Ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ στο Δημοτικό Σχολείο Αδριανής

0
5328

– Παραδόθηκε στο σχολείο από τους ανθρώπους του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Ανδριανής
– Κ. Δολδούρας στα «Χ»: «Πρόκειται για ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου που απευθύνεται στις μικρές τάξεις του σχολείου»

Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Αδριανής παρέδωσαν χθες Τρίτη, στην διευθύντρια τού Δημοτικού Σχολείου Αδριανής – Νικηφόρου, κα Βασιλική Πατένταλη, ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου (Beebot) και την ειδική βάση του.
Μιλώντας στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο κ. Κώστας Δολδούρας, πρόεδρος του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Αδριανής, είπε ότι η παράδοση του ρομπότ έγινε μετά από αίτημα της διεύθυνσης του σχολείου στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, στο πλαίσιο του μαθήματος STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics).
“Πρόκειται για ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου και απευθύνεται στις μικρές τάξεις του σχολείου. Η κίνηση αυτή έγινε επειδή έχει εισαχθεί στα σχολεία η εκπαιδευτική ρομποτική και η μεθοδολογία STEM, που στην ουσία παρέχει στα παιδιά την δυνατότητα, εκτός από την θεωρητική εκπαίδευση, να βρίσκουν πρακτικές λύσεις στα προβλήματά τους. Με τον τρόπο αυτό άλλωστε η ρομποτική βοηθά στην εκπαιδευτική διαδικασία» σημείωσε ο κ. Δολδούρας.

O Πολιτιστικός Σύλλογος της Αδριανής προχώρησε σε αυτή την κίνηση με το παρακάτω σκεπτικό:
«Η προσφορά μας αυτή έχει ως στόχο τη διευκόλυνση της εκπαίδευσης των παιδιών μας στην μεθοδολογία STEM στα πλαίσια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων ανάπτυξης δεξιοτήτων.
Το ακρωνύμιο STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) πρωτοεμφανίστηκε στις ΗΠΑ το 2001 και αναφερόταν στον ολοκληρωμένο και ενοποιημένο σχεδιασμό της διδασκαλίας των επιμέρους τομέων του σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Αυτό έγινε ταυτόχρονα με την κατάργηση του καθηγητοκεντρικού μοντέλου διδασκαλίας και την αντικατάστασή του από εκείνο που δίνει έμφαση στην ανακαλυπτική μέθοδο της γνώσης, στις ερευνητικές και διαθεματικές εργασίες και δραστηριότητες.
Σκοπός της εκπαίδευσης STEM είναι να συνδέσει τη μάθηση -θεωρητική γνώση- με την πραγματικότητα -πρακτική εφαρμογή-, ώστε να φέρει τους μαθητές πιο κοντά στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.
Αναμφίβολα, η Επιστήμη (Science) είναι παντού στον κόσμο γύρω μας. Η Τεχνολογία (Technology) διαρκώς επεκτείνεται σε κάθε τομέα/κλάδο της ζωής μας. Η Μηχανική (Engineering) είναι η βάση για τον σχεδιασμό δρόμων και γεφυρών, αλλά στη σημερινή κοινωνία είναι κάτι παραπάνω από αυτό, γιατί έρχεται αντιμέτωπη με τις παγκόσμιες προκλήσεις των καιρικών συνθηκών και απαιτεί προτάσεις/ιδέες φιλικές προς το περιβάλλον. Τα Μαθηματικά (Mathematics) βρίσκονται πίσω από κάθε επάγγελμα και δραστηριότητα της ζωής μας».

Όπως επισημάνθηκε εξάλλου από τους ανθρώπους του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Αδριανής, ο σύλλογος θα είναι πάντα δίπλα στα παιδιά και τις σύγχρονες ανάγκες τους.
Στην πραγματικότητα με το STEM δρομολογείται μια αλλαγή, από την παραδοσιακή διδασκαλία στη διδασκαλία κατά την οποία κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει η επίλυση ενός προβλήματος και η διερευνητική μάθηση. Τα παιδιά μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής εκπαιδεύονται να δημιουργούν και να προγραμματίζουν ρομπότ. Στο άμεσο μέλλον το 25% των θέσεων εργασίας θα καλύπτονται με προϋπόθεση τις γνώσεις STEM, όπως προκύπτει από μελέτες αμερικανικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here