος από αυτές τις ενέργειες; Διότι δεν μας γίνετε καμία χάρη δεδομένου ότι πρατήρια αυτής της κατηγορίας λειτουργούν σε όλη την Ευρώπη και μάλιστα χωρίς την Ελληνική πατέντα παγκοσμίου εμβέλειας που λέγεται interlock που δίνει δουλειά σε 3-4 κατασκευαστές σε βάρος της τσέπης χιλιάδων πρατηριούχων όταν μάλιστα αυτή δεν προσφέρει απολύτως τίποτα.
Δεν μπορούμε να μη σταθούμε στην απαθή και ανεπαρκή συμπεριφορά της αντιπολίτευσης η οποία δεν υπεισέρχεται στην ουσία των προβλημάτων μένοντας σε ανούσιους αντιπολιτευτικούς τακτικισμούς, όταν και άμα βρει το χρόνο”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!