Εducation Leadrs award 2022: Χρυσή διάκριση για το 3ο Γυμνάσιο Δράμας

0
3941

Ανοίγει νέους δρόμους το σχολείο μέσω της τεχνολογίας στην εκμάθηση της τοπικής ιστορίας


Χρυσό βραβείο απέσπασε το 3ο Γυμνάσιο Δράμας στην κατηγορία “Εκπαιδευτικές Virtual ή Φυσικές Επισκέψεις & Βιωματική Μάθηση” από το Education Leadrs award 2022, αφού σε συνεργασία με το Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, διακρίθηκε για το έργο “Προσφυγικός Συνοικισμός Κρατικών Δράμας – προφορικές ιστορίες”.
Για το θέμα αυτό παραχωρήθηκε συνέντευξη τύπου από τον Αντιπεριφερειάρχη Δράμας Γρηγόρη Παπαεμμανουήλ, τον υπεύθυνο του τμήματος Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας κ. Βαγγέλη Μαλκάκη, την Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκαπίδευσης κ. Χριστίνα Βαμβούρη, την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κα Ευφροσύνη Χαραλαμπίδου και την διευθύντρια του σχολείου κα Ευαγγελία Παρασκευά και ο εκπαιδευτικός του 3ου Γυμνασίου και παλιός συνεργάτης των “ΧΡΟΝΙΚΩΝ της Δράμας” κ. Στέλιος Λαζαρίδης που ήταν και ο εμπνευστής του έργου.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας Γρηγόρης Παπαεμμανουήλ είπε ότι η βράβευση του σχολείου είναι πολύ σημαντική. Είπε ότι μέσω του έργου που βραβεύτηκε, ζωντανεύει και η ιστορική μνήμη καθώς η Δράμα είναι “προσφυγομάνα” και μωσαϊκό Ελλήνων προσφύγων που επαναπατρίστηκαν. Τόνισε ότι μέσα από αυτές τις εκπαιδευτικές δράσεις αναδεικνύονται και τα ιστορικά στοιχεία της περιοχής πολύ περισσότερο όταν αυτό γίνεται μέσα από τις ψηφιακές εφαρμογές. Ο Αντιοπεριφερειάρχης εξήρε την συμβολή του τμήματος Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας και τον κ. Βαγγέλη Μαλκάκη, στην υλοποίηση του έργου που έγινε σε συνεργασία με το 3ο Γυμνάσιο Δράμας.

Η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κα Χριστίνα Βαμβούρη είπε ότι οι χαρές που εισέπραξε η ΔΔΕ Δράμας από τα σχολεία του Νομού Δράμας και από τους μαθητές ήταν πολλές. Από τις σχολικές ομάδες και τους αθλητές που διακρίθηκαν πανευρωπαϊκά και παγκόσμια μέχρι το συγκεκριμένο βραβείο για το 3ο Γυμνάσιο Δράμας. Είπε ότι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου δούλεψαν αθόρυβα και με καινοτόμο τρόπο, ενώ τόνισε ότι με τον κ. Στέλιο Λαζαρίδη, υπήρξε συνεργασία και σε άλλα καινοτόμα προγράμματα παλαιότερα. Πρόσθεσε ότι όλα θα ήταν πιο δύσκολα αν δεν υπήρχε η υποστήριξη της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας. Η κα Βαμβούρη συνεχάρη τους συντελεστές της επιτυχίας του 3ου Γυμνασίου και υπογράμμισε ότι η δράση αυτή εντάσσεται στο τοπικό θεματικό δίκτυο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Είπε επίσης ότι το έργο αφορά ένα βιωματικό τρόπο με τον οποίο τα παιδιά θα μπορούσαν να μάθουν την ιστορία της περιοχής.

Η διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου Ευαγγελία Παρασκευά, εξέφρασε τα θερμά της συγχαρητήρια στον κ. Μαλκάκη και στον εκπαιδευτικό του σχολείου κ. Στέλιο Λαζαρίδη, ο οποίος όπως είπε αναζητεί συνεχώς καινοτόμες εκπαιδευτικές ιδέες, που προάγουν τη βιωματική μάθηση. Πρόσθεσε ότι για μια από αυτές τις ιδέες του βραβεύτηκε με το χρυσό βραβείο του Education Leadrs award 2022, για το σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που χρησιμοποιεί ψηφιακές τεχνολογίες. “Οι καινοτόμες αυτές εκπαιδευτικές δράσεις, ανοίγουν το δρόμο για ένα σχολείο που προάγει τη βιωματική μάθηση και αναβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία” τόνισε μεταξύ άλλων η διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου.

Ο εκπαιδευτικός του 3ου Γυμνασίου Δράμα κ. Στέλιος Λαζαρίδης, τόνισε για το ίδιο θέμα: “Υπήρξε μια ιδέα. Το θέμα είναι αυτή η ιδέα να υλοποιηθεί με το σωστό τρόπο. Από ένα απλό μάθημα, μέχρι μια δράση ημερών ή μηνών χρειάζεται να βρεθούν διάφορα πράγματα, με πρώτο τον σκοπό. Ο σκοπός αυτού του project ήταν να έρθουν σε επαφή τα παιδιά με ένα τμήμα της τοπικής ιστορίας και συγκεκριμένα με το τμήμα που αφορά την εγκατάσταση των προσφύγων στην περιοχή με ένα τρόπο βιωματικό… Οι επιμέρους στόχοι ήταν να αναπτυχθεί η χωρική σκέψη των παιδιών που δυστυχώς πολλά από αυτά δεν ξέρουν να προσανατολιστούν. Ένας άλλος στόχος ήταν να συνταχθούν σε ομάδες. Η εργασία σε ομάδες είναι ένα απαραίτητο εργαλείο. Η μαθητική ομάδα μπορεί να συμμετάσχει μέσα από το εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου ή με την φυσική παρουσία των παιδιών επί τόπου και εν προκειμένω στον συνοικισμό των “Κρατικών” όπου έχουμε διοργανώσει μια εκπαιδευτική διαδρομή. Εκεί υπάρχει η βιωματική μάθηση, ο προσανατολισμός και η τεχνολογία μέσω των κινητών με την βοήθεια της οποίας τα παιδιά βρίσκουν τις οικίες των συνεντευξιαζόμενων αλλά και τα σημεία με κώδικες QR όπου υπάρχουν διάφορες πληροφορίες.

Στην συνέχεια της συνέντευξης τύπου πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του προγράμματος από τον υπεύθυνο του τμήματος Υδροοικονομίας της ΠΕ Δράμας κ. Βαγγέλη Μαλκάκη.
Παράλληλα έγινε αναφορά και στον πολύ επιτυχημένο θεσμό που καθιέρωσε από φέτος η ΠΕ Δράμας με διάφορες δράσεις για τους μαθητές στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ