– Κατέκτησαν το 2ο βραβείο σε διαγωνισμό για λογότυπο του ERASMUS+ ανάμεσα σε μαθητές σχολείων από πέντε χώρες
– Για τη συμμετοχή και τη διάκριση των μαθητών μιλά στα «Χ» ο διευθυντής του σχολείου κ. Μ. Παπάζογλου
Το δεύτερο βραβείο κατέλαβαν σε διαγωνισμό οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου της Δράμας, ανάμεσα σε σχολεία από την Ελλάδα, την Πολωνία, την Τουρκία, την Ιταλία και τη Σλοβενία για τη δημιουργία λογότυπου για το προγράμματα ERASMUS+ στο οποίο συμμετέχουν, όπως ανέφερε στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο διευθυντής του σχολείου κ. Μιχάλης Παπάζογλου.
Οι προτάσεις των μαθητών προέκυψαν μετά από εσωτερικό διαγωνισμό που έγινε στο σχολείο. Οι τρεις καλύτερες προτάσεις των μαθητών βραβεύτηκαν από το σχολείο τους και στη συνέχεια εστάλησαν στα κεντρικά της διαχείρισης των προγραμμάτων ERASMUS+ στα οποία είναι leader δυο πολωνικά σχολεία. Οι προτάσεις λογότυπου συμμετείχαν σε σχετικό διαγωνισμό, αποτέλεσμα του οποίου ήταν οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου να βρεθούν στη δεύτερη θέση.
Η ικανοποίηση των παιδιών του 3ου Γυμνασίου ήταν φυσικό επακόλουθο αυτής της διάκρισης, όπως βεβαίως και η ικανοποίηση των καθηγητών τους, σύμφωνα με όσα είπε στα «Χ» ο διευθυντής του σχολείου, ο οποίος συμπλήρωσε ότι το σχολείο συμμετέχει για πρώτη φορά σε προγράμματα ERASMUS, κάνοντας ένα άνοιγμα στην κοινωνία, τη ζωή και την καθημερινότητα. Ο κ. Παπάζογλου πρόσθεσε επίσης ότι στη συνέχεια αυτών των προγραμμάτων και μετά το τέλος της πανδημίας θα ακολουθήσουν επισκέψεις στη Δράμα από τα παιδιά των σχολείων των υπολοίπων χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Αντίστροφα, θα γίνουν επισκέψεις και από τα παιδιά του 3ου Γυμνασίου στο εξωτερικό, όταν αυτό είναι εφικτό από τις υγειονομικές συνθήκες. Αυτή τη στιγμή τα προγράμματα παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και υλοποιούνται μέσω τηλεδιασκέψεων και διαδικτύου λόγω των ειδικών συνθηκών.
Tο 3ο Γυμνάσιο Δράμας συμμετέχει σε δύο προγράμματα ERASMUS+. Το ένα πρόγραμμα έχει τίτλο: «Κακές διατροφικές συνήθειες out, αθλητικές δραστηριότητες in» μαζί με 4 σχολεία από την Πολωνία, την Τουρκία, την Ιταλία και τη Σλοβενία. Ο συντονιστής του έργου είναι το σχολείο της Πολωνίας και οι θεματικές ενότητες του προγράμματος είναι:
-Φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος ζωής
-Υγιεινά τρόφιμα
-Υγιές μυαλό σε ένα υγιές σώμα
-Φυσικές τροφές
-Αρμονία και Ειρήνη
Το έργο διαρκεί δύο χρόνια και λόγω της πανδημίας, ίσως παραταθεί, ενώ σύμφωνα με την περιγραφή του προγράμματος:
«Ο στόχος του έργου είναι να εκπαιδευτούν οι μαθητές ως προς τις υγιεινές συνήθειες διαβίωσης με πρότυπο τις ευρωπαϊκές χώρες και τις πρακτικές υγιούς διαβίωσης. Επιδιώκοντας την ευαισθητοποίηση, θέλουμε να παρακινήσουμε τους ανθρώπους προς τις υγιείς ανθρώπινες σχέσεις και την κοινωνική στήριξη και να τους βοηθήσουμε να υιοθετήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής που να εναρμονίζεται με τη φύση μέσω της άσκησης και της υγιεινής διατροφής».
Το ίδιο σχολείο συμμετέχει στο έργο ERASMUS+ με τίτλο: «Ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα με έμπνευση από τη φύση» μαζί με 4 σχολεία από την Πολωνία, την Τουρκία, την Ιταλία και την Ισπανία. Ο συντονιστής του έργου είναι το σχολείο της Πολωνίας και οι θεματικές ενότητες του προγράμματος είναι:
-Επιστήμη εμπνευσμένη από τη φύση
-Μηχανική εμπνευσμένη από τη φύση
-Δεξιότητες STEAM εμπνευσμένες από την τέχνη
-Μαθηματικά που συνδέονται με τη φύση
-Τεχνολογία που συνδέεται με τη φύση
Ο στόχος του προγράμματος είναι να διδάξει στους μαθητές τον συναρπαστικό κόσμο των δεξιοτήτων του STEAM και του 21ου αιώνα. Το πρόγραμμα προωθεί ένα ευρύ φάσμα μαθημάτων και δεξιοτήτων STEAM με μία προσέγγιση εμπνευσμένη από τη φύση. Οι μαθητές ανακαλύπτουν πρακτικές στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική, την τέχνη και τα μαθηματικά σε συνεργασία με μαθητές από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μέσα από αυτό γίνονται καινοτόμοι, δημιουργικοί, ευρηματικοί, κριτικοί στοχαστές, με ενδιαφέρον προς τα επιστημονικά επιτεύγματα και αποκτούν συνεργατικό πνεύμα.